Jump to content
CalebLarue

Ændring af ejer på bil for at opnå billigere forsikring

Recommended Posts

Hej Alle, Jeg går og leger med tanken om at "sælge" bilen til en af min far's rigtige gode venner som også bor i Malmø og selv blive ved med at være bruger, for dermed at opnå en billigere forsikring. Er der nogen ting man skal være opmærksom på i dette tilfælde ? Kan skat indkræve bilen hvis han skylder penge eller lign. ? Er der ellers andre forhold man skal være opmærksom på i den forbindelse, så man ikke ender med at skyde sig selv i foden ! /Caleb

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
forsikringstager og ejer behöver jo ikke väre samme person ... ham jeg köbte min bil af var 4½ måned om at omregistrere og i al den tid var bilen forsikret af mig selvom den var indregistreret i hans navn
Hej Michael Bilens ejer skal være personen som forsikrer den, og ikke brugeren. Såvidt jeg har forstået det kan man ikke være bruger og forsikringstager på en bil når bilens ejer er en anden person. Det er ejeren der lovligt skal stå som forsikringstager, at han så lader andre bruge hans bil er noget andet. (Brugere) Ret mig endeligt hvis du mener noget andet! /Caleb

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det du nok skal være mest opmærksom på er at det er dybt ulovligt og forsikringsbedrageri! Kig her: http://www.trygghansa.se/04Privat/Page7611.html#118641 Og find svaret på spørgsmålet "Min mormor bor utanför stan. Kan jag registrera min bil på henne för att få billigare försäkringspremie?"
Hej Andersen, Jeg ringet til min forsikrings selskab og spurgte ligeud, hvis jeg ændrer bilens ejer/eller bruger hvad for en vil være den ansvarlige for at hente en forsikring hos jer efterfølgende. Og der sagde han at det var ejeren af bilen, så sagde jeg kunne jeg efterfølgende bruge bilen hvis jeg skrev mig selv på som bruger og der sagde han at det kunne jeg sagtens. Han nævnte ingenting om at det var ulovligt eller forsikrings svindel på nogen måder, normalt vil de da råbe højt sådan et forsikrings firma. /Caleb

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Michael Bilens ejer skal være personen som forsikrer den, og ikke brugeren. Såvidt jeg har forstået det kan man ikke være bruger og forsikringstager på en bil når bilens ejer er en anden person. Det er ejeren der lovligt skal stå som forsikringstager, at han så lader andre bruge hans bil er noget andet. (Brugere) Ret mig endeligt hvis du mener noget andet! /Caleb
jeg ikke alene mener andet jeg VED andet som du jo kan läse udfra min post .. jeg havde min bil forsikret i 4½ måned selvom den gamle ejer stod som ejer .. jeg stod ikke engang som bruger af bilen tag feks en leasingbil der står leasingselskabet jo som ejer og du som forsikringstager og ja det er måske ikke tilladt hvis man udelukkende gör det for at få en lavere prämie .. men jeg tror de er pisseligeglade isär hvis du står som bruger og på den anden side hvordan skulle de nogensinde bevise at det ikke er din fars vens bil der er jo ingen lov om hvorvidt han må låne dig sin bil i 10 år hvis det skulle väre

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg ikke alene mener andet jeg VED andet som du jo kan läse udfra min post .. jeg havde min bil forsikret i 4½ måned selvom den gamle ejer stod som ejer .. jeg stod ikke engang som bruger af bilen tag feks en leasingbil der står leasingselskabet jo som ejer og du som forsikringstager
Tak herfra for din forklaring, nu må jeg videre med det, sammen med min forsikrings selskab for at høre hvordan en anden person kan være forsikringstager uden nødvendigvis at være ejer. Jeg forstod ikke din første forklaring korrekt, ovenstående giver en tydeligere forklaring for mig :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ringet til min forsikrings selskab og spurgte ligeud, hvis jeg ændrer bilens ejer/eller bruger hvad for en vil være den ansvarlige for at hente en forsikring hos jer efterfølgende. Og der sagde han at det var ejeren af bilen, så sagde jeg kunne jeg efterfølgende bruge bilen hvis jeg skrev mig selv på som bruger og der sagde han at det kunne jeg sagtens. Han nævnte ingenting om at det var ulovligt eller forsikrings svindel på nogen måder, normalt vil de da råbe højt sådan et forsikrings firma. /Caleb
Der er forskel på om du er registreret som bruger eller ej. I de fleste forsikringsselskaber (ihvertfald dem jeg kender til) skal du oplyse om der findes anvendere af bilen under en vis alder fx, så selvom du får en forsikring igennem din fars ven er det ikke sikkert den bliver billigere, hvis du står som bruger, det oplyste forsikringsmanden dig bare ikke lige om da du spurgte;) Hvis du ikke står som bruger, og I har givet forkerte oplysninger, dækker forsikringen givetvis ikke ved uheld og så står din fars ven med regningen... Ihvertfald i følge almen lov, men måske ikke ifølge Michael K's love:rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg ikke alene mener andet jeg VED andet som du jo kan läse udfra min post .. jeg havde min bil forsikret i 4½ måned selvom den gamle ejer stod som ejer .. jeg stod ikke engang som bruger af bilen tag feks en leasingbil der står leasingselskabet jo som ejer og du som forsikringstager og ja det er måske ikke tilladt hvis man udelukkende gör det for at få en lavere prämie .. men jeg tror de er pisseligeglade isär hvis du står som bruger og på den anden side hvordan skulle de nogensinde bevise at det ikke er din fars vens bil der er jo ingen lov om hvorvidt han må låne dig sin bil i 10 år hvis det skulle väre
Hej Michael Nu ringet jeg for at høre forsikrings firmaet ad mht. om man kan stå som forsikrings tager når man ikke er ejer, og det sagde han blankt nej til, så spurgte jeg om det kun gælder deres forsikrings firma, så vil han lige høre sin afdelings leder ad. Han vendte tilbage med et blankt nej, man kan ikke stå som forsikrings tager i Sverige medmindre man er ejer af bilen konkluderet han. Så nævnte jeg at jeg kendte en med henvisning til dig som var forsikringstager uden at være ejer i forbindelse med omskrivning af bilen, og da sagde han at der er andre regler når en bil skifter ejer, i den mellem liggende periode mellem omskrivning af bilen, kan det godt gå an at man ikke er ejer og får bilen forsikret på ens navn hvis man forventer at være ejer snarest.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er forskel på om du er registreret som bruger eller ej. I de fleste forsikringsselskaber (ihvertfald dem jeg kender til) skal du oplyse om der findes anvendere af bilen under en vis alder fx' date=' så selvom du får en forsikring igennem din fars ven er det ikke sikkert den bliver billigere, hvis du står som bruger, det oplyste forsikringsmanden dig bare ikke lige om da du spurgte;) Hvis du ikke står som bruger, og I har givet forkerte oplysninger, dækker forsikringen givetvis ikke ved uheld og så står din fars ven med regningen... Ihvertfald i følge almen lov, men måske ikke ifølge Michael K's love:rolleyes:[/quote'] Såvidt jeg har forstået det på forsikrings manden så er det ejeren der bliver vurderet og skal betale forsikringen, det eneste de spørge efter det er om man lader nogen der er under 25 køre bilen, og hvis man sige ja til det så bliver forsikringen nok en smule dyrer. Det gør ikke noget på prisen at man har bruger stående på bilen. /Caleb

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg river lige op i denne gamle tråd.. Hvad så mht. et billån... Det er fordi herhjemme, er det mig der skal tage lånet, men min kæreste der skal stå på forsikringen (det er billigst) og derved skal han vel så åbenbart også være ejer.. Kan man godt være en låntager og en anden ejer af bilen? Eller skal dette også hænge sammen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er lån med pant i bilen - så er jeg ret sikker på at banken som udgangspunkt insisterer på at du også ejer bilen! Så ja, det hænger sammen.... Eller skal du smutte forbi banken og forklare dem sammenhængen - måske de kan lave en løsning til dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites