Jump to content
Lollikken

Barbarer på Parkeringspladsen

Recommended Posts

Så blev det sgu min tur... 3 styks 'lakristomter' i sølvfarvet merc'er stak af med cdspilleren og min kent skive der sad i. Intet smadret og alarmen var ikke gået hvilket tyder på en tidligere ejer, eller nogen der har prøvet det før. Hvem fa'en bryder ind i så gammel en bil for at stjæle en så simpel afspiller?
det er karma for at köre rundt og forurene luften med Kent

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
^Hva er en 'lakristomter'??
Lakrids er sort og tomter er nisser. Det er fuldstændigt korrekt at det er en udtryk som rammer en bestemt gruppering, i dette tilfælde folk der er mørke i huden, ergo racisme. Det tjener det formål at lade mig få det bedre ved at nedgøre de 3 knoldsparkere som stjal mit anlæg. Når vidnet i øvrigt beskriver dem som lakridstomter så foreligger chancen jo for at det er 3 havenisser med sorte huer ... men jeg tvivler. Men jo .. det er hetz mot folkgrupp, tyveknægte!
det er karma for at köre rundt og forurene luften med Kent
Tjaa jeg var nu stadig glad for den skive :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lakrids er sort og tomter er nisser. Det er fuldstændigt korrekt at det er en udtryk som rammer en bestemt gruppering, i dette tilfælde folk der er mørke i huden................... .......Men jo .. det er hetz mot folkgrupp, tyveknægte!
så racisme er ok såläge man personligt får det bedre af at udöve det? og er alle tyveknägte så mörke i huden? eller er alle der er mörke i huden tyveknägte?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
så racisme er ok såläge man personligt får det bedre af at udöve det? og er alle tyveknägte så mörke i huden? eller er alle der er mörke i huden tyveknägte?
Det er omtrent lige så en passende generalising som alle danskere der bor i skåne kører for stærkt og hazarderet, er involveret med rockere, kommer fra amager, er ikke for kvikke at høre på og i øvrigt begår socialbedrageri. Tyv tror hver man stjæler ... hmmm .. det var dælme et ironisk valg af ordsprog =/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wunderbar =|
Ja heldigvis så får man jo et dæk med i købet, når man skal have en fælg :fight: Det er en "afmagtsfuld" fornemmelse at komme tilbage til en bil, hvor det ene dæk mangler. Jeg har desværre en fornemmelse af, at det sker tit i Almvik/Lindeborg området. Det kan muligvis være en bande der hærger, jf de problemer der har været på Svågertorp. Apropos BMW har jeg også set en BMW 120 hvor alle dæk var fjernet. Det var på Svågertorp. Men tænk sig, det er heller ikke hver dag man får en donkraft foræret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er omtrent lige så en passende generalising som alle danskere der bor i skåne kører for stærkt og hazarderet, er involveret med rockere, kommer fra amager, er ikke for kvikke at høre på og i øvrigt begår socialbedrageri. Tyv tror hver man stjæler ... hmmm .. det var dælme et ironisk valg af ordsprog =/
jeg spurgte ikke om andre generaliseringer og om hvor passende de er jeg spurgte om det er ok at väre racistisk hvis bare man får det bedre af det personligt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hvis det er nogen trøst, så kan du lige nu få en Kent box med 10 cd´ere til kun 199.- :-) http://cdon.se/musik/kent/box_1991-2008-4043973
Heh ... det hjælper faktisk lidt på det ! takker
Det er en "afmagtsfuld" fornemmelse at komme tilbage til en bil, hvor det ene dæk mangler. .................... Men tænk sig, det er heller ikke hver dag man får en donkraft foræret.
Tjaa jeg fik desværre ikke noget i bytte, men ruderne er intakte, så bilen kan stadig tjene sit formål.
jeg spurgte ikke om andre generaliseringer og om hvor passende de er jeg spurgte om det er ok at väre racistisk hvis bare man får det bedre af det personligt?
Det er i mine øjne omtrent lige så okay i sådan en situation som det er at kalde en kvinde for en luder eller kælling. Det er jo også discriminerede at antyde at alle kvinder spreder benene for penge. Det må jo overgå racisme eftersom ca. halvdelen af kloden er kvinder. Alligevel tror jeg at fleste har ytret sådan en kommentar i et ophedet øjeblik.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
:rolleye:
Det er i mine øjne omtrent lige så okay i sådan en situation som det er at kalde en kvinde for en luder eller kælling. Det er jo også discriminerede at antyde at alle kvinder spreder benene for penge. Det må jo overgå racisme eftersom ca. halvdelen af kloden er kvinder. Alligevel tror jeg at fleste har ytret sådan en kommentar i et ophedet øjeblik.
ah ja så at der findes andre skäldsord gör det helt ok at väre racist ... jeg skal bare lige väre sikker for jeg har fået en reprimande herinde for at sige "4 sigöjnere i en bil" men klart lakritstomter er jo langt mindre diskriminerende

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det lyder ihvertfald sjovere ..:scared:
precis det der er min pointe ... det er åbenbart ok at komme med racistiske udtalelser herinde sålänge man gemmer det bag lidt humor... eller er det bare endnu et klassisk eksempel på GIO´s der-er-forskel-på-folk-politik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
precis det der er min pointe ... det er åbenbart ok at komme med racistiske udtalelser herinde sålänge man gemmer det bag lidt humor... eller er det bare endnu et klassisk eksempel på GIO´s der-er-forskel-på-folk-politik
Say what!? Nu kan jeg ikke lige komme ihu din reprimande du omtaler - men du kan måske opfriske min hukommelse lidt. (du skal ikke tro du er den eneste der har fået reprimander for dette og hint - ergo kan jeg ikke huske det hele for altid) Og vil du ikke godt fatte, at der altså er forskel på hvordan ting serveres, tonefald og sammenhæng - og derfor også hvordan moderation reagerer og foregår - istedet for at gå efter benene hver eneste gang, og generalisere som var det en sport.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det lyder ihvertfald sjovere ..:scared:
Det er lige præcis hvad det gør, det lyder sjovt. Om vidnet/naboen inderst inde er racist aner jeg ikke, men det udtryk afvæbnede situationen totalt og gjorde at jeg kunne gå derfra bitter men med et lille smil på læben.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Say what!? Nu kan jeg ikke lige komme ihu din reprimande du omtaler - men du kan måske opfriske min hukommelse lidt. (du skal ikke tro du er den eneste der har fået reprimander for dette og hint - ergo kan jeg ikke huske det hele for altid) Og vil du ikke godt fatte, at der altså er forskel på hvordan ting serveres, tonefald og sammenhæng - og derfor også hvordan moderation reagerer og foregår - istedet for at gå efter benene hver eneste gang, og generalisere som var det en sport.
det va lige i starten jeg begyndte at väre herinde sikke noget pis... racisme er racisme uanset hvordan det "serveres" at nogle er så nosselöse at de ikke tör stå ved det og pakker det ind i humor er bare direkte til grin og sörgerligt... endnu mere sörgerligt er det at du lader det foregå ... racisme er ulovligt dvs den udtalelse som lollikken kom med er ulovlig dit hovedargument for mange af de ting du foretager dig herinde (sletning af tråde censur osv) er at debatten kan komme i problemer juridisk for det... man må sige at det argument falder ret så kraftigt til jorden nu for jeg kan love dig at lovens lange arm ser noget alvorligere på racisme end på et piratebay link måden du anvender din moderatorrolle er endnu mere til grin end hvad den har väret hidtil.. og at du mener at racisme er ok bare det serveres "sjovt" er endnu mere til grin .. selv racistiske jokes er forbudt jvf. loven men jeg skal da huske at det er ok at bryde loven herinde bare man lige husker at tilföje en smiley eller et HAHA

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
det va lige i starten jeg begyndte at väre herinde sikke noget pis... racisme er racisme uanset hvordan det "serveres" at nogle er så nosselöse at de ikke tör stå ved det og pakker det ind i humor er bare direkte til grin og sörgerligt... endnu mere sörgerligt er det at du lader det foregå ... racisme er ulovligt dvs den udtalelse som lollikken kom med er ulovlig dit hovedargument for mange af de ting du foretager dig herinde (sletning af tråde censur osv) er at debatten kan komme i problemer juridisk for det... man må sige at det argument falder ret så kraftigt til jorden nu for jeg kan love dig at lovens lange arm ser noget alvorligere på racisme end på et piratebay link måden du anvender din moderatorrolle er endnu mere til grin end hvad den har väret hidtil.. og at du mener at racisme er ok bare det serveres "sjovt" er endnu mere til grin .. selv racistiske jokes er forbudt jvf. loven men jeg skal da huske at det er ok at bryde loven herinde bare man lige husker at tilföje en smiley eller et HAHA
Har du virkelig ikke noget bedre at bruge din tid på, end at pive over de gange jeg har været efter dig? Desuden skal man tage med i beregningerne hvor debatten hostes henne, når sådanne beskyldninger begynder at ulme. Vedr. din sigøjner-udmelding, så mener jeg at huske det var debattens brugere der harcelerede - og ikke moderatoren. At der så senere hen kan være sket noget som krævede min indblanding, tja. Det er længe siden. (I starten var du også noget mere kantet end nu :rolleyes:) Tillad mig at sige det er dig der er til grin, og ikke mig (uagtet jeg muligvis har røflet dig for racistiske e.l. kommentarer tidligere) At vi to ofte ikke er kompatible herinde, betyder ikke automatisk at jeg ikke er det med langt størstedelen af debattens brugere. It's a dirty job...but someone's gotta do it!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
(I starten var du også noget mere kantet end nu :rolleyes:)
Vil det sige han er blevet blødere med tiden :eek::eek::eek: Michael K, har du nogensinde tænkt "er jeg måske lige lovligt hård i tonen" og uanfægtet hvad du selv tænker, kunne det tænkes at andre opfatter dig meget hård/anstødelig/enderbarevilhaveret og du dermed muligvis kan få flere advarsler end andre. Muligvis også fordi du bære nag eller holder score-kort til evig tid.... :fight: Desuden, er det vel ikke en racistisk joke selvom der indgår nogen halvsorte person i den, det kræver at man mener det om hele folkefærdet ved navn såsom sigøjnere en lakridsnisse findes ligesom ikke.... og hvad nu hvis den ene er spanioler, den andre iraker og den sidste bare en halv-brun dansker ? Og man så selv er dansker, er man også racist? :th2::love2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vil det sige han er blevet blødere med tiden :eek::eek::eek: Michael K, har du nogensinde tænkt "er jeg måske lige lovligt hård i tonen" og uanfægtet hvad du selv tænker, kunne det tænkes at andre opfatter dig meget hård/anstødelig/enderbarevilhaveret og du dermed muligvis kan få flere advarsler end andre. Muligvis også fordi du bære nag eller holder score-kort til evig tid.... :fight:
bärer aldrig nag og slet ikke over noget nogen har sagt på nettet men jeg vil da til evig tid pointere når der er så stor åbenlys forskelsbehandling
Desuden, er det vel ikke en racistisk joke selvom der indgår nogen halvsorte person i den, det kræver at man mener det om hele folkefærdet ved navn såsom sigøjnere
jo det er det ... selv lollikken kan tilsyneladende se det så det er underligt at du ikke kan og da jeg nävnte sigöjnere svinede jeg dem ikke engang til så at visse folk kunne få det til racisme men ikke dette er jo sygt..
en lakridsnisse findes ligesom ikke.... og hvad nu hvis den ene er spanioler, den andre iraker og den sidste bare en halv-brun dansker ? Og man så selv er dansker, er man også racist? :th2::love2:
perkere findes heller ikke det gör fejlfarver og sortsmudskere og spaniolere heller ikke er det så ok ord at anvende? og ifölge din logik er det så ok at kalde feks spaniere for perker eller sortsmudsker hvis bare man ikke snakker om hele folkefärdet.. når man bruger racistiske termer om folk der er mörke så er det racisme... tro det eller ej det er rent faktiskt ret så firkantet og tydeligt beskrevet i loven... personligt er jeg skideligeglad jeg mener at vi ville väre bedre stillet uden 90% af de indvandrere vi har i vesten min pointe er bare at der er tydeligt forskel på folk herinde

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bärer aldrig nag og slet ikke over noget nogen har sagt på nettet men jeg vil da til evig tid pointere når der er så stor åbenlys forskelsbehandling
Oki... det får man bare en følelse af....
perkere findes heller ikke det gör fejlfarver og sortsmudskere og spaniolere heller ikke er det så ok ord at anvende? og ifölge din logik er det så ok at kalde feks spaniere for perker eller sortsmudsker hvis bare man ikke snakker om hele folkefärdet.. når man bruger racistiske termer om folk der er mörke så er det racisme... tro det eller ej det er rent faktiskt ret så firkantet og tydeligt beskrevet i loven...
Det er faktisk ikke beskrevet specielt tydeligt i loven hvad et racitisk term er. Desuden er der specificeret en gruppe af personer (som omhandler hele folkefærd) og ikke enkelt-personer, herunder nogen tyveknægte (uanset om de var en gruppe, de skulle så være de 3 sidste sortsmudskere i verden, hvilket jeg tvivler....) f.eks må man godt sige din fede bøsse, men ikke at bøsser er fede..... Måske skulle vi bare lade moderator bestemme (eller en dommer, det står dig frit for at vælge at anmelde en person til politiet), men er fuldstændig enig med Gio at tonen betyder alt på et debatforum :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Oki... det får man bare en følelse af.... Det er faktisk ikke beskrevet specielt tydeligt i loven hvad et racitisk term er. Desuden er der specificeret en gruppe af personer (som omhandler hele folkefærd) og ikke enkelt-personer, herunder nogen tyveknægte (uanset om de var en gruppe, de skulle så være de 3 sidste sortsmudskere i verden, hvilket jeg tvivler....) f.eks må man godt sige din fede bøsse, men ikke at bøsser er fede..... Måske skulle vi bare lade moderator bestemme (eller en dommer, det står dig frit for at vælge at anmelde en person til politiet), men er fuldstændig enig med Gio at tonen betyder alt på et debatforum :th2:
jo det er ret firkantet sat op hvad racismeloven fra 08 den omfatter... og fedme og seksuel orientering har intet med race at göre og er derfor ikke omfattet af den lov... det er bare loven om diskrimination generelt som omfatter den slags

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Egentlig skal man jo, hvis man virkelig vil blæse sagen ud af proportioner (og spilde sin egen tid), sætte sig ind i de amerikanske regler på området - og specifikt AZ' statslige lovgivning. Debatten er nemlig hosted i Arizona USA, og er derfor juridisk underlagt denne stat. Men klap nu lige hestene, og kig på det overordnede billede herinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar

• Tilføj...