Jump to content
homer132

Renter på erhverskonto

Recommended Posts

Grundet lønudbetalingsfrister osv, har jeg permanent stående over 500.000 dk kr på min erhvers konto. Nogen som har en idé om hvad jeg burde kunne forhandle mig frem til her? Tænker det burde kunne kaste lidt renter af sig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
4-5% er mindste sats....ellers er det bare en ny bank....
Dream on! Med mindre du snakker om indskud i Islandske Kroner, Lettiske Lat eller andre eksotiske valutaer hvor der er en "mindre" valutakursrisiko. - interbankrenterne i Sverige (STIBOR) hedder henholdsvis 0,35%, 0,48%, 0,67% og 0,96% for 1,3,6 og 12 måneders sigt. Jeg ved ikke om Sevendayfinans of Bluestepfinans også har indskydergaranti på erhverskonti. Det ville være mit bud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej 500.000 dkr er ingenting for bankerne og jeg ved at man ikke engang kan få høje renter med meget større beløb idag. Regn med at du kan få 1-1,5% - måske lidt mere hvis du vil acceptere ikke at røre dem i en længere periode. De goder tider med høje renter er desværre forbi. Nogle små banker kan evt. tilbyde en lidt højere rente, men så er det også mere usikkert at have sine penge der - jeg ville ikke risikere at miste mit indestående for måske 0,5% ekstra - MEN valget er dit.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal nok ikke regne med noget særligt !! Prøvede med 30 milioner i 6 måneder og der var renten omkring 2,5 % i div banker i dk. det er dog en helt anden sag hvis man vil binde dem i længere tid

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites