Mr. PPP 10 Anmeld indhold Besvaret May 27, 2010 Hej Anders og andre ! jamen det er ok atman ikke kan ha overskud til det ! jeg er også mest aktiv i weekenderne her og så et nap på færgerne til og fra jobbet. Jeg vil gerne have folk til at ta stilling bare ! og så vise at det ka lade sig gøre hvad står jeg for - ja jeg synes hende på Helsingborg Dagblad ramte mig godt : http://hd.se/astorp/2010/01/24/piratpartiet-siktar-pa-astorps/ men uanset hvem findes der et sted vi evt kan mødes ? erdernogen som vil være med til at dele flyers ud ? evt. barelægge dem hvor de sesaf folk ? toget til dk ? supermarked eller hvorsom helst. vi skal folk til at forstå at man må godt stemme som udlænding hilsen Hans Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mr. PPP 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2010 Det var itte mange som ville noget !:( men så gør dog noget ! gå ud og stem d. 19 september - ellers så får fremmedhadet endnu mer grobund i Skåne hilsen Hans Donnerborg Piratpartiet nr15 på den blå seddel i Skåne Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Junkeren 10 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2010 Jeg har surfet rundt på de mest oplagte partiers hjemmesider i en time nu. Har INTET konkret fundet fra de opstillede lokale kandidater omkring forbedret Øresundssamarbejde. Kun det sædvanlige skåltale-vås blandt de overordnede mål fra enkelte partier. Det er sq utroligt at ikke flere lokale politikere har visioner på det område. Specielt når man tænker på hvilket forfald Malmö var i inden broen åbnede... Er der andre politikere end Hans her som har ambitioner på Øresundsområdet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2010 Jeg har surfet rundt på de mest oplagte partiers hjemmesider i en time nu. Har INTET konkret fundet fra de opstillede lokale kandidater omkring forbedret Øresundssamarbejde. Kun det sædvanlige skåltale-vås blandt de overordnede mål fra enkelte partier. Det er sq utroligt at ikke flere lokale politikere har visioner på det område. Specielt når man tænker på hvilket forfald Malmö var i inden broen åbnede... Er der andre politikere end Hans her som har ambitioner på Øresundsområdet? Hvis du havde deltaget i det politiske møde, som foreningen Øresundsborger arrangerede for nylig, så ville du da i hvert fald have mødt 2-3 lokale politikere med rødder i Danmark, som har stillet op og er blevet valgt i Skåne for etablerede partier. http://oresundsborger.dk/2010/08/24/oresundsborger-inviterer-til-politiker-debat/ Når det er sagt, så er visionerne for Øresund jo ret enslydende - hvorimod der er forskelle i detaljerne om fx prispolitik på broen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Junkeren 10 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2010 Hvis du havde deltaget i det politiske møde, som foreningen Øresundsborger arrangerede for nylig, så ville du da i hvert fald have mødt 2-3 lokale politikere med rødder i Danmark, som har stillet op og er blevet valgt i Skåne for etablerede partier. Det havde jeg så ikke mulighed for og uanset om jeg havde været der, bør det være muligt at finde mere om det på hjemmesiderne. Men det viser vel bare at forstærket øresundssamarbejde ikke er et valgtema. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2010 Ja, Øresundsregionen er et emne for nogle få udvalgte. Det har ikke den store bevågenhed blandt de fleste politikere. Og desuden er det jo heller ikke på hverken lokalt eller regionalt niveau at de virkelige barrierer findes for et øget samarbejde og en øget integration blandt Skåne og Sjælland. De findes derimod på nationalt niveau, hvor interessen for Øresund kan ligge på et meget lille sted. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2010 Det er min erfaring at problemet som udgangspunkt ikke ligger blandt svenskerne (uanset politisk orientering) men derimod hos hovedstads regionens aktører (uanset politisk orientering). Skåningene kan godt se den globale fordel i et sammenarbejde, men jeg tror at 'københavnerne' og politikkerne mener at København i sig selv er et mindst lige så stærkt brand og derfor bliver skåningene ikke betragtet som ligeværdige partnere. Hvis København havde haft samme nationale status som Århus, Ålborg eller en hver anden dansk provinsby, så tror jeg derimod at sammenarbejdet havde blomstret noget hurtigere i løbet af de sidste 10 år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steen Meedom 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2010 Danmark er et af de eneste lande, hvori udlandsdanskere ikke har stemmeret til parlamentet (Folketinget). Der er permanent mere end 100.000 danskere udstationeret for at tjene danske interesser, som mister denne ret i en kortere eller længere årrække. Det er der en del personer, der over tid forgæves har forsøgt at ændre, men nu gøres der endnu et forsøg, denne gang med FN som udgangspunkt, idet Danmarks vægring strider mod dennes Menneskerettighedskonvention. Hvis du mener, forholdet bør ændres, så gå ind på http://eksiltinget.dk , idet der nu er foranstaltet en 'underskriftindsamling' på nettet. Vær opmærksom på, at du kun kan registrere dig én gang i lyset af, at du på grund af denne e-mail's kædebrevslignende karakter kan få flere af slagsen ind i mailboxen ! Din email-adresse er ID. Du skal naturligvis være dansk statsborger (have indfødsret) og være fyldt 18. Og det er jo ikke bare udlandsdanskere, der måske mener, at dette forhold skal ændres… ...og at Danmark skal overholde sine internationale aftaler ! Så send denne e-mail videre og videre og... Eller send websitet til jeres adresselister, hvis I ser dette på en klubs opslagstavle ! Kædebreve er ikke altid af det onde... Og det er vel i orden at modtage denne e-mail flere gange i en gods sags tjeneste, ikke ? Vi er mange, der håber på din aktive deltagelse ! Med venlig hilsen Steen Meedom P.S. Hvis du oplever problemer med at registrere dig eller syntes noget skal ændres, så send en 'fejlrapport' til steen@brandzoo.net Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites