Ann 10 Anmeld indhold Skrevet September 3, 2011 Der er fem ledige pladser, og de skulle gerne udfyldes med det samme for at kurset bliver til noget. Det er svensk for danskere, begynderniveau. Skriv dig op her: http://www.abf.se/Distrikt-och-avdelningar/ABF-Skane/ABF-Malmo/Kurser-och-studiecirklar/Sprak/Svensk-for-nyindflyttede-danskere-i-Malmo/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret September 4, 2011 Jeg tænker lidt, er det ikke begrænset hvor meget svensk man kan lære på så kort tid?... det er jo kun en enkelt gang, ikk.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret September 4, 2011 For mig ligner det 10 gange.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret September 4, 2011 Ahh jeg havde ikke lige set det der antal tilfælde... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 4, 2011 Ahh jeg havde ikke lige set det der antal tilfælde...Tid til et svenskkursus? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret September 4, 2011 Der er også dette kursus, som måske vil være mere relevant for mange herinde: http://www.abf.se/Distrikt-och-avdelningar/ABF-Skane/ABF-Malmo/Kurser-och-studiecirklar/Sprak/Mera-svenska/ "För dig som vill utveckla kunskaperna i grammatik, utöka ditt ordförråd samt kunna läsa och skriva lite mer avancerade texter. Riktar sig främst till dig som inte har svenska som modersmål men har läst svenska och vill bättra på kunskaperna." Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret September 4, 2011 Der er også dette kursus' date=' som måske vil være mere relevant for mange herinde: [url']http://www.abf.se/Distrikt-och-avdelningar/ABF-Skane/ABF-Malmo/Kurser-och-studiecirklar/Sprak/Mera-svenska/ "För dig som vill utveckla kunskaperna i grammatik, utöka ditt ordförråd samt kunna läsa och skriva lite mer avancerade texter. Riktar sig främst till dig som inte har svenska som modersmål men har läst svenska och vill bättra på kunskaperna." Tak for linket. Jeg synes selv jeg har et okay 'grillsvensk' med tyk accent, men det kunne være 'sjovt' at lære grammatikken også =) Også tak til Ann for at vise linket til ABF Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret September 4, 2011 Tid til et svenskkursus? ;) For du har aldrig overset en ting, selv på dansk?!... gab.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret September 4, 2011 Tak Ann. Kunne da godt være man skulle gøre lidt ud af sit svenske :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 4, 2011 For du har aldrig overset en ting, selv på dansk?!... gab..Overså du smiley'en? Lidt mindre kaffe, så går det hele meget bedre ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret September 4, 2011 Nogen herinde der er friske på det "avancerede" kursus? Konen og jeg overvejer det i skrivende stund. Ann, jeg takker også for linket. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret September 4, 2011 Jeg er nok frisk, muligvis med +1, men afventer lige at se hvad min ynkelige løn er i denne måned :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 4, 2011 Nogen herinde der er friske på det "avancerede" kursus? Konen og jeg overvejer det i skrivende stund. Ann, jeg takker også for linket. Jeg kunne også overveje det, kunne være trunten skulle med og lære lidt også :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2011 Tak for tilmeldingerne. Hvem der end har meldt sig til, så er vi nu nok til at kurset gennemføres. Det har jeg lige fået en mail om. Så vi ses måske :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2011 Til de der gerne vil træne lidt mellem kursusdagene, er jeg faldet over denne side som virker ganske interessant: http://www.pronunciator.com/Danish/Swedish/index.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2011 For du har aldrig overset en ting, selv på dansk?!... gab.. LOL! Selv "Gab man.... man kan aldrig få lov til at brokke sig lidt herinde uden der er en eller anden der skal være smart..." (ring a bell?) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2011 Til de der gerne vil træne lidt mellem kursusdagene, er jeg faldet over denne side som virker ganske interessant: http://www.pronunciator.com/Danish/Swedish/index.html Tak for den. Ser fin ud. Og det er i øvrigt rigtigt at "tjenare" stammer fra udtryk som "Deres underdanige tjener". Det samme er opstået mange steder i Europe da også hilsenerne "Ciao" og "Servus" stammer fra slige udtryk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2011 Tak for den. Ser fin ud. Og det er i øvrigt rigtigt at "tjenare" stammer fra udtryk som "Deres underdanige tjener". Det samme er opstået mange steder i Europe da også hilsenerne "Ciao" og "Servus" stammer fra slige udtryk. Servus sagt med Bayerisk accent .... spitzen! http://www.youtube.com/watch?v=Je1LxkC4jvc Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mickiii 10 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2011 Her er linket til Studieskolen - d. 5 december poster de nye kurser med start d. 6 feb. Det virker som om at det er en anelse mere intenst. Hvis i støder på andre gode kurser, som er en anelse mere dybdegående, så sig endelig til. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2011 Der var et par kommentarer på ØresundsBorgers Facebook gruppe, hvor lærerne på Medborgerskolan blev anbefalet. Det startede da en søgte flere deltagere til Svenska för danskar/fortsättning som foregik på Folkuniversitetet. Bare til de som også synes at undervisningen på ABF er lidt for overfladisk (pænt sagt). Prisen er en noget anden end på ABF, men måske også det bedre (i hvert fald iflg. kommentarerne i Facebook gruppen). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mickiii 10 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2011 Desværre kan jeg kun finde begynderkurser på medborgerskolan. Prisen er dog ganske rimelig, da man får tilsvarende flere timer. Det på folkuniversitetet ser dog ganske fornuftigt ud... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2011 Jeg kommer blot ind til en Epi server der kræver login og kodeord - nogen der kan hjælpe med et andet link? Ku godt bruge at blive god til skriftlig svensk :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites