JSJensen 10 Anmeld indhold Skrevet October 21, 2011 Kan ligesom forstå at de fleste folk herinde er SE-DK'ere, men jeg håber der er en enkelt DK-SE'er der måske kan hjælpe mig i denne, forhåbentligt, ret banale sag. Jeg skal til at arbejde i Malmø, men beholder min bopæl i København og skal altså pendle frem og tilbage mellem København og Malmø hver dag. Jeg kommer til at køre 80 km i alt hver dag. Jeg har læst at man i min situation kan komme ind under SINK ordningen hvor jeg betaler en flad skat på 25%, hvilket jo lyder dejligt :-) Til gengæld får jeg så ingen fradrag af nogen art. Jeg kan imidlertid også vælge at blive normalt beskattet i Sverige, hvilket selvfølgelig giver en højere skatteprocent, men også mulighed for diverse fradrag, f.eks. befordringsfradrag. Jeg kender ikke de svenske satser, men er der nogen herinde der kunne give et hurtigt bud på om det på nogen måde ville kunne betale sig IKKE at komme ind under SINK ordningen. Min løn vil til at begynde med være ret lav, så jeg tænkte at det eventuelle befordringsfradrag (med evt. mere) man kunne få i Sverige, måske kunne gøre det mere attraktivt at forblive udenfor SINK-ordningen...? Og et lille tillægsspørgsmål: Jeg regner med at få en ganske lille ekstraindkomst fra mit eget lille enkeltmandsfirma i Danmark, ved siden af mit svenske job. Det er ganske få tusind kroner om året - men er der nogen der ved om det er en rigtig skidt konstruktion med indtægter på begge sider af sundet - også selvom den danske er meget begrænset? Har hørt rygter om at det danske skattevæsen kan blive ret blodtørstigt i sådan en situation... Fedt forum - håber I kan hjælpe... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret October 21, 2011 Prøv at kontakte øresund direkt, de samler viden på dette område. Alternativt kontakt skatteverket (S) og SKAT Øresund (DK) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carsten H 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2011 http://www.oresunddirektbusiness.dk/Indblik/Skat_for_ansatte/DanskeAnsatteISE/IndkomstskatISE.aspx Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2011 http://www.oresunddirektbusiness.dk/Indblik/Skat_for_ansatte/DanskeAnsatteISE/IndkomstskatISE.aspx Den er vist ikke helt opdateret....for "svenskere" ansat i dk står der stadig om ægtefællefradraget, det er da vist væk fra 1/1-2011 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites