Jump to content
Jesper88S

Lejebolig i Sverige

Recommended Posts

Hej alle! Jeg har gået med planerne om at flytte til Sverige, da jeg simpelthen finder det for dyrt at skulle bosætte sig i København. Jeg har som første step, meldt mig ind i http://www.boplatssyd.se/Pages/Start.aspx hvor jeg nu venter på at være den heldige, der bliver tilbudt en lejebolig. Da jeg er studerende i Kbh, gør min økonomiske situation, at jeg umiddelbart kun har råd til at bo til leje. Har I nogen andre råd til flere muligheder, hvor man for rimelig priser (maks. 6000 i husleje) kan få en adresse på svensk jord? Mvh. Jesper!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Først og fremmest, en tilmelding til Boplats Syd er ingen garant for, at du hurtigt kan få en lejlighed. Der er mange om buddet, de øverste på listen er dem som har ventet længst osv. Du kan altså komme til at vente rigtigt længe. Tilmeld dig ALLE lejeportalerne, søg på ALT, og kig også evt. efter privat udlejning på Blocket.se Og så den obligatoriske: Jakriborg, hvor vi er flere som bor inkl. undertegnede, og som dog ligger nærmere Lund end Malmö, har ingen decideret venteliste og tit noget ledigt, men dit budget kan komme til at knibe. Er du i øvrigt sikker på det kan betale sig for dig at flytte herover? Husk, at det ikke er så billigt som det har været ift. Danmark, samt at transportudgiften skal tages i betragtning. Held og lykke!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Man ska också se till det sociala. Det kan bli lite ensamt att bo i Sverige när alla andra bor i Köpenhamn' date=' speciellt när man är ung och studerar och vil gå i byen ibland osv.[/quote'] Ung eller gamamel - samme sag. Det handler nok om at få etableret en ny omgangskreds - som supplement :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites