Missarhh 10 Anmeld indhold Skrevet March 24, 2009 Vi har måske fået et tilbud om at købe noget landjord, som grænser op til vores grund. Dette er med henblik på hestehold - diverse tilladelser skal selvfølgelig indhentes inden noget videre sker. Hvad mener I, at prisen bør være pr. hektar? Det ligger i Holmeja, Svedala og er en ganske almindelig tom græsmark. Er der i øvrigt andet vi bør være klar over? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2009 Vi har måske fået et tilbud om at købe noget landjord, som grænser op til vores grund. Dette er med henblik på hestehold - diverse tilladelser skal selvfølgelig indhentes inden noget videre sker. Hvad mener I, at prisen bør være pr. hektar? Det ligger i Holmeja, Svedala og er en ganske almindelig tom græsmark. Er der i øvrigt andet vi bør være klar over? Jeg mener at man i Danmark kan gå til nærmeste kommune, og så ligger de inde med en vurderingspris pr. hektar for området som man kan bruge ved køb og salg af fast ejendom. Måske Sverige har noget af det samme? Held og lykke med det :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2009 Mellem 50.000 og 100.000 afhængig af, hvor god jorden er - og hvis der ikke er noget specielt. Der er ikke de store ben i at være jordejer. Kommunen kan have forkøbsret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Missarhh 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2009 Tak for svar indtil videre. Vi vil prøve at kontakte kommunen. Der er blevet nævnt en pris på 100.000-200.000 SEK pr. hektar, men det synes jeg godt nok er lige i overkanten. Det er jeg så blevet bekræftet i. Ejer vil helst leje ud, men det er vi ikke interesseret i. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites