thenicegirl 10 Anmeld indhold Skrevet October 24, 2009 Hej alle :) Jeg poster i dag endnu en LAAANG besked her, men lægger ud med at berette om min smukke og vidunderlige rejse med DSBLast på det, som jeg kalder Obama Day, altså den 2. oktober 2009 :) Jeg har til DSBLast i går sendt en udfyldt rejsetidsgarantiblanket, tre fotografier og et brev, hvori der står: Vedrørende forsinkelsen 2. oktober 2009: Malmø, 23.10.09 Jeg vil prøve at gøre det kort, men det bliver vanskeligt. I vil nok prøve at afskrive min indberettede forsinkelse som force majeure, da præsident Obama kom til Danmark den formiddag, men denne forsinkelse opstod, INDEN trafikken blev indstillet, og inden Øresundsbron blev lukket. Derfor har I ikke ret til at afskrive forsinkelsen. Jeres såkaldte personales håndtering - og mangel på samme - af denne togtur (2. oktober, afgang 6:42 fra Malmö C) var fuldstændig uacceptabel og uprofessionel. Jeg citerer én af togførerne fra togturen – og dette er inden, al balladen går i gang: ”Vi kommer rundt og tjekker jeres billetter, hvis vi kan komme igennem toget for alle de mennesker, der står der.” -Ja, I må undskylde, at vi i det hele taget TAGER toget og blokerer jeres personales vej gennem gennem toget! Fuldstændig uacceptabel adfærd. Da toget nåede til Malmø Syd, Svågertorp, havde toget tekniske problemer. Nogle af højttalerne virkede ikke, og der var også nogle tekniske problemer med hastighedsmåleren i førerhuset. Vi ventede lidt, kørte så, og viste det sig, at toget alligevel ikke var fixet, så vi måtte køre med max 40 km/t hele vejen fra Svågertorp til Kastrup. Efter vi havde fået beskeden om hastighedsmålerens problemer over højttaleren, kom nu en nummer to togfører ud med endnu en nærmest fornærmende melding: "Ja, det ser ud som om, vi STADIG har tekniske problemer med det her tog, men vi prøver at komme frem til København så godt, vi kan, men ja... Vi tager det, som det kommer.” -Ja, det gør I i hvert fald, DSB Last, men det gjorde vi passagerer den morgen absolut ikke. Vi følte os til grin (som vi som oftest gør på rejser med jer), og I? Ja, I tager det jo bare, som det kommer. Nu tilbage til, hvad der skete den morgen: Toget kører så hele vejen til Kastrup i sneglefart, og toget afgangen efter os kører bagved og bliver forklarligt nok også forsinket, eftersom de ikke kan overhale over broen. Jeg kan ikke understrege nok, at det slet ikke er tilladt for jer at køre med et tog med teknisk fejl over broen, i tilfælde af, at en ulykke/terroraktion skulle opstå! Jeg skulle af på Ørestad station, men gjorde mig allerede klar til at stå af i Kastrup, da jeg kender tegnene på, at endnu et af jeres tog aflyses. Og ganske rigtigt – toget blev aflyst, da det kom til Kastrup. Men det værste var, at passagererne inde i toget skulle høre det fra lufthavnens højttalere, og ingen lyd fra togets personale. ”Toget på spor 2 kører ikke videre grundet teknisk fejl”, skulle passagererne høre fra damen i højttalerne, men at de skulle jages ud på den måde er ren uforskammethed! Personalet kunne i det mindste have sagt bare ET eller andet! Da al kvæget (vi, passagererne) er blevet gennet ud af toget, står vi MANGE mennesker på perronen (se to af de vedlagte fotografier), og naturligvis leder nogle af os efter svar fra noget personale, men da vi kigger os omkring, kan vi se, at der minsandten slet ikke er noget personale på perronen. Vi vidste fra højttalerbeskederne, at der var mindst to togførere med, men ingen af dem valgte/turde stå ud på perronen sammen med os. Komplet skandaløst! Ingen anstændighed over for os – JERES KUNDER! Det efterfølgende tog (7:24 fra Kastrup) kørte uden stop fra Kastrup til Hovedbanen (jævnfør et ud af tre vedlagte fotografier), så jeg kunne bare stå i en evighed og vente på et tog, der orkede sætte mig af på Ørestad station. Da jeg endelig nåede frem til Ørestad, kiggede jeg ikke engang på uret, og det er derfor, jeg ikke har udfyldt noget ankomsttidspunkt på rejsetidsgarantiblanketten. Forklaringen på, at jeg ikke kiggede på uret ved ankomsten til Ørestad, er, at jeg var træt, supervred og udmattet. Jeg har dog et cirka ankomsttidspunkt: Jeg ventede på et tog i Kastrup mindst 25 minutter efter ankomsttidspunktet dertil, som burde have heddet 7:04, men som snarere hed 7:24. Jeg var på Københavns Universitet Amager (20 minutter fra Ørestad med Metroen og til bens), da klokken var cirka 8:10. Efter planen skulle jeg have været der senest 7:30. Jeg er nødt til at sige til jer, at jeg efter denne episode føler enhver negativ følelse, hvad gælder jer, og at jeg er i fuld gang med at vælge alternativer til at køre med jer. Mange ikke-venlige hilsener, Lise Lautenbacher. Til at begynde med havde jeg faktisk i den næstsidste sætning skrevet: ..., og jeg er i fuld gang med at 1. finde alternativer til at køre med jer og 2. igangsætte sanktioner mod jer." Men ville ikke have, at en politianmeldelse med anklager om direkte trusler skulle lande i min brevsprække en uge efter, så jeg slettede det ene punkt ;) Jeg glemte btw at skrive i brevet, at den dag (ikke udelukkende DSBLasts skyld though) var jeg væk 8 timer hjemmefra for at attende 1 time og 45 minutters forelæsning på Uni. I rest my case. Deres opførsel er - som jeg skriver - fuldstændig uacceptabel og uprofessionel, og nu skal vi altså gøre noget. Jeg kan ikke køre med nogen, er jeg ret overbevist om, da jeg har vexlende forelæsninger fra dag til dag (varierer alt fra mødetid klokken 13:15/8:00 og fri klokken 10:00/17:00 ) og skal til og fra nogle lidt unormale adresser (Kviksgatan 7, nära Nobeltorget (mit hjem) - Njalsgade 134, 2300 København S (Københavns Universitet Amager). Men DSBFirst skal ikke have lov til at betjene denne strækning længere, og vi er flere herinde, som er gode til at formulere sig, og som besidder empiriske beviser, pragmatik og diplomati (nogle gange i hvert fald *S*). Nu må vi stå sammen og sætte diverse sanktioner i gang mod dem. Mit første forslag er at finde ud af, hvordan vi kontakter Trafikministeriet/Trafikstyrelsen, etc. Please hjælp mig her; lad os stå sammen og forhåbentlig få dem fyret, evt. finde en løsning med nogle andre. Not that I think you care, men dette konstante rod med DSBLast påvirker mig på et personligt plan. Har ikke lyst til at brokke mig konstant over dem, være ked af det, vred, frustreret og stresset - hvilket jeg bliver af deres måde at håndtere driften (og manglen på samme) på. Så med risiko for at gentage mig selv: Please hjælp mig her. Megen kærlighed og håb om svar med en samlet front mod DSB-f***ing-Last, Lise. NB: Jeg har vedhæftet det oprindelige dokument med brevet plus de tre billeder, som jeg henviser til i texten, og som er fra den morgen (det ene med dato). - L. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2009 Super sur oplevelse. Det første der er relevant, hvis der skal kigges på at få dem vippet af pinden, er nok den kontrakt de har. Jeg har ingen reel anelse om hvor man bør starte, men fandt vedhæftede PDF ved en google. PDF'en var for stor, men her er nyheden på trafikstyrelsens hjemmeside, hvor linket til PDF er i menuen til højre: Kystbanen A/S skal drive togtrafikken på Kystbanen og over Øresund Jeg fandt også kontrakten: http://trafikstyrelsen.dk/DA/Trafikkoeb/Kystbanen-Oeresund%20tog/Kontrakt.aspx Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Et par gode råd, sådan rent konstruktionsmæssigt - til alle dem som The nice girl omtaler som; "os der er gode til at formulere os". Det omfatter sikkert også The nice girl. I en klage, hvis man skal have noget ud af den - så skal man droppe at være nedladen og arrogant, imod dem der klages over. Det er nemlig deres kollegaer, som skal læse klagen, og kollegaer passer godt på hinanden. Man skal komme til pointen med det samme, altså skrive hvad man klager over meget tydeligt. Og dernæst beskrive årsagen/forløbet. Det letter på forståelsen, og forhindre læseren i at mentalblokke, for den egentlige klage. Hjernen blokker simpelthen efter en gang tilsvining, uden årsager. Så ikke for mange farverige tillægsord, det hjælper jer ikke. Og til sidst, så skal man ikke starte klagen med at sige "jeg ved godt jeg ikke får ret/har ret" Vær saglig, direkte og vis den fornødne respekt overfor den læser af klagen, der med 99% sikkerhed IKKE har været årsag til jeres utilfredshed. Og ikke mindst holde sig til assertiv kommunikation, så får man den respons man selv forventer, fra modparten. Just my 5 cents - Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Og såfremt det er det helt vilde store problem og det optager en så meget at der var lidt kaos omkring togene, så synes jeg man burde spørge sig selv om et par ting.... 1: Såfremt jeg er tvunget til at ta' toget og ikke har andre muligheder da jeg læser, så burde jeg måske overveje at flytte retur til Kbh igen. 2: Låne til en bil... 3: Købe en vandcykel... 4: Acceptere tingene som de er, da man sjældent kan gøre noget ved dårligt materiel, da det skal betales af skatteyderne. Just my 5 cents. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Cici_Barn 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 1: Såfremt jeg er tvunget til at ta' toget og ikke har andre muligheder da jeg læser, så burde jeg måske overveje at flytte retur til Kbh igen. 2: Låne til en bil... 3: Købe en vandcykel... 4: Acceptere tingene som de er, da man sjældent kan gøre noget ved dårligt materiel, da det skal betales af skatteyderne. @thenicegirl: Kan kun sige én ting: din brokrøv :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Og såfremt det er det helt vilde store problem og det optager en så meget at der var lidt kaos omkring togene, så synes jeg man burde spørge sig selv om et par ting.... 1: Såfremt jeg er tvunget til at ta' toget og ikke har andre muligheder da jeg læser, så burde jeg måske overveje at flytte retur til Kbh igen. 2: Låne til en bil... 3: Købe en vandcykel... 4: Acceptere tingene som de er, da man sjældent kan gøre noget ved dårligt materiel, da det skal betales af skatteyderne. Just my 5 cents. "Acceptere tingene som de er" Ligesom når Tullen lægger et par små gule bump ud for at sikre deres med arbejderes sikkerhed ? :) (Den var måske under bæltestedet, og vi kan altid tage den i en anden tråd) Til forskel for situationen på broen så er der en spinkel mulighed for at få en anden operatør af togene. F.eks. så driver Arriva jo toge i Jylland og gør det så vidt jeg forstår udemærket. Arriva har endda formået at forbedre kvaliteten på linie 150S betydelig og endda indsat expressbusser som skærer 33% af rejsetiden :) At der er for kort mellem sæderen er så mit problem. =( Jeg synes at Lise har fat i noget af det rigtige, og vi som utilfredse kunder skal vise vi er utilfredse. Lidt ligesom Øresundsborgers banner. Fed ide, men de druknede bare i masserne. Kystbanen og Øresundstoget er dog noget som også rammer den bosat i DK, og derfor vil der måske være lidt mere forståelse fra den gennemsnitlige Københavner. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 I kontrakten under punkt 6.1.5 står der nogle interessante indformationer. Det eneste punkt vi direkte kan havde indflydelse på er det med evalueringen, men sådan som tilfredshedsundersøgelsen er blevet arrangeret så er det jo næsten umuligt for dem at score så lavt. Personligt går jeg ind for at lave en stille protest i form af badges eller lignende som man kan have på tøjet for at vise sin utilfredshed. Hvis badges bliver uddelt godt nok, og folk er utilfredse så burde det give et pænt kulørt billede i toget og ved de store stationer. Men sådan et initiativ kunne man måske også lokke Pendlerforeningen med på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 "Acceptere tingene som de er" Ligesom når Tullen lægger et par små gule bump ud for at sikre deres med arbejderes sikkerhed ? :) (Den var måske under bæltestedet, og vi kan altid tage den i en anden tråd) Til forskel for situationen på broen så er der en spinkel mulighed for at få en anden operatør af togene. F.eks. så driver Arriva jo toge i Jylland og gør det så vidt jeg forstår udemærket. Arriva har endda formået at forbedre kvaliteten på linie 150S betydelig og endda indsat expressbusser som skærer 33% af rejsetiden :) At der er for kort mellem sæderen er så mit problem. =( Jeg synes at Lise har fat i noget af det rigtige, og vi som utilfredse kunder skal vise vi er utilfredse. Lidt ligesom Øresundsborgers banner. Fed ide, men de druknede bare i masserne. Kystbanen og Øresundstoget er dog noget som også rammer den bosat i DK, og derfor vil der måske være lidt mere forståelse fra den gennemsnitlige Københavner. Det er vist en udtalelse med modifikationer ;) http://www.bt.dk/danmark/passagerer-besvimer-af-iltmangel Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Fandt lige de her links Hjemmeside drevet af talsmanden for kystbanens pendlere. http://kystbanenlive.dk/ Rettidighedsoversigt for DSBfirst (jeg kendte den sku ik') http://www.dsbfirst.dk/cs/Satellite?c=Page&cid=1148307361989&pagename=DSB%2FPage%2FIndholdssidetype1&site=DSBOeresund&thirdlevel=true Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Det er vist en udtalelse med modifikationer ;) http://www.bt.dk/danmark/passagerer-besvimer-af-iltmangel Det er da en udtalelse uden modifikationer, jeg kendte ikke til det link :) Formuleringen "så vidt jeg forstår" er sådan en dejlig størrelse som kan dække ens røv ind hvis man siger noget som viser sig at være anderledes :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Det er vist en udtalelse med modifikationer ;) http://www.bt.dk/danmark/passagerer-besvimer-af-iltmangel Lige en detalje Her er Arrivas rettidighed for tog i DK http://www.arriva.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=656&Itemid=283 På disse strækninger http://da.wikipedia.org/wiki/Fil:Denmark_Railways_2006_Arriva.JPG Tilsvarende for DSBFirst http://www.dsbfirst.dk/cs/Satellite?c=Page&cid=1148307361989&pagename=DSB%2FPage%2FIndholdssidetype1&site=DSBOeresund&thirdlevel=true På kystbanen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Men det er jo heller ikke svært at have høj rettidighed på en bane hvor der ikke kører så mange tog... Det er en del sværere at opnå det omkring København, for en forsinkelse påvirker rigtigt mange tog hvorimod en forsinkelse i vestjylland hvor der er en time til næste tog ikke når at påvirke noget som helst... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2009 Og ikke mindst holde sig til assertiv kommunikation' date=' så får man den respons man selv forventer, fra modparten.[/quote'] Det skal du ikke være sikker på, sådan er verden ikke altid skruet sammen. Assertiv kommunikation er bestemt ikke nogen opskrift på hvordan man undgår at blive afvist eller svinet til. Det er en opskrift på, hvordan kommunikation burde foregå - men magtmennesker (specielt de uintelligente af slagsen) stikker ikke op for assertiv bollemælk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2009 Men det er jo heller ikke svært at have høj rettidighed på en bane hvor der ikke kører så mange tog... Det er en del sværere at opnå det omkring København' date=' for en forsinkelse påvirker rigtigt mange tog hvorimod en forsinkelse i vestjylland hvor der er en time til næste tog ikke når at påvirke noget som helst...[/quote'] Arriva kører jo også tog på strækningen Helsingborg-Malmö og Höor-Malmö, og der er deres rettighed da ret høj, jeg mener det er oppe over 95% af Arrivas tog, der kører rettidigt, bortset fra perioden i sommer, da der var jernbanearbejde mellem Lund og Malmö og Södra Stambanan er da en af de mest traffikerede strækninger i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thenicegirl 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2009 Hej igen alle. Update (hold kæft, det tog lang tid at skrive denne post! *S*): Personligt går jeg ind for at lave en stille protest i form af badges eller lignende som man kan have på tøjet for at vise sin utilfredshed. Hvis badges bliver uddelt godt nok, og folk er utilfredse så burde det give et pænt kulørt billede i toget og ved de store stationer. Men sådan et initiativ kunne man måske også lokke Pendlerforeningen med på. Jeg synes, det er for vagt et budskab at sende. I don't think they'd get the message, hvis du ved, havd jeg mener? Indtil videre er DSBLast jo tilsyneladende ligeglade med alt, der vedrører utilfredse kunder. Efter min mening skal der mere til, og min grænse over for dem er snart nået (hvis ikke allerede). Men god begyndelse, hvis vi skal varme vore proteststemmer lidt op først - så det er absolut et forslag på bordet: Badges. Jeg synes at Lise har fat i noget af det rigtige' date=' og vi som utilfredse kunder skal vise vi er utilfredse. [/quote'] TAK! Where do we go from here then? Skal vi ikke mødes? Vi, der vil gøre noget ved den nuværende situation. Mødes og formulere noget sammen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2009 Tager mig til hovedet -når man ikke kan modargumentere, så kan man jo altid nedgøre andre mennesker evner til gramatisk korrekt dansk. Kig nu på din opbygning af den klage, som jeg skriver - den er elendig. Omend sikkert ganske gramatisk korrekt :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2009 Nu var det jo også en liste af muligheder og ikke et udslag af de holdninger jeg selv besidder..... ;) http://www.blocket.se/orebro/Toyota_starlet_24232440.htm?ca=23_11&w=3 Så behøver du intet lån.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2009 Så behøver du intet lån.... Jo - hun er nødt til at forgælde sig helt vildt, hvis hun skal kunne betale broens priser! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2009 Til "thenicegirl" ...tag bussen, rute 999 stopper Gustav Adolf, Mobilia, Stadiongatan, Bunkeflo... Tager den hver dag, flinke chauffører, billigere end DSBlast. Da man køber klippekort betaler man kun de dage man rejser. Der er selvfølgelig nogle ulemper med få afgange og lidt længere rejsetid, men det opvejer NEMT den frustration man ellers har med forsinkede DSBlast forbindelser, og er vi nok i bussen kommer der uden tvivl flere afgange. Mine negative oplevelser med busserne kan ligge på et meget lille sted, når jeg en sjælden gang skal sent hjem fra KBH og er nød til at tage toget bander jeg det lang væk, hader deres forsinkelser, og dårlig undskyldninger. Har misset 2 fly fra Kastrup pga. DSBlast, nu tager jeg ALTID en taxi til Kastrup! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Boklund 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2009 De her to posts er noget' date=' vi kan bruge i en skrivelse til dem, som står med ansvaret for en eventuel udskiftning af DSBLast! Arriva ville være et godt bud - men hvem ud over dem (hvis de overhovedet var kandidater?) var potentielle selskaber til posten, som DSBLast vandt/blev tildelt sidste år? Kan nogen huske det?[/quote'] Da standstill-perioden for længst er overstået, vil opgaven efter alt at dømme blive genudbudt i EU med mulighed for at deltage for aktører i hele Unionen. Det er ikke bare sådan, at Trafikministeriet i tilfælde af kontraktlig misligehold kan gå ud og udpege en anden driftsherre som de lyster. Der er regler for den slags, og de siger bl.a. at tjenesteydelser over en vis størrelsesorden - og herunder hører jernbanedrift - skal udbydes i EU. Så det er nok spild af skønne kræfter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2009 Når man er utilfreds med tingenes tilstand, kan man da heller ikke bare sidde tilbagelänet og håber på, at tingene ändrer sig. Jeg har mange gange skrevet til hhv DSB og Skånetrafiken med synspunkter (både negative oplevelser eller positive input) som jeg har fået svar på, og visse ting har man dermed haft indflydelse på. Når man er vred, er det en god ide at samle tankerne og skrive i et ordentligt sprog, da det rammer bedre end en "jeg er skide gal i hovedet- begyndelse". thumbs up, fordi du gider bruge din tid Lise :D Hvis nu alle, der havde dårlige oplevelser bare gad skrive 0,5 side til DSB (eller hvem det nu måtte väre) så skulle de nok tage sagerne alvorligt. Det er trods alt business. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Boklund 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2009 Jeg har mange gange skrevet til hhv DSB og Skånetrafiken med synspunkter (både negative oplevelser eller positive input) som jeg har fået svar på' date=' og visse ting har man dermed haft indflydelse på.[/quote'] Desværre er DSBLast ikke på samme måde lette at få i tale... jeg taler af erfaring. :thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2009 Jeg er enig i, at det er absolut mere givende at tale/korrespondere med Skånetrafiken end DSB First. Skånetrafiken er altid lydhør og svarer altid - før eller siden - på henvendelser og holder sig i en sober tone. I øvrigt en interessant udvikling i hvilke stationer, der springes over, når togene er forsinket. I dag sprang de sørme over Malmö C! Toget med planmæssig afgang fra Lund 10.39 (11.29 i virkeligheden) kørte direkte fra Lund til Svågertorp uden stop på Malmö C! Og samme tog standsede heller ikke i Tårnby og Ørestad. Dermed kom de ned på 18 minutters forsinkelse ved ankomst til København H, og klarede turen fra Lund til København på bare en halv time mod normalt en time! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2009 Jeg er enig i, at det er absolut mere givende at tale/korrespondere med Skånetrafiken end DSB First. Skånetrafiken er altid lydhør og svarer altid - før eller siden - på henvendelser og holder sig i en sober tone. I øvrigt en interessant udvikling i hvilke stationer, der springes over, når togene er forsinket. I dag sprang de sørme over Malmö C! Toget med planmæssig afgang fra Lund 10.39 (11.29 i virkeligheden) kørte direkte fra Lund til Svågertorp uden stop på Malmö C! Og samme tog standsede heller ikke i Tårnby og Ørestad. Dermed kom de ned på 18 minutters forsinkelse ved ankomst til København H, og klarede turen fra Lund til København på bare en halv time mod normalt en time! Går man ind på Skånetrafikens hjemmeside og söger den afgang, du nävner til Malmö C står der Öresundståg 1045 Lund C Avg: 10:39 Avgick 11:28 Malmö C Ank: 10:52 Ankom 11:38 Riktning: Helsingør Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2009 Det stemmer vist ikke helt. Når jeg ser på Skånetrafikens side får jeg i hvert fald følgende frem Lund C Avg: 10:39 Avgick 11:28 Malmö C Avg: 11:02 Som du kan se, står der ingen reel afgangstid ud for Malmö C, fordi toget simpelthen ikke standsede der. Under Skånetrafikens trafikinformation oplyses desuden: "På grund av förseningar kör Lund C - København H kl 10:39 annan körväg. Följande hållplatser kan inte trafikeras under tiden. Malmö C, Tårnby och Örestad." Jeg mener i øvrigt også at have hørt, at der var et andet tog, måske en time tidligere, som gjorde samme nummer og sprang Malmö C over. Uanset, jeg var ikke selv med de omtalte tog, så jeg skal ikke gøre mig klog på de nærmere omstændigheder, jeg blev bare fortalt af en kammerat, der stod på toget i Lund, at han kom virkelig hurtigt over broen for en gangs skyld. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites