bxbxdd 10 Anmeld indhold Skrevet November 9, 2010 Hej alle! Jeg har besluttet mig for at flytte til Sverige og leder nu en bank og en bankrådgiver :) Jeg er allerede igang med at tale med Nordea, men ville forsøge et par andre banker også. Er der nogen der vil anbefale en bankrådgiver jeg kan sende en mail til i nogle andre banker? Send mig meget gerne en PM. Det er ok hvis de kun taler svensk eller engelsk. Værdsætter alt hjælp, på forhånd mange tak. Med venlig hilsen Lisa Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2010 Hold dig langt væk fra Maria Mannersten, hos Nordea Södergatan 5, centrum. Hun er så langt fra kundeservice, rådgivning og samarbejde som nogen kan være. Har jeg desværre erfaret. Har kun hørt godt om Nordea, Øresundskontoret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mickiii 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2010 Nu vi er igang med de modsatte råd, så vil jeg i den grad også fraråde Brita Ljungdahl fra Swedbank kontoret på Kalvebod Brygge - Lang historie, men kort fortalt så har hun generelt svært ved at regne, f.eks. regnede hun knap 150K forkert da vi skulle have finansieret bolig, hvilket er imponerende i sig selv :). Kundeservice skal man også lede længe efter... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2010 Skal man have en bankrådgiver, har jeg god erfaring med at finde en der er nogenlunde på samme alder som en selv. De forstår ligesom bedre på hvad der er udfordringer i økonomien i den alder typisk. Eller i det mindste kan huske hvordan det var, da de var i samme situation. De "gamle" rådgivere der sidder rundt på kontoret, er lige som ikke rigtig kommet videre siden 80'erne og 90'erne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fgde 10 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2010 Nordea Øresundskontoret i Nordea er rimelige gode til service, men det koster skjorten (som de siger i Sverige). Kontoret er uvillige til at forhandle, når man først er blevet kunde der, så pres dem på priserne før du bliver kunde der. Husk at banken kalder det en rådgiver, men dækker i virkeligheden over at det er og bliver en sælger. De vil prøve at sælge dig forsikringer m.m. og da du er dansker får prisen lige et hak opad... Held og lykke. /Frederik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2010 Nu vi er igang med de modsatte råd' date=' så vil jeg i den grad også fraråde Brita Ljungdahl fra Swedbank kontoret på Kalvebod Brygge - Lang historie, men kort fortalt så har hun generelt svært ved at regne, f.eks. regnede hun knap 150K forkert da vi skulle have finansieret bolig, hvilket er imponerende i sig selv :). Kundeservice skal man også lede længe efter...[/quote'] Jeg har så på samme kontor en anden oplevelse med Karin Månsson... Super flink, vender altid tilbage og altid til at tale med... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bxbxdd 10 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2010 Tak for jeres svar. Men som sagt har jeg gang i noget med Nordea. Vil meget gerne have en mail eller 2 på andre rådgivere, som jeg kan kontakte, ville være værdsat! Tak! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mickiii 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2010 Jeg har så på samme kontor en anden oplevelse med Karin Månsson... Super flink' date=' vender altid tilbage og altid til at tale med...[/quote'] Fuldstændig enig, har selv snakket med hende, og hun er super kompetent! Min kommentar kig udelukkende på den navngivne person. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bxbxdd 10 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2010 Er der en venlig sjæl der evt. ville sende mig en mailen på den/de personer som er rådgivere? Takker! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2010 Jeg har så på samme kontor en anden oplevelse med Karin Månsson... Super flink' date=' vender altid tilbage og altid til at tale med...[/quote'] Jeg har så forsøgt selv samme Karin som jeg ikke fandt charmerende eller særlig mindet på at hjælpe med finanser. Det viste sig at hendes beregninger var helt i vejret(mit totalbudget endte i minus ud fra hende beregninger, i virkelighedens verden, hvor jeg og andre residerer lå jeg i +7k per måned) , men efterfølgende var hverken hende eller hendes kollega til nogen som helst hjælp da jeg forsøgte at påpege regnefejlen fra deres side. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bxbxdd 10 Anmeld indhold Besvaret November 16, 2010 Kan det virkeligt passe der ikke er nogen der har en mail på en eneste rådgiver jeg kan få? :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret November 16, 2010 Jeg tror du får meget mere ud af at ringe rundt til de rådgivere der er anbefalet - det er langt fra alle de svenske virksomheder der er lige gode til at vende tilbage på mail... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret November 16, 2010 I flere af de største banker kan du efterhånden få den hurtigste og bedste rådgivning ved at ringe til deres kundelinie. De folk der sidder ved telefonerne er ikke bare som mange tror bare telefonpassere, men derimod erfarne rådgivere der er specialiseret i at sætte dig bedst muligt ind i de forretninger netop du har brug for og guide dig i den rigtige retning, evt. ved at arrangere et møde med en passende rådgiver hvis det er det du foretrækker. Det er også ofte mere tilgængeligt at ringe til en kundelinie da har åbent til sent om aftenen og i weekenden, nogle endda altid, og lover at svare inden for sekunder, modsat at skrive direkte til en ofte travl bankrådgiver der er til møder det meste af dagen. Hvis jeg var dig ville jeg ringe til Danske Bank (Skånes Provinsbank) på 0752-48 45 42 (åbent til kl. 21) eller skrive til dem via deres hjemmeside Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites