Nysted 10 Anmeld indhold Skrevet November 30, 2008 Halløjsa Hvis polisen laver en fart kontrol umiddelbart efter betalingsanlæget på sverigesiden (ca 1-2 km efter, og jeg er ikke 100% sikker på at det var en fartkontrol) og man ikke er meget i tvivl om at man kørte lige lovligt stærkt. Men ikke blev vinket ind til siden, men at der holdt et svensk salatfad i nødsporet som tænte for blinkene, uden at gøre andet... skal man så være nervøs for at der kommer en eller anden form for hilsen senere, eller at man har været heldig i et tåbeligt øjeblik? Sagen var den at jeg kørte hjem omkring kl 1 om natten og der var ikke andre, så jeg lod bilen få noget at leve af ud af anlægget fordi det jo nok var lidt sjovt på tidspunktet og jeg jo var ganske alene... Og da jeg så kommer rundt i den store bløde bue tænder blinkene på salatfadet et godt stykke fremme i nødsporet, jeg sætter selvfølgelig farten MEGET ned med det samme, og nærmest triller forbi, men de betjente der er udenfor bilen gør ingen tegn eller ligenende, og jeg triller stille forbi, og så sker der ikke mere. Men nu er jeg bare herre nervøs for at der dumper et brev ind, eller at de tropper op på adressen lige pludseligt. hvilket jo ville være pænt pinligt... Nogen der ved om de gør sådan noget, altså sender regningen...? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JakobH 10 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2008 umiddelbart tror jeg du kan sove roligt. Jeg aner ikke om det svenske politi har fotovogne, men jeg tvivler på de bruger dem klokken 01 på en motorvej. Så mon ikke de blå blink bare har været en venlig måde at sige til dig at speeden måske ville have godt af at slippe gulvtæppet? De har jo nok ingen måling på dig, så derfor vil det være spild af både deres og din tid af hive dig ind til siden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2008 Du kan være rimelig rolig, de havde stoppet dig hvis det var... Så vidt jeg ved må man heller ikke foretage foto-fart fælder på motorvejen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2008 Du kan være rimelig rolig' date=' de havde stoppet dig hvis det var... Så vidt jeg ved må man heller ikke foretage foto-fart fælder på motorvejen...[/quote'] Æhm - jo!! Det kan du tro de må. De gør det dog primært ifm. vejarbejde, f.eks. var der jævnligt fotovogne på Motorring 3 under vejarbejdet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tomcat 10 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2008 Foto-fart fælder er skam helt lovlige på motorvej, det skal bare betjenes af et menneske, f.eks fra en bil. Stærekasser ser du derimod ikke på en svensk motorvej. I jönköping på vej op mod stockholm står de pænt i vejkanten på motorvejen og tjener til basserne. Muligvis har Jönköping politi et stramt budget, og de føler sig så tvunget til at "kontrollere" lidt oftere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2008 ...men jeg tvivler på de bruger dem klokken 01 på en motorvej. Man skal aldrig sige aldrig når det kommer til svensk overvågning! Sidste juleaften, da vi kørte hjemad over broen ved 23-tiden, var alle toldernes skilderhuse optaget af venlige men bestemte toldere som lige skulle standse alle og spørge til hvor man havde været henne. Da vi kørte den modsatte vej ved 17-tiden var det kun muligt at tage lastbilsporet helt til højre - de andre var lukket ned. Så man kender helt klart sine prioriteringer i det svenske. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tomcat 10 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2008 Hej Paul Husk på at toldere og fartpoliti ikke er helt det samme, toldere har ikke fartkameraer. Desuden er de heller ikke inde under politimyndigheden men derimod skatteverket. Man skal aldrig sige aldrig når det kommer til svensk overvågning! Sidste juleaften, da vi kørte hjemad over broen ved 23-tiden, var alle toldernes skilderhuse optaget af venlige men bestemte toldere som lige skulle standse alle og spørge til hvor man havde været henne. Da vi kørte den modsatte vej ved 17-tiden var det kun muligt at tage lastbilsporet helt til højre - de andre var lukket ned. Så man kender helt klart sine prioriteringer i det svenske. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
malmøgutten 10 Anmeld indhold Besvaret December 2, 2008 Hehe rolig folkens....man benytter ikke fotovogne når det er mørkt.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret December 2, 2008 Hehe rolig folkens....man benytter ikke fotovogne når det er mørkt.... Blev for nogle år siden fotograferet på Bistrupvej i Birkerød en mørk vinteraften, så - jo! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret December 2, 2008 Hehe rolig folkens....man benytter ikke fotovogne når det er mørkt.... Hvem har dog bildt dig det ind? jeg har da oplevet den lede røde blitz i mørke..der er man altså ikke i tvivl om bøden falder.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret December 2, 2008 Hvem har dog bildt dig det ind? jeg har da oplevet den lede røde blitz i mørke..der er man altså ikke i tvivl om bøden falder.. ja samme her Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites