Jump to content
-TCOB-

Job i Se - hvad med skatten ?? og firma bil??

Recommended Posts

Hej Jeg er ved at søge nyt job og har fået et tilbud fra et svensk firma. Så mit spørgsmål løber så på, når jeg skal snakke løn, hvor meet betaler man i skat i sverige?? Det er mindre end i DK, men hvor meget. F.eks hvis jeg får 30000 svenske hvad vil jeg så få ud betalt ?? Lige en mere - Hvad er reglerne for firmabil i sverige??? Nogle der har prøvet at have det ?? Omkring beskatning

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Skatten her i Vellinge kommune er sammenlagt på ca 28-29% alt i alt. De sociale bidrag betales af arbejdsgiveren - derfor vil din løn også syntes langt lavere end en tilsvarende dansk løn. Så en dansk løn til 30k med 50% beskatning er ca det samme som en 21.5k svensk løn til 30% beskatning (for eksemplets skyld har jeg ikke skelnet mellem DKK eller SEK, men brugt samme valuta)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du kigget på www.skatteverket.se? Der får du svar på det hele. Der er forklaring på beskatning af bil og en tabel hvor du ca. kan se hvor meget du skal betale i skat ved forskellige indkomster. Det kommer dog (som i danmark) virkeligt meget an på MEGET andet ind din indkomst. PWC har under deres publikationer noget der hedder "Ajour Öresund" - det er nogle gamle tidskrifter, men i et af dem bliver der forklaret forskellen på beskatning af fri bil i danmark og sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skatten her i Vellinge kommune er sammenlagt på ca 28-29% alt i alt. De sociale bidrag betales af arbejdsgiveren - derfor vil din løn også syntes langt lavere end en tilsvarende dansk løn. Så en dansk løn til 30k med 50% beskatning er ca det samme som en 21.5k svensk løn til 30% beskatning (for eksemplets skyld har jeg ikke skelnet mellem DKK eller SEK, men brugt samme valuta)
Men 30k er så 24k svenske, så man kan sie det er okay at sige man skal have det samme i løn, bare omregnet til svenske. Ved ikke lige om den var til at forstå hehe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites