Jump to content
ronny85

Pendlerbil!

Recommended Posts

Du dyrker så øko-kørsel som en sport ikke? :thumbup: Men på din kurve dykker den pænt omkring tankning 35. Var det da vinteren satte ind sidste år? (Aircon, rudevarmere, og sikker kørestil i lavere gear=flere omdrejninger)
Jo - det stemmer med interessen for at køre økonomisk :th2: Efter toppen på 24,94 var det slut med pendlingen - resten af tiden blev bilen mest brugt til lokaltransport - flere korte ture med kold motor. Frem til dette tidspunkt var det totale gennemsnit 21,47 km/l :laugh::laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den gamle Fabia RS kunne også køre langt på literen Det er absolut rigtigt, at den gamle Fabia RS med dieselmotor også var/er meget økonomisk. Sådan en har jeg også haft - og en grafik, som afspejler forbruget, kan ses her [ATTACH]3918[/ATTACH] Det totale gennemsnit for ca. 65.000 km blev for mit vedkommende 20,18 km/liter. Her var der tale om ren pendling - og med noget større snithastighed end i den senere C1. Angående C1 og vindfølsomhed ... Jeg synes absolut ikke at det var noget problem, men selvfølgelig skal man da holde fast i rattet og korrigere efter behov - den legendariske passage af bropylonerne under storm kunne da godt flytte bilen en smule til siden. Min nabo (svensk kvinde) kører en tilsvarende C1 Skivarp-Amager-Skivarp for tiden - hun er ikke begejstret hvad sidevindsfølsomhed angår. Man kan ikke få alt her i livet - og slet ikke til de penge. Og i øvrigt vil jeg give andre skribenter her på stedet ret i, at en BMW 1-serie med diesel - eller for den sags skyld en 3-serie diesel med "Efficient Dynamics" o.s.v. også er ekstremt brændstoføkonomiske - men til en noget anden pris ;) Grafiken er noget ringere denne gang - fra Open Office

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Har søgt på emnet, men intet svar! Hvilken bil ville i vælge, hvis i havde 90 km hver vej(landskrona til kbh) Krav. Det skal selvfølig være en diesel Mvh Ronny
Kommer vel an på hvad økonomien til bilen er? Og hvilken størrelse bil du er på udkig efter? Andre kriterier, så som god plads på bagsæder, bagagerum m.m.? Jeg pendler selv i en Range Rover TDV8 (Diesel optimeret til 322 HK/798NM), omkring 200 km. dagligt. Mest motorvej og bykørsel. Og jeg kunne ikke drømme om en mere luksuriøs pendlervogn. Den har godt med trækkraft, klarer overhalinger ganske fint og har absolut ingen motorstøj. Og så holder den stadig et fornuftigt brændstofforbrug, trods størrelsen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I skriver alle "den gamle fabia". De nye fabia'er er ikke lige så økonomiske?
Den gamle Fabia RS har en dieselmotor på 130+ HK - og den kunne levere varen, når man havde lyst til det. De nye diesel-modeller har 75 - 105 HK - og slet ikke et drejningsmoment som den gamle. Den nye RS-model har en kompressor/turbo-ladet benzinmotor på 1.4 liter - 180 HK - men så skal der også noget benzin igennem "systemet"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også en Fabia RS fra 06 som vi primært pendler i, den har fået en 150+ hk med en bsr tuning og ligger vel også jævnt på de 20 km/l... det er en fin lille økonomisk pendlerbil, dog koster den 28 milliarder at skifte tandrem på..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil blot lige kommenterer på en Aygo, C1, 107 - De larmer helt usædvanligt meget! Vi kiggede selv på en som en lille pendlerbil nr. 2, men endte med en Mini. Nuvel, den koster noget mere, men komforten er også mange klasser over de andre små biler. Skal jeg kører 120+ km hver dag, så må der gerne være et minimum af køreglæde :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Man må jo skrive ned hvad der betyder mest for en, og derefter se hvilken bil der passer ind. Da jeg köbte min Aygo var udelukkende pga det ökonomiske, og den gang pendlede jeg kun 10km (fra Oxie til Svågertorp) og tog derefter toget. Da jeg flyttede overvejede jeg om jeg skulle bytte bil, men jeg syntes stadig der var flere plusser på det ökonomiske end på noget andet. Det eneste jeg savnede var et ude-termometer, men det kan jo köbes ved siden af. Bagagerummet er meget lille, men når det kun er mig der köre i den, så er det fint nok. (Men nu har jeg en stationcar når vi er hele familien der er ude og köre.) Mht til vind, ja så er den meget vindfölsom, og det har da väret spännende nogle dage over broen, men det gälder jo bare om at holde ret hastighed og holde godt fast i rattet :) Larmen i bilen rörer mig ikke, det har jeg hurtigt vänt mig til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lige lidt mere om brændstoføkonomien. [ATTACH]3917[/ATTACH] Grafikken viser lidt om udviklingen i forbruget. Bedste resultat var 24,94 km/liter - og det dårligste 18,42 km/liter. Totalt blev resultatet 21,01 km/liter - ECE-normen var 21,74 km/liter. Absolut en benzin-økonomisk pendlerbil.
Og så lige det modsatte :laugh: [ATTACH]3922[/ATTACH]

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og så lige det modsatte :laugh: [ATTACH]3922[/ATTACH]
Lars, er det egen beregning eller Board Computerens beregning? Jeg lavede for første nogensinde en forbrugsberegning på min seneste tankfuld (knapt 400 km): 7,44 km/l (mens BC'en optimistisk sagde 8,9 km/l). Det er helt, som jeg havde regnet med, så ingen ko på isen dér. Bilen er købt for at blive kørt. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lars' date=' er det egen beregning eller Board Computerens beregning? Jeg lavede for første nogensinde en forbrugsberegning på min seneste tankfuld (knapt 400 km): 7,44 km/l (mens BC'en optimistisk sagde 8,9 km/l). Det er helt, som jeg havde regnet med, så ingen ko på isen dér. Bilen er købt for at blive [i']kørt. :D
Det er bezinkobsnotaer (liter/dato), hvor jeg har noteret km-stand inden jeg er kørt fra tanken. Hvert punkt er således baseret på km siden forrige nota / liter tanket. Der er ikke med-/mod-regnet om det er sjattanket eller fuld tank, og om det er på tur til nordjylland, eller småkørsel på de lokale grusveje (rally!:love:). Min bil har 3 profil-indstillinger for motorrespons, og disse bruger jeg efter lyst og behov, og de giver store udsving i kørekomputerens visning (50liter/100km i sport # :th2:) Min bil skal bruges både som hverdagsbil og til sjov, og jeg er ikke det mindste forundret eller utilfreds over forbruget. :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dr er slet ikke nogen der nævner en golf bluemotion. Jeg hwar nu kørt 25000 km i min. Det er en 1,6 TDI med dsg - og den går fantastisk. Har aldrig haft bil der var så støjsvag. I starten var jeg meget obs på at ville køre langt på literen så der var det max 110kmt og der gik den fint 23 km/l ved blandet kørsel. Nu får den dog lidt mere pedal, og jeg ligger sjældent under 130kmt, men den holder stadig 20 km/l. Jeg kører 180 km pr dag og de 175 er motorvej. Bilen er yderligere klassificeret som miljøbil, så den koster 0 kr i vägskat i de første 5 år...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kørte i 3 år i en Mini Cooper D Malmö-Herlev_Malmö: 130 km. Jeg kører rimelig frisk og endte aldrig under 20 km/l iflg. kørecomputeren. På Minien passer den i store træk meget godt med virkeligheden... Som hovedregel lå jeg på 22 km/l om sommeren og 21 km/l om vinteren. Det er iøvrigt en af de mindst sidevindsfølsomme biler jeg har kørt i. Jeg solgte min fordi jeg begyndte at få mærkværdige motorfejl, mandagsbil, men jeg savner den rigtig meget. Ville ikke være bange for at købe en igen, fra 2011 blev PSA motoren udskiftet med BMW's egen (en mindre model af 20d motoren)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så kommer der én Mercedes her: MB 180 NGT bruger vi som firmabil i vores svenske firma. Körer på benzin og Gas og 5 år uden skat. Vi fylder stort set kun gas på, da det er ca. 20% billigere. Vi körer til DK ca 3 gange ugentligt Når bilen har fyldt gas- og benzintank körer den ca 1100km...... Bilen er lidt dyrere end Golf og andre i den klasse, men kvaliteten er absolut i top. Vi havde tidligere en MB 170 i 3 år som var fejlfri.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites