Jump to content
pojke77

Patientklagenævnet i sverige ????

Recommended Posts

Håber sku der er nogen kloge mennesker her i blandt på dette område, for jeg nægter sku at lade den her ligge. Har været til tandlægen her i sverige, og det er gået helt helt galt. Jeg bor i Staffanstorp, og har hele mit liv skåret meget tænder. Det har bevirket at mine tænder faktisk er slidt ned til halv størrelse nu og mange af mine gamle plumber var røget ud pga. af den slitage. Fandt en lokal tandlæge i byen jeg bor i Staffanstorp, som var skide sød og det virkede sku også som han virkeligt havde styr på sine ting. Han kiggede mine mund igennem og kom med et tilbud...omkring 150.000 svenske kroner. Det forbavsede mig egentligt ikke så meget. Der skal kroner på alle mine tænder fordi mit bid skal bygges op i normal størrelse igen. Men med forsäkringskassan´s hjælp og tilskud ville beløbet jeg skulle betale ikke overstige 40-45.000 svenske. Vi begyndte på projektet og jeg betalte kontant hver gang, tandlægen lovede han havde styr på forsäkringskassan og jeg udfyldte også nogle papirer til dem. Lidt hen af vejen syntes jeg sku det virkede lidt mærkeligt det han lavede. Ikke alt sammen virkede som det bedste håndværk og en del af det han "byggede" op mine tænder faldt hurtigt af igen. Men han havde en forklaring på det hver gang, og det lød fornuftigt nok. Pludseligt viser det sig at der ikke var styr på forsäkringskassan og hvis jeg ikke ønskede at betale fuld pris mere så skulle jeg vente på at jeg var blevet godkendt der. Det betød så åbenbart også at de 22.000 kroner jeg hidtil havde betalt ikke har været tilskudsberetiget, og når jeg så ville blive godkendt hos forsäkringskassan så var vi nødt til at starte forfra med betalingen. Det syntes jeg sku ikke var iorden. Der kunne jo gå op til et halvt år før jeg blev medlem så jeg stoppede mit i projektet og fik ikke lavet mere. Efterfølgende er meget af det han har lavet røget ud igen, og mit bid er sku helt forkert nu. Så pludseligt idag ringer han og siger at vi skylder næsten 6.000 kroner for den sidste behandling. En behandling hvor jeg var oppe for at brokke mig over en masse der var røget ud. At han så mener han har lavet noget ekstra udover det er sku hva det er. Uanset hva var jeg der ikke mere end 30 min, så det er da en heftig timepris. Efter lange diskussion i telefonen, siger han at vi bare kan betale 1.000 kroner og så er vi kvit !!! Har nu også fundet ud af at han tidligere var tandlæge i england men pga. en sag der må han ikke praktiserer der mere. Derfor kom han til sverige og overtog en ældre mands klinik og hans kunder i et lille lokalt samfund. Havde egentligt ikke tænkt mig at gøre noget ud af det overhovedet, men efter idag er jeg blevet sur. Nu bestiller jeg tid hos en god ven´s tandlæge i malmö for at få et overblik over mine tænder og det han har lavet eller mangel på samme. Og så har jeg tænkt mig at tage den hele vejen.... Hvordan bærer jeg mig ad med det ???? Hører meget gerne fra nogen af jer der har erfaring med dette og har gode råd til hva jeg skal gøre. En ting er at jeg vil gøre alt til at få min klage over ham igennem systemet, men når han er så fræk som han åbenbart er så overvejer jeg sku også at kræve erstatning for det han har lavet. Hører meget gerne fra jer....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tandlæge 1: Hvorfor skulle du ikke være berettiget til støtte fra dag 1 af? Du er fast bosiddende i Sverige? :fight: Se dette link: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=17983&page=2 2: Min kone er læge i Sverige, og har haft vrøvl med en tandlæge, mit råd vil være at betale regninge (for ikke at havne i Kronofogden) og klage til HSAN, tandlæger har respekt for dem, den tandlæge min kone havde problemer med har siden solgt kliniken og er stoppet pga. en del klager.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites