Jump to content
Patrykdk

Ny SATA HD

Recommended Posts

Til XP skal du vælge "IDE", da XP ikke understøtter AHCI - og du ikke kan køre et RAID med kun én disk. Ellers burde der være en option sidst i din BIOS-hovedmenu der hedder noget med "Load Safe/Default options". Jeg ville starte dér, hvis jeg ikke var bekendt med alle de forskellige termer og funktioner i BIOS (hvilket jeg er - men nu er det jo dig vi skal have videre *gg*)
Gio. Mig bekendt understøtter XP AHCI så længe de rigtige drivere loades.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gio. Mig bekendt understøtter XP AHCI så længe de rigtige drivere loades.
Det rigtigt. Man skal dog slipstreame dem ind på en standard XP cd inden man kan begynde installationen. :) Det er derfor det er en pain in the ass hvis man ikke sidder med den rigtige XP cd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det rigtigt. Man skal dog slipstreame dem ind på en standard XP cd inden man kan begynde installationen. :) Det er derfor det er en pain in the ass hvis man ikke sidder med den rigtige XP cd.
Eller have driverne på en floppydisk. Alle har vel stadig floppydisk i deres computere? :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Tomcat. vedr: Når du kommer til der hvor du skal vælge hvilken partition win 7 skal ligge på vælger du avanceret og derfra "slet partition" (husk backup af data). Derefter lader win7 dig allokere hele disken. Der var ingen steder jeg kunne vælge "avanceret". Dvs WIN7 bliver installeret på den eksisterende partition:-( Er det muligt efterfølgende at ændre partitioner til én???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Tomcat. vedr: Når du kommer til der hvor du skal vælge hvilken partition win 7 skal ligge på vælger du avanceret og derfra "slet partition" (husk backup af data). Derefter lader win7 dig allokere hele disken. Der var ingen steder jeg kunne vælge "avanceret". Dvs WIN7 bliver installeret på den eksisterende partition:-( Er det muligt efterfølgende at ændre partitioner til én???
Windows 7 kan snildt, jeps-->
Partition manager in Windows 7 Similar to Windows Vista, Windows 7 also has the built-in disk partition manager to resize partitions, this means you can shrink or extend Windows 7 partitions. The built-in Disk Management utility is able to do the job of shrinking and expanding partitions in Windows 7 without any 3rd party utilities. To manage your partitions, open Control Panel and type "partitions" or "hard disk" in the search bar on the right corner and you can see the link "Create and Format Hard Disk Partitions" under administrative tools.
Højreklik på partitionen, "shrink / extend".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites