Jump to content
skallstorp

Skåne test, hvad ved du ?

Recommended Posts

Guest Supermule

Du fick 8 av 10 möjliga Bra! Du har finfin koll på Skåne. 3143 personer har gjort testet. -------------------------------------------------------------------------------- Andras svar per fråga 1. Vad heter Skånes, och således Sveriges, sydligaste punkt? Höganäs 1% Smygehuk 95% Öresund 4% 2. Hur många invånare bor i Malmö kommun? 280 000 56% 520 000 40% 175 000 3% 3. Var ligger fornlämningen Ale stenar någonstans? Österlen 93% Sösdala 4% Vätteryd 3% 4. Vem är arkitekten bakom den uppmärksammade skyskrapan Turning Torso? Chad Oppenheim 10% Santiago Calatrava 78% Michel Rojkind 12% 5. Han kom som ett yrväder en aprilafton, men vad hade huvudkaraktären Carlsson i August Strindbergs roman Hemsöborna i en svångrem runt halsen? En fickplunta 22% En eslövsejdel 10% Ett höganäskrus 67% 6. Vilken plats är Skånes torraste, det vill säga där det faller minst nederbörd? Falsterbo 48% Torekov 45% Knastertorr 8% 7. Hur lång är Öresundsbron? 7,85 mil 5% 7,85 kilometer 89% 785 meter 6% 8. Vilken är Skånes landskapsblomma? Smörblomma 12% Prästkrage 84% Blåklocka 5% 9. Vem sjöng visan: Jag är en liten gåsapåg från Skåne? Allan Edvall 4% Per Edvardsson 7% Edvard Persson 89% 10. Vad heter Skånes största sjö? Ivösjön 84% Storsjön 13% Skånesjön 2%

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom jeg synes, det er meget flovt, for en Sverige-elsker, som mig selv, så tør jeg godt alligevel poste mit resultat: 2 af 10 (Fy for søren da!) :o Men jeg synes altså også, at nogle af svarene er tåbelige. F.eks. det allerførste. Alle steder i bøger o.l. står der, at Smygehuk er Sveriges sydligste punkt - det står faktisk også på skilte i Smygehuk, så det synes jeg, er noget snyd. :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Svarede du forkert på det????? :lol:

Selvom jeg synes, det er meget flovt, for en Sverige-elsker, som mig selv, så tør jeg godt alligevel poste mit resultat: 2 af 10 (Fy for søren da!) :o Men jeg synes altså også, at nogle af svarene er tåbelige. F.eks. det allerførste. Alle steder i bøger o.l. står der, at Smygehuk er Sveriges sydligste punkt - det står faktisk også på skilte i Smygehuk, så det synes jeg, er noget snyd. :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men jeg synes altså også' date=' at nogle af svarene er tåbelige. F.eks. det allerførste. Alle steder i bøger o.l. står der, at Smygehuk er Sveriges sydligste punkt - det står faktisk også på skilte i Smygehuk, så det synes jeg, er noget snyd. :confused:[/quote'] Det er heller ikke nemt.. første resultat på Google: "Sveriges sydligste punkt Smygehuk er et populært udflugtsmål og samlingspunkt for fritidssejlere." http://www.sydsverige.dk/?pageID=221 Lidt længere nede: "Sveriges sydligste punkt, Söderslätt, er næppe kendt af ret mange danskere." Men flertallet af links mener det er Smygehuk..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men jeg synes altså også, at nogle af svarene er tåbelige. F.eks. det allerførste. Alle steder i bøger o.l. står der, at Smygehuk er Sveriges sydligste punkt - det står faktisk også på skilte i Smygehuk, så det synes jeg, er noget snyd. :confused:
Argh, Ulmus... hvilke alternativer er der ?? Höganäs og Öresundsbron (?) ?? Det var da muligvis det letteste spørgsmål :lol: (PS. 7 ud af 10 til mig)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

doh Du fick 6 av 10 möjliga Hyfsat, du har nog lite koll på Skåne ändå. 3220 personer har gjort testet. Der er jo også et af spørgsmålene som omhandler blomster - det er snyd -dem kender jeg ikke en skid til. Jeg kan lige akkurat kende forskel på en erantis, en vintergæk og en rose, men det er så også grænsen for min botaniske viden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Argh, Ulmus... hvilke alternativer er der ?? Höganäs og Öresundsbron (?) ?? Det var da muligvis det letteste spørgsmål :lol: (PS. 7 ud af 10 til mig)
Der stod ikke noget sted, noget om Øresundsbron. Man kan sgu da ikke snakke om af Sveriges sydligste punkt er Øresund! Sikke noget sludder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Ulmus.................................. Nogle af svarene SKAL være forkerte. Det er hele grundlaget for begrebet QUIZ...........:lol: Det bliver værre og værre.............................................:D

Der stod ikke noget sted, noget om Øresundsbron. Man kan sgu da ikke snakke om af Sveriges sydligste punkt er Øresund! Sikke noget sludder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites