hpn 10 Anmeld indhold Skrevet December 20, 2008 Da vi renoverede lejligheden fik vi et IKEA kökken, og det var vi godt tilfredse med. Når vi nu skal igang igen snart, overvejer vi om der er andre lige så gode alternativer. Hvad valgte I, da I skulle have nyt kökken? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 Jeg endte med et HTH købt ude i deres butik i Fosie. Der var bedre løsninger end IKEA (udvalg af udtræksskuffer, skabskonstruktioner og deslige), større mulighed for speciallavede elementer, en ganske rimelig pris og super fin service. Jeg afmonterede selv det gamle, gjorde rummet klar til opsætning med væv og spartel, også skaffede de en tømrer der fik ialt ca 10.000 sek for monteringen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 Vi valgte også HTH. Købte det i deres Gør det selv butik i Glostrup da jeg havde en god kontakt der. Valgte nogen skuffer fra "den rigtige HTH" med softluk osv. Har altid haft købt HTH da de har opfyldt mine behov. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 nu du skriver "ligeså gode alternativer" betyder det så samme kvalitet til prisen? for hvis prisen er uvedkommende kan jeg anbefale Gaggenau!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 He he... for hvis prisen er uvedkommende kan jeg anbefale Gaggenau!! Vi fik bygget os et Poggenpohl køkken med Gaggenau produkter - begge dele kan anbefales :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 Vi fik bygget os et Poggenpohl køkken med Gaggenau produkter - begge dele kan anbefales :th2: Nu var udgangspunktet jo "IKEA-segmentet":) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 Nu var udgangspunktet jo "IKEA-segmentet":) der blev sagt alternativ til ikea... derfor spurgte jeg om det var en alternativ i samme prisklasse og hvis ikke kunne jeg anbefale gaggenau... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 Tjah måske ikke det mest interessante alternativ for dig/jer ... Vi har netop fået "installeret" et køkken fra IKEA. Jeg har svært ved at se, hvad der skulle være i vejen med sådan et køkken. Måske kan I nøjes med at udskifte lågerne ... Sagt i al fortrolighed - vi har i første omgang valgt ikke at købe de allerdyreste låger, men måske vælger vi efter nogle år at opgradere til noget lidt mere eksklusivt ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2008 nu du skriver "ligeså gode alternativer" betyder det så samme kvalitet til prisen? for hvis prisen er uvedkommende kan jeg anbefale Gaggenau!! ja, eller der i omegnen. Vi vil ikke bruge vanvittigt mange penge på det, når vi ved af erfaring, at IKEA's er rigtigt gode. Det var lige så meget for at have et alternativ mht låger, design etc. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2008 Tjah måske ikke det mest interessante alternativ for dig/jer ... Vi har netop fået "installeret" et køkken fra IKEA. Jeg har svært ved at se, hvad der skulle være i vejen med sådan et køkken. Måske kan I nøjes med at udskifte lågerne ... Sagt i al fortrolighed - vi har i første omgang valgt ikke at købe de allerdyreste låger, men måske vælger vi efter nogle år at opgradere til noget lidt mere eksklusivt ;) Vi flyttede for et stykke tid siden, og det eneste jeg savner i lejligheden er "mit" kökken :) Her er der et gammelt et fra '91, som godt kunne tränge til en omgang. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerland 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2008 Vi købte et Kvik for lidt over 1 år siden. vi kiggede på IKEA, HTH samt et par andre. Min konklusion var på det tidspunkt. HTH gør det selv var lidt "pap" agtigt i forhold til det "rigtige" HTH (undskyld hvis jeg fornærmer nogle, blot min opfattelse). Det "rigtige" HTH kostede til gengæld 2-3 mere. Ikea. De havde ikke det design vi var ude efter. Men super godt. i min tidligere lejlighed var der ikea fra 2003, som var super godt. Kvik havde det design vi gerne ville have. Vi betalte ca. 30K for et ret stort køkken. Det er med selv luk i skufferne, og lave en god kvalitet. På amager (i kastrup) ved Kirstinehøj ligger der 3-4 køkken firmaer ved siden af hinanden. Der sammenlignede vi ude. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2008 Min konklusion var på det tidspunkt. HTH gør det selv var lidt "pap" agtigt i forhold til det "rigtige" HTH (undskyld hvis jeg fornærmer nogle' date=' blot min opfattelse). Det "rigtige" HTH kostede til gengæld 2-3 mere.[/quote'] Hemmeligheden bag Gør det selv HTH er at skabene kommer usamlede. Grundpillen i selve skabet er den samme på begge sider, Gør det selv / "Den rigtige HTH" Men i "Den rigtige HTH" er der et større udvalg og her de nyeste ting kommer først. Så kvalitets mæssigt er der ingen forskel i selve skabet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2008 Tag ind en tur på Djäknegatan i Malmö, der ligger alle køkken butikkerne samlet, ja på nær lige Ikea :) Så er der noget at vælge imellem og få inspiration af. I det hus vi købte var der et ikea køkken, så vi skiftede blot lågerne på det eksisterende på den ene side af køkkenet, og fortsatte så med det der hvor vi byggede ud. Det er blevet super godt, vi valgte så at bruge lidt flere penge på en lækker granit bordplade, vask og amatur og da der var stål Miele maskiner her, så var det jo fint nok. Vi har haft det nu i ca 6 mdr, og er meget tilfredse med det. Mine forældre har også lige skiftet køkken og de valgte et Nobelssa køkken også flot. Iøvrigt købt inde på den omtalte gade. God fornøjelse :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sandish! 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2008 Mine forældre har også lige skiftet køkken og de valgte et Nobelssa køkken også flot. Iøvrigt købt inde på den omtalte gade. Vi købte et Noblessa i foråret efter at have luret lidt på IKEA og gør-det-selv HTH. På daværende tidspunkt var det væsentligt billigere end i hvertfald HTH og IKEA virkede uoverskueligt at gå igang med. Vi fik en god pris hos Noblessa og efter et par møder og nogen tegninger købte vi skidtet. Vi stod selv for at sætte det hele op og det var faktisk ret så ligetil. Så jeg kan kun anbefale Noblessa Held og lykke med det ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2008 Vi stod selv for at sætte det hele op og det var faktisk ret så ligetil. Så jeg kan kun anbefale Noblessa Da mine forældre købte fik de opsætningen med i prisen, tror jeg de gør hvis man køber over en vis sum. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jønsson 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2008 Nu er Gaggenau jo hvidevarer og ikke køkkener, men ellers et meget godt forsøg på at spille smart...der blev sagt alternativ til ikea... derfor spurgte jeg om det var en alternativ i samme prisklasse og hvis ikke kunne jeg anbefale gaggenau... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2008 Uden at anbefale noget, så synes jeg at http://www.viivilla.se/Kok/Planering/Planera-mera.aspx er værd at kaste ind i tråden. Selv sidder jeg med et gammelt Ballingslöv-køkken fra 1972 - men det virker stadig. Dog er det modent for udskiftning - og jeg overvejer voldsomt et IKEA. Men det er ud fra andres erfaringer, samt hvad jeg har læst mig til. Tiden vil vise hvad det bliver til. Prisen er bestemt en faktor i mine overvejelser. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2008 Nu er Gaggenau jo hvidevarer og ikke køkkener' date=' men ellers et meget godt forsøg på at spille smart...[/quote'] Lige mine tanker... men det er åbenbart stilen! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2008 Selv sidder jeg med et gammelt Ballingslöv-køkken fra 1972 - men det virker stadig. Dog er det modent for udskiftning - og jeg overvejer voldsomt et IKEA. Men det er ud fra andres erfaringer' date=' samt hvad jeg har læst mig til.[/quote'] I min gamle lejlighed fik jeg også smidt en Ikea køkken ind og var overrasket over kvaliteten. Ikke mindst prisen også! I huset havde vi sjovt nok også et Ballingslö anno 1972 som blev erstattet af et GDS HTH anno 2006 :D Ike og GDS HTH er fine når prisen også er en faktor. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2008 Nu er Gaggenau jo hvidevarer og ikke køkkener' date=' men ellers et meget godt forsøg på at spille smart...[/quote'] nu er Gaggenau og Poggenpohl så samme firma så ret kikset forsög på at spilel smart!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jønsson 10 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2008 nu er Gaggenau og Poggenpohl så samme firma så ret kikset forsög på at spilel smart!! Der tager du igen fejl, mester. Gaggenau er ejet af Bosch/Siemens og Poggenpohl er ejet af det svenske Nobia-Group. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2008 ok jamen så ved du noget andet end de gör i poggenpohl butikken i kbh ... for der siger de at det både er samme firma og samme designere !! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Andreas- AutoPerformance 10 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2008 ok jamen så ved du noget andet end de gör i poggenpohl butikken i kbh ... for der siger de at det både er samme firma og samme designere !! Då har dom fel !!... Poggenpohl har inget med Gaggenau att göra, och har aldrig haft... Det är precis som Jönsson skriver... HTH, Poggenphohl, Invita, Myresjökök mfl. ägs av Svenska Nobia, och Gaggenau som endast tillverkar vitvaror är heltyskt... Men en sak är säker, deras vitvaror är helt fantastiska... kan VARMT rekomenderas ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2008 Då har dom fel !!... Poggenpohl har inget med Gaggenau att göra, och har aldrig haft... Det är precis som Jönsson skriver... HTH, Poggenphohl, Invita, Myresjökök mfl. ägs av Svenska Nobia, och Gaggenau som endast tillverkar vitvaror är heltyskt... Men en sak är säker, deras vitvaror är helt fantastiska... kan VARMT rekomenderas ! konstigt at poggenpohlbutiken i kbh säger annorlunda då Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Andreas- AutoPerformance 10 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2008 konstigt at poggenpohlbutiken i kbh säger annorlunda då MYCKET... Kanske en praktikant :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites