Menace 10 Anmeld indhold Skrevet October 22, 2014 Jeg har et lille problem, jeg tænker i kan komme med indspark til. vi har fået skiftet vinduer i hele vores forening og i den forbindelse er vi blevet bedt om at rydde omkring vinduer og døre, så man kunne komme til. Vi har et trægulv på altanen, som passede fint til den gamle dør, men for at få den nye dør i, har NCC, bare skåret et hul i træet på altanen, mens vi ikke var hjemme. De mener de har ret til, hvad jeg vil kalde hærværk, da de jo har meddelt at der skal være ryddeligt og de mener at fordi vi har haft en grill og et mindre bord stående, så har de måtte ødelægge vores altan. De mener enda jeg er heldig, at jeg ikke får en regning for deres ekstra arbejde. Hvis jeg var blevet informeret om at, der skulle fjernes brædder (den gamle dør passede fint) så kunne jeg have skruet dem fra hinanden, save lidt af undersoklen og tilpasse det. Jeg har ingen mulighed for at få et godt resultat på den måde de har overskåret det hele, det vil kunne ses. Hvad tænker i, er mine muligheder? NCC har afvist og mener jeg selv er ansvarlig, for ting de ødelægger. Jeg mener det er hærværk og vil have at de erstatter. Vores altan ser sådan her ud nu: https://dl.dropboxusercontent.com/u/6645613/altan1.jpg Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jesperjensen 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2014 Magen til klodset hærværk skal man lede længe efter, hvad har de dog tænkt da de lavede dette? Personligt vil jeg meddele dette til foreningen og bede dem gå videre med sagen, det kan næppe være det arbejde der har været aftalt. Der burde også være en mulighed for at politi-anmelde NCC for dette. For mange år siden boede jeg på Axel Danielssons väg i malmö, der de skulle udbedre facaderne med nye mursten, rød stort set alt ned af vindueskarmen da de begyndte at bore i væggen, det var også helt uvarslet at de gik igang der. tidligere valgte man at bore asfalt op ved siden af min parkeret bil, som fik en flot afmærkning + mange mange stenslag i lakken (igen uden varsel, hårdværkerne her var også **** ligeglade med hvad jeg syntes om den sag. Min erfaring er at man skal råbe meget meget højt og ikke give op når det går galt. Skal lige siges at der findes rigtig mange gode håndværkere i malmö, men jeg har desværre også set eksempler på hvor selv Timm og Gordons version af håndværkerene ligner et professionelt stykke arbejde i sammenligning. :-) Når det er sagt har vi lige fået lavet nyt badeværelse som bare var tiptop iorden :-) Så der er ihvertfald nogen som kan. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2014 Jeg må give Jesper ret, det ser altså ikke særlig smart ud det der. Kan måske godt til dels sætte mig ind i den primitive tankegang der gør at de har gjort det sådan... Men det gør det ikke mere i orden. Man saver simpelthen ikke et stykke af folk altan for at gøre plads til døren. Som du selv nævner burde man måske fjerne noget af soklen eller finde en anden dør. Hvis dem der har lavet det er uddannede håndværkere så må de være vant til at fikse ting ved folk der bare er glade for at have 4 vægge og et tag, uden sans for stil og indretning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sunemannen 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2014 Prova ställ frågan i hotpot, www.hotpot.se, där finns experter på bostadsrättsföreningar som kan ge dig ett bra svar Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2014 Jeg synes denne historie siger meget om hvordan Sverige er indrettet. Rigtig mange er ansat i store virksomheder som f.eks. NCC, hvor det lader til, at kunden (dvs. den der betaler regningen) helt klart ligger nederst i hierarkiet når det kommer til stykket. De ansatte er ikke længere håndværkere, men fabriksarbejdere uden sans for pli og kulance. Det er nok nogle af de ting man som indfødt svensker er klar over og derfor på forkant med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2014 Problemet er lidt at jeg har meddelt det til foreningen, som har bedt NCC "pladsmanden" om at svare og efter hans svar, har de så lukket sagen. De mener at man har været informeret om at der skal være ryddeligt foran døre og vinduer, men da den nye dør går ca. ½ cm længere ned end den gamle, har jeg faktisk ikke tænkt over at jeg skulle fjerne gulvet. (eller sænke det ½ cm - det er desværre ikke muligt nu, da det er ødelagt) Det er jo herlig ansvarsfraskrivelse. Jeg har dog kontaktet direktionen i NCC (stockholm) og spurgt ind til, om det er normalt arbejde NCC laver og de har reageret ved at tage kontakt til NCC områdechef i Malmø og har bedt mig kontakte dem igen, hvis jeg ikke får det svar jeg ønsker. Jeg håber derfor der sker noget, uden at man skal blande retslige instanser ind i det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2014 Problemet er lidt at jeg har meddelt det til foreningen, som har bedt NCC "pladsmanden" om at svare og efter hans svar, har de så lukket sagen. De mener at man har været informeret om at der skal være ryddeligt foran døre og vinduer, men da den nye dør går ca. ½ cm længere ned end den gamle, har jeg faktisk ikke tænkt over at jeg skulle fjerne gulvet. (eller sænke det ½ cm - det er desværre ikke muligt nu, da det er ødelagt) Det er jo herlig ansvarsfraskrivelse. Jeg har dog kontaktet direktionen i NCC (stockholm) og spurgt ind til, om det er normalt arbejde NCC laver og de har reageret ved at tage kontakt til NCC områdechef i Malmø og har bedt mig kontakte dem igen, hvis jeg ikke får det svar jeg ønsker. Jeg håber derfor der sker noget, uden at man skal blande retslige instanser ind i det. Jeg tror ikke der er så meget at komme efter retsligt. De vil holde sig til at altanen ikke var ryddet! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sunemannen 10 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2014 Du kan ju alltid hota med att du kommer kontakta SVT:s Plus eller Aftonbladet... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jesperjensen 10 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2014 Eller du kan forsigtigt høre sydsvenskan om det er en sag de vil bringe op :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2014 Grotesk! Kør på 100%. De skal ikke slippe godt fra det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2014 Jeg er i hvert fald forundret - næste gang vi får håndværkere på besøg, bliver jeg hjemme. Skalltorp - Jeg vil mene at antagelse om at der skal være ryddet, gælder diverse løsøre, dvs. ikke fastmonteret. Det svarer jo til at man skal flå en trægulv af i hele lejligheden, hvis de kom og puttede nye inderdøre i. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2014 Well, jeg har kontaktet en advokat, som mente at det var ok at de f.eks. savede halvdelen af mit køleskab, mit spisebord over i 2 eller 1x1 meter af min altan, uden at de havde erstatningsansvar, da jeg selv har lukket dem ind i lejligheden. svenske regler, det er sku for sindssygt, den var ikke gået i Danmark. anyway har jeg selv fixet altanen med ca. 30 min arbejde, ved at skære soklen til og pudse til, det er bare pænt latterligt. Men min fejl... jeg må være hjemme næste gang en håndværker vil tage røven på mig, så de kan komme kontakt afregning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2014 Sig til hvis i har brug for en tømrer som i modsætning til det dér klams faktisk udfører sit arbejde med største omhu - så har vi en som vi har brug til en del forskellige opgaver efterhånden og han du'r :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites