Jump to content
jolin

Banklån til bostadsrätt - stiftelses-gebyr?

Recommended Posts

Ifbm. at jeg undersøger priserne på et banklån i Sverige til en bostadsrätt, syntes jeg ikke jeg kan finde info om stiftelses-gebyr på et sådant lån? (x % af beløbet, maks et eller andet osv.) Jeg har kigget på mange bankers hjemmesider men det er ikke rigtigt noget de skilte med. Der er en masse info om renter og lign. men ikke hvad lånet koster at oprette. Har I nogle inputs?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Til et hus er der et gebyr på lånet og en stempelafgift, men på Bostadsrätt er der blot en lille administrativ udgift til Bostadsrätt foreningen for at skrive lånet i bøgerne (mener det var 300 kr. sidst jeg gjorde det). På bostadsrätt er der altså ikke noget gebyr til banken.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Stempelafgiften er jo ikke noget der går til banken :) Man kan beregne det her: http://www.lantmateriet.se/templates/LMV_ImTaxesPage.aspx?id=16002 Lagfart skal man altid have - men hvis der eksisterer pantebreve på ejendommen i forvejen kan man overtage dem og således undgå at skulle betale noget i inskrivning. Hvis der er pantebreve for 1.8 mio og du skal bruge sikkerhed for 2.0 mio så er det kun de 200.000 der skal betales for.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites