Jump to content
briped

Endnu én skudt og dræbt i Malmö

Recommended Posts

Jeg synes efterhånden der er kortere og kortere imellem skyderi i Malmö. Også når man tager størrelsen ift. København i betragtning. 2012-01-01: 15-årig dreng er skudt i hovedet i Malmø Nu befinder jeg mig ikke lige så ofte omkring Rosengården, men jeg handler da af og til ind i Citygross, som er derude. 2011-12-26: Mand dræbt af skud på café i Malmø Kan ikke lige sidde og hygge med venner på an café :-( 2011-11-24: Mand skudt for øjnene af flere vidner i Malmø Og heller ikke lige gå en fredelig tur på gågaden og store-/lilletorv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg synes efterhånden der er kortere og kortere imellem skyderi i Malmö. Også når man tager størrelsen ift. København i betragtning.
Ja det ligner jo mere og mere amerikanske forhold - i ghettoerne ! Hérude var nytårsaften dejlig rolig med masser af "krudt og kugler" - og gud-hjælpe-mig om folk ikke var ude at sejle også (2 stk)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kriminalchef i Malmø: Jeg har aldrig været med til noget lignende
»En mand' date=' som blev antruffet med en Kalashnikov-riffel, fik blot fire måneders fængsel. Domstolen anså det for at være en formildende omstændighed at manden sagde, at han havde våbenet for at kunne forsvare sig«[/quote'] Det er da også et grotesk argument. Kriminel: "Jamen jeg kan ikke forsvare mig med mindre end en Kalashnikov-riffel" Dommer: "Jamen det kan jeg godt se, det er også synd for dig. Her er en advarsel på 4 måneder, og så et tip til næste gang, tag et par håndgranater med".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige hørt at der blev skudt en mand på 50 år i går i Lindängen. Også en i dag. Men ikke sikker på det, da det er bare et snak. I dag var der også mange helikoptere over Malmö i dag ved 10-tiden. Frygteligt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Malmö har længe haft et problem - og ikke kun i de belastede områder. (Var det ikke ved Triangeln en blev skudt for ikke så længe siden? For ikke at nævne omkring Möllan, som jeg heller ikke vil betegne som "belastet") http://www.skanskan.se/article/20120104/MALMO/120109892/-/skane-toppar-listan-med-dodligt-vald http://www.skanskan.se/article/20120104/MALMO/701049814/-/allt-fler-vapen-beslagtas

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1600577/Kvinna-skjuten-till-dods-i-Malmo.html En kvinna i medelåldern hittades på onsdagskvällen skjuten i en lägenhet på Söderkulla. Strax efter klockan 20 på onsdagskvällen fick polisen larm om ett lägenhetsbråk på Söderkulla. När polisen kom till platsen hittade de en avliden kvinna. De hittade även ett skjutvapen i lägenheten. – Hon har blivit skjuten. Vi vet inte de närmare omständigheterna kring vad som hänt ännu, säger Skånepolisens informatör Helena Ralmark. En man som befann sig i lägenheten greps av polisen. Gripandet hävdes dock senare och mannen har inte delgivits misstanke om brott. Mannen fördes till sjukhus. Polisen hade på sent på onsdagskvällen ännu inte lyckats få klarhet i vad det är som har hänt. Tekniker kommer under natten att fortsätta med sin tekniska undersökning. – Det har hållits ett inledande samtal med honom där han har gett en förklaring. Det är nu den tekniska undersökningen som får visa om den förklaringen stämmer eller inte och hur ärendet kommer att rubriceras, säger Helena Ralmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo egentlig været af den grundholdning, at når stort set alle folk ikke går rundt og bekymrer sig om alle de mennesker, der dør i trafikken, så bør de heller ikke bekymre sig om skyderierne, så længe der er færre, der omkommer ved skud end i trafikken. Men spørgsmålet melder sig nu:Er antallet af folk, som omkommer ved skud i Malmö højere end antallet af trafikdræbte i Malmö? For så er der grund til reel bekymring.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Igår kom vi kørende forbi, lige da det var sket. Skal hilse at sige at der var meget politi. Vi bor 150 meter fra drabs stedet. Ikke så fedt at forklare ungerne der lige nåede at se lidt for meget til at de havde spørgsmål. Da hamk psykoen gik rundt sidste år var det også rundt om vores lille villa kvarter. Men jeg er nu heller ikke søvnløs - for det meste er det vel interne opgør og så længe de ikke skyder med maskinpistoler op og ned af gaden for sjov, så rammes vi jo ikke. (håber jeg ikke)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så er der et nyt mord idag. En kvinde stukket ihjel på gaden foran side 2 børn. Nu havde der ellers også været "fredeligt" i 2(?) weekender. http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1609293/Stor-utryckning-till-Lugnet.html
Det skal jo så også nævnes at det var hendes mand/samlever og at det var en familietragedie, ikke at det gør situationen mere ulykkelig. Ikke en sag om tilfældig vold ala malmöskytten / lasermanden 2.0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg synes efterhånden der er kortere og kortere imellem skyderi i Malmö. Også når man tager størrelsen ift. København i betragtning. 2012-01-01: 15-årig dreng er skudt i hovedet i Malmø Nu befinder jeg mig ikke lige så ofte omkring Rosengården, men jeg handler da af og til ind i Citygross, som er derude. 2011-12-26: Mand dræbt af skud på café i Malmø Kan ikke lige sidde og hygge med venner på an café :-( 2011-11-24: Mand skudt for øjnene af flere vidner i Malmø Og heller ikke lige gå en fredelig tur på gågaden og store-/lilletorv.
Husk nu at det er skudår, det er måske det de fejrer!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites