Peter 10 Anmeld indhold Skrevet November 27, 2009 Bilen har godt nok drillet os i denne her uge..Mandag morgen: Starter bilen (Mercedes E CDI220 kørt små 10.000 km) hvorefter motoren går død da jeg forsøger at bakke ud fra vores indkørsel. Efter 3-4 forsøg må jeg bide i det sure æble og ringe til Mercedes som kommer og henter bilen på et fejeblad. Hos Mercedes Malmø konstaterer de at en af motorens 'spridare' (dyser) er gået i stykker. Den bliver skiftet og jeg kan køre hjem igen.. Tirsdag morgen: Kører på arbejde til København og når helt til Sydhavnen uden problemer. Ved Metro holder jeg i kø og vupti...et lettere dunk fra motoren og den lyder igen som om mandagen...KRISE KRISE...fedt at køre med 40 km/t ind til Vesterport...sætter konen af og kører selv videre til arbejde ved Enghave. Ringer straks til Mercedes som kommer og henter bilen og kører den til Herlev hvor de skifter dysse nummer 2...Aftaler at de vil komme forbi mit arbejde med bilen torsdag morgen...glæder mig allerede til at gense bilen.. Torsdag formiddag: Der kommer en venlig herre fra Mercedes Herlev med bilen og kører igen med deres lånebil. Jeg kører så en kort tur hen for at handle og vupti...25 minutter senere sker det samme for 3. gang...!! Ringer til Mercedes og en time senere kommer der igen-igen-igen et fejeblad og henter bilen. Denne gang tager jeg med så de kan rette det med det samme. De skifter dysse nummer 3 og vi når præcis lige hjem og henter den mindste i Dagis.. Fredag: Kommer til arbejde uden problemer... Er der andre som har haft problemer med denne motor..?? Jeg hørte ude hos Mercedes i Herlev at de fleste taxier af W212 udgaven havde været fordi og fået skiftet dysser intil flere gange...Jeg bad dem lettere ophidset om at skifte den sidste dysse ud så jeg ikke skulle forbi dem endnu engang, men det ville de desværre ikke gøre.. Hvad fanden er det lige der sker for Mercedes..?? Jeg har købt bilen hos Mercedes i Lund og har endnu ikke talt med dem om problemet...en af mine kollegaer siger at jeg kan kræve at de skifter alle dysser ud - og hvis de nægter det kan jeg levere bilen tilbage... Vi har været rigtig glade for bilen og syntes den kører supergodt, så jeg vil gerne beholde den...er der noget som kan hjælpe med lidt input til hvad jeg med rimelighed kan forlange...?? Forstod på Mercedes Herlev at dysserne findes i 3 versioner og jeg nu kører rundt med alle 3... den ene er orginal version 1, den anden er version 2 udskifter i mandags i Malmø og de sidste 2 er version 3 udskiftet i Herlev... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ralle 10 Anmeld indhold Besvaret November 27, 2009 Kan der være en sammenhæng - http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1256472.ece Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter 10 Anmeld indhold Besvaret November 27, 2009 Hej Ralle - og tak for input.. Jeg kunne ikke presse min over 40-50 km...og 'supermorsomt' at få både horn og finger af andre trafikanter.... Vi købte specifikt en Mercedes for at få en stabil og komfortabel bil og hvad er resultatet... Pt. er jeg godt nok oppe i det røde. Jeg har fået fin service både i Malmø og i Herlev med hensyn til udskiftning af defekte dysser..men det er sgu 100% dårlig stil at Mercedes åbenbart kender til problemet og ikke med det samme tilbyder et service som udskifter alle dysser.. En af de mekanikere jeg talte med i Herlev sagde at nogle af de første biler de udskifte dysser på havde været forbi 6-8 gang fordi de defekte dysser de udskiftede gik i stykker igen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
big daddy 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2010 hej ... har prøvet det sammen 3 gange med 250 cdi helt lige som dig dog med længer mellemrum mellem at dyse ryger... de sagede at de ikke haved fået lov at skifte alle 4 af hovede kontoret i tyskeland til mig da det måske var en computer fejl... så der var ingen grund til at skifte dem hvis det var en computer fejl...:th2: skulle have valgt en 350 cdi hehe:laugh: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2010 Generelt problem - desværre Du er blevet ramt af et problem som er beskrevet her http://auto.t-online.de/mercedes-benz-rueckruf-bei-c-e-klasse-und-glk-wegen-defekten-einspritzduesen/id_21120158/index Tilbagekaldelse er oversættelse af "rückruf" - hvis du skulle være i tvivl. Du har sandsynligvis fået erstattet en dårlig dyse med en tilsvarende. Det er først fornylig, at Mercedes har fået en ny type dyser fra Delphi, som er underleverandør på denne reservedel. "Viel glück" som de siger i Mercedes-land. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter 10 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2010 Hej igen... Status på bilen er pt. at alle 4 dysser nu er blevet udskiftet...jeg har så forgæves forsøgt at få Mercedes Sverige til at bekræfte at det er de nye dyser fra Delphi de har sat i bilen. De svarer at de desværre ikke noteret hvilken 'version' af dysser de har anvendt..og strengt taget betyder det at jeg måske skal forbi et Mercedes værksted igen...!!! Som 'plaster på såret' har jeg fået et pænt brev fra Mercedes Sverige hvor de tilbyder mig et års yderligere nyvogngaranti på bilen...det er godt nok fandens at bruge mange penge på hvad jeg troede var tysk topkvalitet, og så løbe ind i den her type problemer... Hurtigt spørgsmål...bilen har nu kørt fint det sidste måneds tid. Jeg har dog oplevet et par gange at motoren virker meget sløv når jeg sætter den i reverse...skal træde godt på pedalen før der sker noget....(f.eks. ved parallparkering)..er der nogen som har oplevet det samme..?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2010 Sådan er det når man køber state of the art, version 1 af en bil model. Der kan/vil altid være børnesygdomme, som først blir rettet senere, og i nogle tilfælde først bliver rettet når version 2 kommer ud. Så vidt jeg ved er 250 CDI helt "ny" teknologi i en mercedes - normalt tester mercedes sine nye tiltag i deres S og CL klasse, men dette er kun udstyr så vidt jeg husker. Så når det kommer til E-klassen og efterfølgende klasser senere, så virker det 100%. Dette kunne have været sket uanset hvilken bil du havde købt, når der snakkes om nye bilmodeller og motorer. Men det er stadig rigtig rigtig surt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Selo 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2010 Kan kun give dig ret Basse, man skal aldrig købe de første årgange af en ny model. De første årgange af W211, e-klassen fra 2002-2006,havde også en del problemer med SBC-Bremserne, som var elektro-hydrauliske,og i slutningen af 2005 gik man tilbage til hydrauliske bremser. 250cdi Blue efficiency, er en helt ny motor, med ny teknologi og nye dyser fra Delphi. Mercedes har altid brugt Bosch dyser i deres motorer, men er gået over til Delphi på de nye 220cdi BE og 250cdi BE, 350cdi motorer kører stadig med Bosch dyser. Mercedes-Benz er ikke sikre på om det er dyserne eller noget andet i motoren, som gør at de "sætter" ud, men det arbejdes der på. Produktionen af Mercedes biler med 220cdi 0g 250cdi motorer, i c og e-modellerne, er taget ud af produktion for nogle mdr siden, og vil blive genoptaget igen i marts-April og med al sandsynlighed vil de igen blive produceret med Bosch dyser. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TNI 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2010 Ja, - M-B har haft og vil fortsat have problemerne en lille tid endnu! PT arbejdes der med en mindre om/re-programmering som giver et lille extra tilskud diesel ved koldstarter - som skal spare dyserne (spridarna). En rimelig løsning indtil man har fået 100 % styr på dyserne, eller får bedre styr på softwaren.... - bare utroligt at en State-Of-the-Art motor skal have disse problemer, når man sikkert har kørt adskillige millioner km før lanceringen:scared: TNI PS: M-B er ikke de eneste som har disse problemer med ny-lancerede motorer, men jo dyrere bil, jo mere brokker man sig "no offence", det er jo meget forståeligt! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2010 Vi må nu nok se i øjnene at jo mere avancerede bilerne bliver, jo større er fejlmulighederne. Det har jo absolut heller ikke lige været bilfabrikanternes uge, med 1,8 mio tilbagekaldte Toyotaer og 100.000 Peugeot og Citroen og disse problemer med Mercedes. Jeg synes det var et fint tilbud fra Mercedes at Peter fik 1 års ekstra garanti på sin bil. Vi har lige bestilt en ny Mercedes B180 NGT og vi fik 2 års ekstra garanti med, så den ialt har 4 års garanti. Det kostede 8.800 SEK og vi fik det som en ekstra rabat på bilen. Jeg tror vi bliver glade for den ekstra garanti senere (desværre). Men det er jo tankevækkende at nogle (billige) bilmærker kan tilbyde 5 og 7 års garanti, når mærker som Mercedes kun tilbyder 2 års garanti som standard. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2010 Hej igen... Hurtigt spørgsmål...bilen har nu kørt fint det sidste måneds tid. Jeg har dog oplevet et par gange at motoren virker meget sløv når jeg sætter den i reverse...skal træde godt på pedalen før der sker noget....(f.eks. ved parallparkering)..er der nogen som har oplevet det samme..?? Har selv en 220 CDI E'er - men fra slutningen af 2007. Har slet ikke disse problemer. Har derimod været ude for at alarm/startspærre ikke altid slår fra. Altså... man låser bilen op, sætter sig ind, drejer nøglen - og intet sker. Så låser man dørene, låser op igen, og så kan den starte... lyder som om at det er Microsoft, der står for softwaren. Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2010 Hej igen Bilen har nu kørt i et par måneder uden dysse problemer...jeg er dog stadig ikke tilfreds med responstiden fra motoren. Typisk scenario - starter bilen i vores indkørsel og bakker ud, og holder så ude på vejen i 'D' med foden på bremsen...når de andre så har sat sig ind i bilen og jeg slipper bremsen ruller den ikke altid frem...og jeg skal så svinge den op i over 2000 omdregninger før den flytter sig - og det syntes jeg er lidt underligt..?? Mvh - Peter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Malik 10 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2010 Hej Peter Hej Peter Jeg havde også købt en E220 CDI fra Bilgruppen i Lund, er mega tilfreds med bilen og den køre bare godt, og endnu bedere siden den fik skiftet alle 4 dysser og fik en SW update, ingen problemer overhovedet, den reagere perfekt, og det er ligesom for mig at få en helt "ny" bil, den kører bedere end i starten, læs om dette længere nede i teksten... Jeg havde også i november sidste år oplevet nøjagtig det samme, max 40-50 km i timen, mange viberationer, vil ikke sætte i bakgear, alt sammen skete i malmø, så langt så godt. Jeg ringe til MB 24H Service, og blev bedt om selv at kører til til Mercedes i Malmø, (Jeg bor lige ved siden af) istedet for de skulle sende fejeblad det vil tage 3 timer, jeg var der på 10 min. Jeg mødtes med mekanikkeren foran værkstedet som aftalt og han kørte den ind på værkstedet og kunne straks oplyse mig at det var dysserne der var noget galt med. Her var den sidste sæt nye dysser i hele Sverige som kunne monteres på min bil, ellers så skulle jeg vente i jeg ved ikke hvor lang tid. På min bil blev alle 4 dysser skiftet på samme tid, grundet at dem jeg havde var den gamle version uden den grønne isolerings ring(dem med det hvide stads på), og de nye var med den grønne isolerings ring. Der finden kun 2 versioner en gammel uden de grønne isorlerings ringe og den anden (NYE) med grøn isolerings ring, og ikke 3...så vidt jeg ved...men stadig af mærket DELPHI Rygterne går på at årsagen til udfaldet er at Delphi havde valgt ikke at lave dysserne med den grønne isoleringsring men uden for at spare penge. Dumt valgt som Mercedes ikke havde noget med at gøre... Mange har kritiseret delphi for dårligt injektore og har delvis ret, Mange har også kritiseret Mercedes for ikke at have en stabil nok bil, men efter min mening har Mercedes sat alt i værk for at løse problemet da som alle Mercedes ejer ved, inden W212 blev released blev den testet i rigtig mange km. Jeg fik 1 års ekstra garanti, plus mange har fået lånebil osv osv, super service med MB24 Service. Ja så er ulempen når det sker og man skal bruge tid på det, men det er hvad der kan ske, andre mærker har også problemer og er ikke sikker på om man bliver hjulpet lige så godt og hurtigt som Mercedes. Jeg var også pisse sur da det skete, men hvad kan man gøre, når man fik en super service trods alt.... I den test var der flere injektor mærker som bla.a delphi og bosch, men viste sig at delphi havde færre fejl end konkurrenterne, de var mere stabile (med den grønne isoleringsring) og derfor blev deplhi valgt grundet mere stabile injektore, men i produktionen valgte de at lave uden den grønne isoleringsring, dumt valg da et sæt injektore koster ca 10000 kr for 4 stk... i produktion var det kun x antal øre forskel. Grundet til udfaldet var at den uden den grønne isoleringsrings ikke isolerede godt nok, så at når luft var kommen ind til injektorspidsen så gik den ud, da ja den ikke fungere sammen med luft... Udover det skal motoren havde fået en "Software update" af motorstyringen med udskiftningen af injektorene, motorstyringen lægger en ikke så stor pres i BAR på injektorene og derfor skal man have modtaget SW update også med de nye injektore. Efter SW update og undskiftningen af injektorene, er motoren mere stille, man kan ikke hører diesel hakkeriet, og den kører mere "glat" når man gir den gas, så noget er der sket med SW update og de nye injektore. Jeg håber dette er til hjælp til jer alle og især også til Peter, håber du stadig er lige så glad for bilen som du var til at starte med... Jeg er ihvertfald lige så glad for den, den kører bare skide godt, bedste komfort, vil aldrig udskifte den for en anden bil... God dag til jer alle og håber billederne kan vise hvad jeg prøvede at forklare med og uden den grønne isoleringsring... Skal siges til mit ejet forsvar, at jeg hverken kender nogen der arbejder hos Mercedes, heller ej ansat selv hos Mercedes, bare grundig research rundt på nettet... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Malik 10 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2010 Kan kun give dig ret Basse, man skal aldrig købe de første årgange af en ny model. De første årgange af W211, e-klassen fra 2002-2006,havde også en del problemer med SBC-Bremserne, som var elektro-hydrauliske,og i slutningen af 2005 gik man tilbage til hydrauliske bremser. 250cdi Blue efficiency, er en helt ny motor, med ny teknologi og nye dyser fra Delphi. Mercedes har altid brugt Bosch dyser i deres motorer, men er gået over til Delphi på de nye 220cdi BE og 250cdi BE, 350cdi motorer kører stadig med Bosch dyser. Mercedes-Benz er ikke sikre på om det er dyserne eller noget andet i motoren, som gør at de "sætter" ud, men det arbejdes der på. Produktionen af Mercedes biler med 220cdi 0g 250cdi motorer, i c og e-modellerne, er taget ud af produktion for nogle mdr siden, og vil blive genoptaget igen i marts-April og med al sandsynlighed vil de igen blive produceret med Bosch dyser. Nej det bliver/blev stadig med DELPHI, da hele injektor systemet er bygge op af delphi og ikke bosch, vil derfor være for dyrt at lave om...læs mit svar til Peter sidst på side 2, hvor jeg beskriver det nærmere... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter 10 Anmeld indhold Besvaret April 12, 2010 Hej Malik - og stort tak for et meget detaljeret svar ang. 'mit/vores' dysseproblem. Jeg fik vist ikke helt afsluttet min Mercedes historie - så her kommer resten: For 3 uger siden fik jeg IGEN problemer med dysserne..!! Jeg havde lige hentet fruen på Svågertorp da jeg kørte ind i den store rundkørsel ved ILVA og så skete det igen...samme scenario som de andre gange...nå - jeg besluttede at forsøge at køre hjem til Riseberga med et smut forbi Mercedes i Malmø. Det gik okey at trille derhen med 40-50 km/t, men jeg var dog rimelig hidsig da jeg så nåede frem til Mercedes i Malmø - eftersom det nu var mit besøg nummer 5, og mit udgangspunkt var at det dysseproblem nu skulle løse 100%. Heldigvis var Mercedes Malmø meget forstående og deres service var virkelig i top. De var superflinke og skiftede denne gang alle 4 dysser ud til nyeste Delphi version samt updaterede nødvendig software. Eftersom de ikke havde nogen lånebiler hjemme kørte en af mekanikerne mig hjem og kom også og hente mig 3 timer senere da bilen var færdig - kl. 22 om aftenen, så det var virkelig svært at være irriteret på Mercedes når de leverer sådan en super service (gav værkstedet en ramme Tuborg som tak for god service). Bortset fra mine dysseproblemer syntes jeg vores Mercedes kører supergodt. Kørekomfort er helt i top. Den er forholdvis stille - selvom jeg syntes den stadig knitrer på samme måde efter opdatering. Har nu kørt 22000 km og min diesel økonomi siger 7,5 L pr. 100 km og det syntes jeg er helt ok... Eneste minus er at den ikke virker så responsiv når du f.eks skal vende rundt på en vej, hvor du først stopper og bakker lidt og så frem igen...men det er nok bare sådan den skal være... Jeg spurgte den ganske venlige mekaniker om han kunne anbefale et evt. trimset til bilen og han sagde at de havde gode erfaringer med Kleemann. Det jeg fiskede efter var hvordan jeg kunne få min 220 CDI til at yde som en 250 CDI...men det vill han ikke rigtig svare på..!! Som jeg har kunne læse mig frem til på nettet er motoren præcis den samme...eneste forskel er den motorstyring de har lagt ind i bilen CPU, så hvis du har nogen erfaring med hvordan det kan løses hører jeg rigtig gerne fra dig...har prøvet at køre en 250 CDI og de ekstra 100 Nm passer perfekt til bilen..:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter 10 Anmeld indhold Besvaret June 7, 2010 Så er der desværre dysse problemer med bilen igen og NU gider jeg ikke mere...!! I forrige søndags fik vi igen problemer med dysserne. Som jeg tidligere har skrevet skiftede Mercedes Malmø alle 4 dysser til nyeste version for ca. 2 måneder siden, så jeg troede virkelig på at vores problemer med bilen var et overstået kapitel..!!! Vi var 'næsten' hjemme (Vesterport i Kbh.) fra en familietur til Lalandia da motoren igen begyndte at 'hakke' og miste kraft på grund af en dysserne var gået i stykker...for at gøre historien endnu mere idiotisk lykkedes det mig i kampens hede at rive forkofanger samt sideskærm op på bilen da jeg i 'arrigskab' forsøgte at parkere et sted hvor der ikke var plads til bilen...det er min første skade på en bil nogensinde.. NÅ - desværre fik jeg en ret dårlig service fra Mercedes DK og besluttede at køren bilen til Malmø, så de kunne se på den bilen. Når dysserne går kan den stadig godt køre på et såkaldt nødprogram så jeg kørte over broen med 70 i timen med blink på...heldigvis næsten ingen trafik på broen - søndag kl. 18.30. Ringede så igen til Mercedes SE og deres service var heldig meget bedre en den danske. 10 minutter senere holdt der en mekaniker nede hos Mercedes Malmø og han konstaterede hurtigt at det igen var dysserne. Samtidig udtalte han at vores Mercedes var den første bil de havde fået ind igen efter de var begyndt at skifte alle 4 dysser til nyeste udgave...!! Fordi jeg ikke gider det her pis mere kørte jeg til Mercedes Lund (Bilgruppen i Lund) for at tale med sælgeren og fortælle ham at jeg nu er min 'tålmodighed' med Mercedes evne til at reparere deres biler opbrugt. Sælgeren var faktisk helt okey. Han sagde at han også ville blive 'forbandet' hvis det var sket for ham...det skal lige siges at han ikke har kendt til alle mine problemer med bilen...jeg fik så fortalt ham at min tillid til bilen var opbrugt, og jeg gerne ville returnere den. Han spurgte om jeg var interesserede i at få en 6 cylinderet i stedet for min 4 cylinderet hvortil jeg svarede at det godt kunne være en mulighed - forudsat en evt. merpris var til min fordel... Nu er mit spørgsmål hvad har jeg som forbruger krav på..?? Jeg har forstået fra konsumentverket at jeg har krav på at de skal tage bilen tilbage til købspris minus nedskrevet forbrug.. og her kan jeg ikke lige se fordelen for mig hvis jeg står fast på at de skal købe bilen tilbage...?? Hvem fastsætter hvad en rimelig nedskrivning er for 9-10 måneder og 25.000 km..?? så jeg vil være meget taknemmelig hvis der er nogen herinde som har erfaring med returnering af 'ny bil' og hvad, som bedst kan betale sig for mig..?? Summa Summarum så er jeg mest interesserede i at få en ny bil...men kan jeg kræve at de giver mig en helt ny bil - eller kan jeg kun forlange at få en 'ny brugt' bil som kan have samme problem som den jeg allerede kører rundt i..??..og så fik jeg vist ikke sagt at den nu alt i alt ha været på værksted 6 gange med den samme fejl..!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites