Jump to content
Thyper

Købe bostadsret svensk eller dansk bank ?

Recommended Posts

Jeg har kig på en bostadsret, jeg har dog ikke prøvet at købe dette før. Jeg arbejder i Danmark og bor nu til leje her. Plejer man at bruge en svensk eller dansk bank ? Jeg bruger Handelsbanekn i Se til at betale husleje, elelrs har jeg Nykredit i Dk som lønkonto.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Svensk bank. Prøv at ringe til Handelsbanken og hør hvad de kan tilbyde nu du allerede har konto der. Og prøv i øvrigt at søge lidt herinde på søgefunktionen, der står rigtigt meget om dette emne. Mange herinde har en dansk lønkonto hvorfra der overføres penge til en svensk konto til bl.a. dækning af div. udgifter/lån.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Langt de fleste herinde har svensk bank til deres boliglån, men du skal jo gøre op med dig selv om du ønsker at løbe valutarisikoen ved at have din løn i én valuta og din primære udgift i en anden valuta. Jeg var en kylling og valgte derfor af samme grund for år tilbage et højere rente dansk boliglån end jeg kunne have fået i Sverige. Det er jeg glad for idag hvor det ser ud til at den svenske krone skal til at være det dyreste den har været i 20-30 år, og hvor folk med svenske lån pludselig sidder med nogle store afbetalinger på deres lån, men jeg har jo også allerede betalt en 'overpris' for mit danske lån, så mon ikke det ender med at gå lige op.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites