Jump to content
MartinDK

Bil Avställd - Hvad gør man så?

Recommended Posts

Hej Folkens! Jeg har for noget tid siden "Avställd" - da jeg ikke rigtig bruger den, så den holder fint i garagen. Nu vil jeg så gerne flytte til - men det må jeg vist ikke så vidt jeg kan læse mig frem til? Har man ikke noget der hedder "prøveplader" i Sverige, så man kan få lov at flytte sin bil en enkelt dag eller to?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Att köra ett avställt fordon Som regel får du inte köra ett avställt fordon. Det finns dock ett undantag: för färd kortast lämpliga väg till eller från besiktning. Fordonet måste vara trafikförsäkrat och det får inte finnas några obetalda fordonsskatter. Observera att ett avställt fordon inte heller får bogseras. http://transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Av-och-pastallning/Avstallning-av-fordon/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Folkens! Jeg har for noget tid siden "Avställd" - da jeg ikke rigtig bruger den, så den holder fint i garagen. Nu vil jeg så gerne flytte til - men det må jeg vist ikke så vidt jeg kan læse mig frem til? Har man ikke noget der hedder "prøveplader" i Sverige, så man kan få lov at flytte sin bil en enkelt dag eller to?
du kan jo bare påställe den og afställe den når du er färdig .. göres via internet på 2 sekunder

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites