Jump to content
Maria

Macro / programmering

Recommended Posts

Hej. Er der nogle der kender nogle gode kurser eller bøger hvor man kan lære lidt om macroer? Jeg har siddet og leget lidt med macroer idag, men min viden er ikke så stor. Jeg har fået lavet en macro der kan logge på et program, spørge efter et password og søge på en indtastet dato og nogle kundeoplysninger, men jeg kan ikke komme længre. Jeg kunne godt tænke mig hvis jeg f.eks kunne få en bog hvor der står hvilke koder man skal skrive hvis man vil have programmet til at lave søgningen på dagsdato og ikke bare den på forhånd indtastede dato. At den overfører et tal som står i et bestemt felt til et excelark, og at den kan lave søgningen på f.eks 10 forskellige kunder og sætte disse 10 tal ind i excel, hvor jeg efterfølgende kan lave nogle udregninger. Jeg sidder nemlig manuelt og henter en masse tal hver dag flere gange, så det kunne være rart hvis jeg selv kunne lave en rimelig enkelt løsning uden at skulle til at involvere en IT-afdeling. Mvh Maria

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går ud fra at det er macroer til MS Office du taler om når nu du nævner Excel. Hvis min antagelse er korrekt, så findes der både gratis online guider, og selvfølgelig bøger vedr. VBA programmering (VBA = Visual Basic for Applications). En online guide for Excel kunne være denne her: http://www.xlpert.com/toc.htm En Google søgning på "vba programming" giver dette resultat - hvor der også er links til forskellige bøger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites