Fam.Hansen 10 Anmeld indhold Skrevet December 14, 2009 Hej Hvad og hvordan.. Jeg har igennem en veninde fået kontakt med den skønneste pige som har været i Dk som aupair og er forlovet med venindes lille bror.. nu er hun i Norge som aupair, men da hun ikk er glad for det og vi deperat har behov for en au pair ville jeg jo gerne have hende.. Hvad gør man og hvordan??? syntes jeg har hørt at det er næsten umuligt at få opholds tilladelse til piger fra Filippinerne stemmer det og hvis nogle gode ideer til hvordan vi så gør med hende, kan hun selv søge ophold her og så gå på skole eller andet som gør det lettere??? Hun vil tyoisk skulle være her i 6 dage hvor hun arbejder og på sine 5 fridage tage til kæresten i DK... Håber virkelig at nogl har en god ide, for hun er super sød og vi vil virkelig gerne have hende Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret December 15, 2009 Filippinsk lov tillader ikke filippinere at arbejde som au pair. Alligevel lykkes det jo mange at få job i udlandet ved at bestikke embedsfolk i lufthavnen i Manila. Migrationsverket er meget opmærksom på netop den problemstilling, og eftersom Sverige accepterer, at filippinere ikke må arbejde som au pair, vil Migrationsverket ikke give arbejds- og holdstilladelser til filippinere, som søger job som au pair. Så hun kan ikke komme til Sverige som au pair. Derimod er det forholdsvist let at få en arbejds- og opholdstilladelse, hvis man kan udføre andet arbejde. Læs selv mere på www.migrationsverket.se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fam.Hansen 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2009 Ja øv øv var også det jeg troede.. men æv æv har ikk lige et firma og så altså råd til at betale 13000 sek pr. md for at få hende hertil med opholdstilladelse.. hmmmm ØV ØV ØV.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kalbo 10 Anmeld indhold Besvaret December 31, 2009 Ja øv øv var også det jeg troede.. men æv æv har ikk lige et firma og så altså råd til at betale 13000 sek pr. md for at få hende hertil med opholdstilladelse.. hmmmm ØV ØV ØV.... Hey Fam. Hansen Fortvivl nu ikke - sådan som jeg har hørt det andre steder - anerkender Sverige kun dette forbud HVIS pigen/kvinden søger FRA Philippinerne - ikke hvis hun søger fra fx DK eller Norge. Mvh Kalbo Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kapello 10 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2011 Hey Fam. Hansen Fortvivl nu ikke - sådan som jeg har hørt det andre steder - anerkender Sverige kun dette forbud HVIS pigen/kvinden søger FRA Philippinerne - ikke hvis hun søger fra fx DK eller Norge. Mvh Kalbo Jeg har spurgt migationsverket om præcis dette - og de henviste til det der stå på deres site, nemlig at der ikke er nogen grundt til at søge opholds-/arbejdstilladelse i Sverige, med henblik på arbejde som aupair, hvis man kommer fra phillipinerne ... desværre. Men hører meget gerne om andres erfaringer, da vi selv havde tænkt på at få en phillipinsk pige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2011 Nu er der jo heldigvis mange andre lande, hvor man ikke har et sådant forbud mod au pair-arbejde. Hvis I gerne vil have en asiat i huset, er det fx fuldt lovligt med au pairs fra Indonesien, Malaysia, Thailand. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kapello 10 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2011 Jeps Det er udelukkende fordi vi kender nogle som alle har været super glade for deres phillipinske au-pairs - men vores vores tanke var også at få en som havde været i DK og dermed var lidt vant til det danske sprog, men den ide var ikke helt gennemtænkt eftersom man oftest ikke får opholdstilladelse til at være i Eu mere en 1 max 1-1/2 år. Så nu vil vi kigge lidt til andre lande ... foreslag og erfaringer høres gerne! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fam.Hansen 10 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2011 Hej Kapello Har i fundet en au pair.. vi er endelig endt med en sød phillipinsk pige.. hun gift her i Sverige og hun er hos os typisk 6 dage og har fri 4-5 dage.. Hun bor normalt 1,5 time med det offentlige fra os.. så hun søger nogle andre piger her i området omkr. höllviken/Vellinge.. så hvis nogle kender Phillipinere her så lad mig endelig det vide.. så hun kan få lidt omgangskreds :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kapello 10 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2011 Jeg har talt meget med myndighederne i Sverige, og det virker som om man ikke skal forvente at en pige kan få opholdstilladelse som au-pair, hvis hun allerede har været au-pair i et andet skandinavisk land - øvøv. Og de virker meget imod at der er nogen åbning for at få en philipiner hertil. Vi har søgt og researchet og tror vi nu har fundet den rette, som altså ikke er philipiner. Der går sikkert lidt tid før alt det praktiske er på plads. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LOKAL 10 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2011 ej jeg vil aldrig turde tage en "sød" au pair og slet ikke fra filipinerne!Jeg ahr jo lige set en program med dem, hvor deres interesse er hverken familien eller børn eller kultur men penge!puhe man kan være uheldig og finde en...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gustaf 10 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2011 Hvad er det for et program ? ej jeg vil aldrig turde tage en "sød" au pair og slet ikke fra filipinerne!Jeg ahr jo lige set en program med dem' date=' hvor deres interesse er hverken familien eller børn eller kultur men penge!puhe man kan være uheldig og finde en......[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2011 http://www.dr.dk/DR2/Dokumania/index.htm#/23258 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2011 Filmen Jeg har igår linket til den på FB, dette er min fätters kommentar: Tro hvad du vil, indlægget taler ikke sandt. han er gift med en fra Philipinerne, han ved hvad han taler om. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gustaf 10 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2011 Kender du en dansk proxy server der fungerer, så man kan se programmet ? Der er jo ikke adgang til udsendelsen med en svensk ip Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2011 ej jeg vil aldrig turde tage en "sød" au pair og slet ikke fra filipinerne!Jeg ahr jo lige set en program med dem' date=' hvor deres interesse er hverken familien eller børn eller kultur men penge!puhe man kan være uheldig og finde en......[/quote'] Ja føj da. Så må du finde en anden nation hvis unge pigers eneste drøm er at vaske gulv for blegfede skandinavere til næsten ingen penge. Hvis der findes sådan en nation. De har bare at være taknemmelige når den store hvide mand smider krummer på deres bord har de! Ikke sandt LOKAL? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2011 Ja føj da. Så må du finde en anden nation hvis unge pigers eneste drøm er at vaske gulv for blegfede skandinavere til næsten ingen penge. Hvis der findes sådan en nation. De har bare at være taknemmelige når den store hvide mand smider krummer på deres bord har de! Ikke sandt LOKAL?:th2: Helt seriöst -hvorfor er danskere så gode til at generalisere, ha fordomme og generelt tro på alt hvad man läser i Extra Bladet??? (er jeg fordomsfuld nu? :p ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites