Pelle!! 10 Anmeld indhold Skrevet June 19, 2013 Hej Min kæreste har siden oktober måned arbejdet i Danmark, indtil oktober måned har hun betalt A-kasse til svensk fagforening da hun arbejdede her (Kommunal A-kassa). vi har de sidste 6 måneder forgæves forsøgt at afmelde hende, indtil nu hvor hun har fået udmeldelse dato til den 30 juni. Det skal siges at hun betaler a-kasse i dk siden oktober (hun har betalt dobbelt). Vi har sendt 3 breve til dem 4 emails og 4 x opkald hvor samtalerne har varet over en time ad gangen, uden at der er kommet noget konkret indtil nu. Har i en forslag om hvad vi skal gøre, med hensyn til at klage, i så fald hvem klager man til? Det her vil aldrig være sket i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2013 Hej Min kæreste har siden oktober måned arbejdet i Danmark, indtil oktober måned har hun betalt A-kasse til svensk fagforening da hun arbejdede her (Kommunal A-kassa). vi har de sidste 6 måneder forgæves forsøgt at afmelde hende, indtil nu hvor hun har fået udmeldelse dato til den 30 juni. Det skal siges at hun betaler a-kasse i dk siden oktober (hun har betalt dobbelt). Vi har sendt 3 breve til dem 4 emails og 4 x opkald hvor samtalerne har varet over en time ad gangen, uden at der er kommet noget konkret indtil nu. Har i en forslag om hvad vi skal gøre, med hensyn til at klage, i så fald hvem klager man til? Det her vil aldrig være sket i DK. Jo, det kunne sagtens väre sket i Danmark, tro mig!! Men hvorfor fik hun ikke en overflytning dengang. Det var måske väre smartere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret June 26, 2013 Bare et gæt - har hun været i ALFA-kassen? :-) Spøg til side. Min kone havde også meget svært ved at ablive meldt ud, men det lykkedes da til sidst, og hun blev flyttet over i en anden svensk a-kasse (det var nok mest den anden svenske a-kasse der hjalp på det), men her er situationen jo et andet. Men ellers få en advokat til at skrive til dem. I har vel dokumentation for afsendelsen af alt det du skriver - så må de jo udmelde hende gældende fra den første opsigelses frister Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites