lovebuine 10 Anmeld indhold Skrevet November 29, 2007 her imorges vinkede de alle ind, der lavede det forbudte højresving, han gjorde mig opmærksom på, at jeg skal ned i rundkørslen og at næste gang får jeg en bøde på 500,-, var overbevist om jeg ville få en bøde. andre der er løbet ind i det?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
henke 10 Anmeld indhold Besvaret November 29, 2007 Jeps, jeg var ude for det samme og slap også for bøde. Det er første gang jeg bliver stoppet der, har nu kørt i flere år. Jeg tager dog af og til rundkørslen. /Henke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret November 29, 2007 Er det ikke svært at tage politiet seriøst, når de stopper folk der gør noget ulovligt, for blot at give dem en løftet pegefinger Alle (undtagen et par politikere i Tårnby kommune) synes det er åndsvagt man ikke må svinge til højre der, og ALLE ved det er ulovligt selv om det er åndsvagt, så det kan ikke komme som den store overraskelse den dag man får en bøde der i svinget.. Men det er vel fair nok, set ud fra den stramme danske retslov. Når folk gang på gang kan bryde ind i andres biler, eller stjæle andres biler, og blot få en løftet pegefinger, ja så skal vi andre også have lov til at svinge til højre og nøjes med en henstilling! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret November 29, 2007 Er der ikke noget med, at der var højresving tilladt i en periode her for nyligt? I så fald er det måske derfor de nøjedes med en pegefinger for at fortælle folk, at det ikke længere er tilladt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret November 29, 2007 Er der ikke noget med, at der var højresving tilladt i en periode her for nyligt? I så fald er det måske derfor de nøjedes med en pegefinger for at fortælle folk, at det ikke længere er tilladt..."Højresving forbudt" skiltet står da der hvor det altid har stået, så det gælder i hvert fald nu. Der var for noget tid siden en pose over skiltet, men det var vist bare for en dag, eller rettere timer, så mon ikke det nærmere var et stunt, end at det var Tårnby kommune der stod bag den happening :D I hvert fald stod der INTET på nettet om at det skulle være lovligt, den dag skiltet havde fået en pose over sig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret November 29, 2007 Ja men du skal huske på det er meget svære at fange rigtige forbrydere, det kræver jo en rigtig politi indsats, så er det sku nemmere at stille sig der og give nogle advarelser:rolleye: Er det ikke svært at tage politiet seriøst, når de stopper folk der gør noget ulovligt, for blot at give dem en løftet pegefinger Alle (undtagen et par politikere i Tårnby kommune) synes det er åndsvagt man ikke må svinge til højre der, og ALLE ved det er ulovligt selv om det er åndsvagt, så det kan ikke komme som den store overraskelse den dag man får en bøde der i svinget.. Men det er vel fair nok, set ud fra den stramme danske retslov. Når folk gang på gang kan bryde ind i andres biler, eller stjæle andres biler, og blot få en løftet pegefinger, ja så skal vi andre også have lov til at svinge til højre og nøjes med en henstilling! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret November 29, 2007 så ved vi det, næste gang folk får indbrud i deres hjem, så desværre vi har ik tid vi har for mange sager, og vi har sendt hele vores politistyrke til amagerstandvej for at se på flyvemaskiner, på den måde kommer de hurtigt ned i deres bunker Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CoolAIR 10 Anmeld indhold Besvaret November 29, 2007 (undtagen et par politikere i Tårnby kommune) Borgmesteren bor på Alléen så han er ikke interesseret i alt for meget trafik i sit eget nærområde... Den trafikløsning man har lavet omkring lufthavnen er årsag til at mange kan risikere at holde i kø om morgenen (og endnu flere hvis der ikke var nogen som brød færdselsloven og svingede til højre) - og efter min mening fuldstændig håbløs. Men alt for borgmesteren selvfølgelig Efter nærmere undersøgelse viser det sig at 5 af medlemmerne i kommunalbestyrelsen i Tårnby kommune bor i firkanten mellem Amager Landevej, Amager Strandvej og Saltværksvej. Nepotisme? Det tror jeg nok frisør... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jerikras 10 Anmeld indhold Besvaret November 29, 2007 Jeg har selv tidligere fået en bøde i det populære højresving, og har derfor mod min vilje taget rundkørslen efterfølgende, og der er ikke uden problemer. En ting er den ekstra tid og brændstof jeg bruger, men det værste er næsten de gange hvor trafikken i rundkørslen klumper sig så meget sammen, at jeg selv dels har svært ved at komme ind på rette vej, og dels problemerne for de andre der kommer fra udkørslen fra Netto/Statoil og enten også skal dreje til højre eller fortsætte i retning mod lufthavnen (puha lang sætning). Man fristes næsten til at bruge Fakta´s slogan "Vi vil så gerne holde længere på kunderne:rolleye:" Det er fuldstændig godnat, at der ikke kan laves en mere fornuftig løsning på problemet. Nu har vi fået ny transport & trafikminister måske skulle vi (evt. Øresundsforeningen) udarbejde et brev med underskrifter til ham? Jeg ved s.. ikke rigtig hvad vi ellers kan gøre, fordi problemet har været eksisterende gennem flere år,og det vokser kun i takt med at flere og flere flytter over sundet og vælger at tage bilen pga. den elendige togdrift over Øresund. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jos 10 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2007 Jo - det var faktisk tilladt at dreje til højre fornyligt - men kun 1-2 dage..... de havde sat et skilt op med "personbiler undtaget"...... Hvilket jo er en fantastisk god idé - og så lade lastbilerne køre ned i rundkørslen, da de ellers er for store til at komme rundt der. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret December 18, 2007 jeg havde for et stykke tid siden skrevet til Tårnby kommune, og de gav mig dette svar: de begrænser ikke en dyt ved at lave højresving forbudt dér, de skulle tage deres tøj på og gå ud og se hvor bilerne faktisk kommer fra, da sandelig ikke fra Sverige siden af. Tak for din mail vedr. krydset ved motorvejsfrakørslen fra Sverige og Amager Strandvej. Jeg kan oplyse, at krydset og tilhørende signalanlæg hører under Øresundskonsortiet, hvorfor Tårnby Kommune ikke umiddelbart kan ændre denne praksis med højresving forbudt ad Amager Strandvej. Når det er sagt, kan jeg oplyse, at afkørslen alene skal betjene de trafikanter, der kommer fra Sverige og skal til Københavns Lufthavn. De trafikanter der skal til København, må i stedet benytte afkørslen til Englandsvej eller fortsætte videre ad Motorvejen til de øvrige større indfaldsveje. Årsagen er, at begrænse den gennemkørende trafik ad Amager Strandvej, som ellers vil blive for trafikbelastet, og i stedet 'tvinge' bilisterne til at benytte sig af de øvrige trafikveje ind til København. Der er derfor ikke planer om at ændre på denne praksis. Højresving forbudt er desværre den eneste måde at regulere dette på - upåagtet at nogle trafikanter alligevel vælge at køre til venstre og via rundkørslen tilbage ad Amager Strandvej. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CoolAIR 10 Anmeld indhold Besvaret December 18, 2007 Tak for din mail vedr. krydset ved motorvejsfrakørslen fra Sverige og Amager Strandvej. Et lamt svar Det er jo noget selvmodsigende at man vil tvinge bilisterne til at køre en anden vej, ved at lade dem køre 200 meter længere... Det eneste det betyder er at politiet får lejlighed til skrive en masse plovmænd ud :thumbdown Men interessant at det er Øresundskonsortiet/Øresundsbroen der ejer anlægget. Det kunne være man skulle forsøge sig på deres pendlerforum? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites