Jump to content
abejoh

Vores kat er död....

Recommended Posts

Er det kun mig, der opfatter den her tråd som et råb på opmærksomhed ? hvorfor ville man ellers dele sin sorg med totalt fremmed mennesker ? Det er faren ved offentlige forumer - nogle bruger det meget personligt, andre bruger det som adspredelse. Mit råd er, hvis i ikke kan tåle at høre folks meninger - så lad vær med at brug et offentlig forum, til en så personlig sag. Var det for at få opmærksomhed, så tror jeg missionen er lykkes :-) Man kan absolut ikke beordre folk til at tie stille, hvis man poster ting i et offentlig forum - ytringsfriheden eksisterer over alt. Så må man også respektere de svar der kommer ind, uanset hvor tankeløse de så end må opfattes. Jeg undres dog over at, OP omtaler sin kat som et kært famillie medlem, og derefter lukker den ud til en direkte farlig og befærdet vej. Hvis man virkelig elskede sit kæledyr/famillie medlem, ville man vel ikke være direkte medvirkende til en alt for tidlig afgang fra livet ?. Fokuset burde vel være på den uansvarlighed der har været fra kattens ejer, fremfor en klodset bemærkning fra SM ? :-) Eller er det bare min logik der fejler her ? (ved godt man ikke kan kontrollere hvad specielt en kat foretager sig, men der blev foreslået en kattegård?) Hvis man skal drage en parallel til den menneskelige verden, som jeg ser folk tit gør med deres kæledyr og også i denne post, så lader man jo heller ikke sit lille barn gå alene til skolen og over befærdet veje - netop for at beskytte mod uheld, som det der er sket med jeres kat. Ægte medfølelse hænger sammen med kendskab og tilhørsforhold - ikke at forveksle med empati, som ikke er afhængig af kendskab og tilhørsforhold. Sorg deles med venner,bekendte og famillie mv. ikke med totalt fremmed, ikke i min verden i hvert fald.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Man kan absolut ikke beordre folk til at tie stille, hvis man poster ting i et offentlig forum - ytringsfriheden eksisterer over alt. Så må man også respektere de svar der kommer ind, uanset hvor tankeløse de så end må opfattes.
Fint indlæg, men som du skriver findes der ytringsfrihed og derfor har folk der føler sig stødt også lov til at tage til genmægle - ikke sandt? Iøvrigt er din brug af ordet "respekt" præget af begrebsforvirring. Man skal ikke respektere de svar der kommer. Man kan nøjes med at acceptere. Med ordet respekt ligger der en implicit anerkendelse.
Ægte medfølelse hænger sammen med kendskab og tilhørsforhold - ikke at forveksle med empati, som ikke er afhængig af kendskab og tilhørsforhold. Sorg deles med venner,bekendte og famillie mv. ikke med totalt fremmed, ikke i min verden i hvert fald.
Jeg synes ikke at du har ret her. Jeg har aldrig forstået hvorfor det i Scandinavien er tabu at åbne sig op for totalt fremmede og vise sin sorg offentligt. Sorg er en del af livet og man burde egentlig have overskud til at vise respekt for dette. Har man et budskab man føler skal ud, kan man jo altid starte en ny tråd? Jeg skal ikke gøre mig til dommer over om det er smart at være så ulykkelig over at miste et kæledyr, men faktum er jo desværre at man i Scandinavien er så tilknappet og påpasselig med hvad man viser udadtil, at kæledyret let bliver en mere kært end f.eks. ens medmennesker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Basse jeg tror umiddelbart du gal på den her mht til at trådstarter kun ønsker opmærsomhed. Der var 2 katte der var kørt over. Hendes egen og en anden... Der højst sandsynligt nogen der går rundt og ikke undre sig over deres kat ikke kommer tilbage, og det kunne være at det var nogen herinde eller nogen som folk kendte der var herinde. Personligt ville jeg hellere have af vide hvis min kat var kørt over, end aldrig at se eller hører til den igen. Du bevæger dig ind over "ytringsfrihed" og at trådstarter selv er ude om at der kommer grove kommentarer når hun benytter et offentligt forum... Nu er det under "husdyr" hun har lavet tråden. Jeg har umiddelbart svært ved at forestille mig folk med kæledyr, kan være så tankeløse og ligeglade at de skriver sådanne ting når en person sidder og er skide ulykkelig over deres kæledyr er blevet kørt over. Jeg tror snarere det folk som keder sig lidt og troller rundt. Deres mening skal de have lov til at have, men man burde vise takt og pli ved ikke at ytre den i trådstarters tråd som omhandler hendes kæledyr der er dødt. Det lyder ikke til at du selv har haft/har kat med når du nævner at de er selv ude om at katten bliver kørt ned, ved at de lukker dem ud til en befærdet vej. Nu har katte et meget langt område de bevæger sig over, og man kan aldrig gardere sig mod at katten vil løbe over en befærdet vej. Man tager et valg om man vil tage risikoen eller ej og det har trådstarter helt sikkert også gjort i sin tid. Det gør, efter min mening ikke, at trådstarter hverken er uansvarllig eller som du skriver, ikke elsker sit kæledyr. Kan godt være man ikke selv har kat/kæledyr, men hva skader det at vise lidt medfølelse? Og er man ikke istand til det, så lad vær med at skriv noget i denne og find istedet en tråd som ikke omhandler menneskers følelser og bland dig i den. Matti

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Matti, du har et brev i din indbakke...

Basse jeg tror umiddelbart du gal på den her mht til at trådstarter kun ønsker opmærsomhed. Der var 2 katte der var kørt over. Hendes egen og en anden... Der højst sandsynligt nogen der går rundt og ikke undre sig over deres kat ikke kommer tilbage, og det kunne være at det var nogen herinde eller nogen som folk kendte der var herinde. Personligt ville jeg hellere have af vide hvis min kat var kørt over, end aldrig at se eller hører til den igen. Du bevæger dig ind over "ytringsfrihed" og at trådstarter selv er ude om at der kommer grove kommentarer når hun benytter et offentligt forum... Nu er det under "husdyr" hun har lavet tråden. Jeg har umiddelbart svært ved at forestille mig folk med kæledyr, kan være så tankeløse og ligeglade at de skriver sådanne ting når en person sidder og er skide ulykkelig over deres kæledyr er blevet kørt over. Jeg tror snarere det folk som keder sig lidt og troller rundt. Deres mening skal de have lov til at have, men man burde vise takt og pli ved ikke at ytre den i trådstarters tråd som omhandler hendes kæledyr der er dødt. Det lyder ikke til at du selv har haft/har kat med når du nævner at de er selv ude om at katten bliver kørt ned, ved at de lukker dem ud til en befærdet vej. Nu har katte et meget langt område de bevæger sig over, og man kan aldrig gardere sig mod at katten vil løbe over en befærdet vej. Man tager et valg om man vil tage risikoen eller ej og det har trådstarter helt sikkert også gjort i sin tid. Det gør, efter min mening ikke, at trådstarter hverken er uansvarllig eller som du skriver, ikke elsker sit kæledyr. Kan godt være man ikke selv har kat/kæledyr, men hva skader det at vise lidt medfølelse? Og er man ikke istand til det, så lad vær med at skriv noget i denne og find istedet en tråd som ikke omhandler menneskers følelser og bland dig i den. Matti

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå jeg sprang lige de sidste 4 sider over - kunne se at tråden havde ændret sig en del. Jeg ville såmænd blot sige at hvis i overvejer at få en ny kat, eller katte, så har en sød lille vildkat, for en del uger siden, beriget vores baghave med 6 dejlige små og helt almindelige sort/hvide huskatte som ingen af god grund ejer. Jeg er lidt træt af dem, og fruen her i huset har lidt svært ved at stille mad ud til dem, så i er velkomne til at hente dem alle (eller bare en af dem :-) )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Dan Hvor er det södt af dig at tänke på os. Vi har faktisk allerede sagt ja tak og denne gang til to små af slagsen, så jeg må hellere tak nej til dit tilbud. Jeg håber i kommer af med dem og at de havner i gode händer. :)

Nå jeg sprang lige de sidste 4 sider over - kunne se at tråden havde ændret sig en del. Jeg ville såmænd blot sige at hvis i overvejer at få en ny kat, eller katte, så har en sød lille vildkat, for en del uger siden, beriget vores baghave med 6 dejlige små og helt almindelige sort/hvide huskatte som ingen af god grund ejer. Jeg er lidt træt af dem, og fruen her i huset har lidt svært ved at stille mad ud til dem, så i er velkomne til at hente dem alle (eller bare en af dem :-) )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var mig der kørte den skide kat over. 2 gange. Kære kattebeskyttelsesjunta! Det utrolige i denne debat er graden af ynkelighed. Katte som familiemedlemmer. Snot og tårer. Ynk og klynk. Jeg håber ikke at der er nogen svenskere der læser de danske katteelskernes indlæg, de må tro at det er tosserne som er blevet forvist til landflygtighed. Og med god grund. :tongue2: Pinligt at indrømme at man er dansk.... Tænk at man kan bruge sit liv på at skændes med folk om noget så ligegyldigt som respekten for en overkørt kat. Har i fået psykologhjælp ovenpå denne ufattelige tragedie? Er livet overhovedet værd at leve længere? Går i i støttegruppe? Måske lykkepiller? :rolleye: I var jo lige ved at lynche Supermule for hans ellers sjove kommentar: NAJJJ! (med tårer i øjnene og ellevetaller ud af næsen) EN DØD KAT SKAL JO TAGES ALVORLIGT, IKKE?! Få jer et liv... :eek:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kære kattebeskyttelsesjunta! Det utrolige i denne debat er graden af ynkelighed. Katte som familiemedlemmer. Snot og tårer. Ynk og klynk. Jeg håber ikke at der er nogen svenskere der læser de danske katteelskernes indlæg, de må tro at det er tosserne som er blevet forvist til landflygtighed. Og med god grund. :tongue2: Pinligt at indrømme at man er dansk.... Tænk at man kan bruge sit liv på at skændes med folk om noget så ligegyldigt som respekten for en overkørt kat. Har i fået psykologhjælp ovenpå denne ufattelige tragedie? Er livet overhovedet værd at leve længere? Går i i støttegruppe? Måske lykkepiller? :rolleye: I var jo lige ved at lynche Supermule for hans ellers sjove kommentar: NAJJJ! (med tårer i øjnene og ellevetaller ud af næsen) EN DØD KAT SKAL JO TAGES ALVORLIGT, IKKE?! Få jer et liv... :eek:
Det var åbenbart så latterlig en diskussion, at du lige skulle kommentere hvor latterligt det var at deltage?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da helt k***!!! Supermule, du skulle vel aldrig være en af Muhammed-tegnerne??? Retorikken her er næsten lige så frelst og ubehagelig som da Muhammed-sagen kogte. Men tak for aftenens mest underholdende indslag. Jeg kondolerer med katten (det var vel der vi kom fra...) /Junkeren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
..og du er så Ahmed Akkari??? :th2:
:) sjover. Min pointe er bare: Tænk lige over hvem I skriver til, og hvad I kommenterer på. Med den her tone skræmmer I folk væk - det er åbenbart kun legalt at skrive om brede fælge og Brøndby-vitser herinde... Jeg har fundet mange fede oplysninger her, men hvis jeg kom som ny bruger og dette var den første tråd jeg læste, vil jeg nok holde mig langt væk fremover.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Ja livet er ikke for sarte sjæle.....:D

:) sjover. Min pointe er bare: Tænk lige over hvem I skriver til, og hvad I kommenterer på. Med den her tone skræmmer I folk væk - det er åbenbart kun legalt at skrive om brede fælge og Brøndby-vitser herinde... Jeg har fundet mange fede oplysninger her, men hvis jeg kom som ny bruger og dette var den første tråd jeg læste, vil jeg nok holde mig langt væk fremover.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
i må opdrage jeres katte bedre, så de bruger fodgængerovergangen istedet..... Ellers må i pænt følge dem over vejen, så de kan komme ud og lege sikkert......... Jeg ved ikke om der findes en trafikskole for katte i Malmø, men det var måske værd at undersøge til næste gang.
Ingen respekt for andres følelser - plat svar

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

SUK hvor er folk dog platte, vi havde selv 2 katte, pt kun 1 for den anden er pist væk, og har været borte i snart 2 år nu, og jeg kan godt fortælle jer at min mand selvfølgeligt var ked at det, (ham der er katte elsker i huset)vi var da ude og lede efter den, og hvad ville vores lille tøs nu sige !!!! Ja det er en risiko man tager når det nu er ude katte, men det er faktisk et familiemedlem, så jeg har lidt svært at grine af de jokes der er blevet fyret af i denne tråd, og hvis i ikke har noget bedre at bidrage med så luk dog kæften.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

>Bare lige en hurtig............Deponerer i også jeres børn i en børnepension, imens i tager på ferie???? Eller tager i ind imellem en "kat syg " dag, når den ikke kan komme i kattdagis???? Tag jer nu for helvede sammen og lad være med alt det pylleri.........En Kat er naturens svar på en musefælde......Den griser bare mere end den mennesket har opfundet.........Glemte lige at sige den også er blødere........Hvilket er godt når der skal støves af i hjørnerne og man ikke helt kan nå.....pind+kat=støvkost.......:D

SUK hvor er folk dog platte, vi havde selv 2 katte, pt kun 1 for den anden er pist væk, og har været borte i snart 2 år nu, og jeg kan godt fortælle jer at min mand selvfølgeligt var ked at det, (ham der er katte elsker i huset)vi var da ude og lede efter den, og hvad ville vores lille tøs nu sige !!!! Ja det er en risiko man tager når det nu er ude katte, men det er faktisk et familiemedlem, så jeg har lidt svært at grine af de jokes der er blevet fyret af i denne tråd, og hvis i ikke har noget bedre at bidrage med så luk dog kæften.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Nu bor jeg i lgh......Så det kan højest blive lgh dyr............:D Må man gå rundt med sin Python i snor????

SSUUKKKKKK hvad har det lige med sagen at gøre !!! håber ALDRIG du får nogle husdyr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

øøhhmmm lgh Hvis du mener en lejlighed staves det sådan LEJLIGHED :fight: Det skulle være mig en fornøjelse at se dig komme gående med den i snor, så ville jeg kører over den og stikke dig en tudekiks :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Grammatik for katteelskere

øøhhmmm lgh Hvis du mener en lejlighed staves det sådan LEJLIGHED :fight: Det skulle være mig en fornøjelse at se dig komme gående med den i snor, så ville jeg kører over den og stikke dig en tudekiks :laugh:
Haha, godt gået Nulla. Hvis man endelig skal rette andre, skal man blot sørge for at have sit på det rene. Det hedder på dansk "jeg kører" men verbet "at køre" bøjes i det tilfælde du brugte det i konjunktiv (også kaldes irrealis eller konditionalis) til "ville jeg køre" - og ikke "ville jeg kører", som du skriver. Jeg formoder at man lærer at bøje sine verber i 1. klasse, så du er vist kommet en smule bagud. Håber ikke at du skal hjælpe dine døtre med deres lektier. "Nulla" - er det hvad du fik som karakter i dansk? P.S. "Lgh" er en officielt anerkendt forkortelse for substantivet "lägenhet" i det svenske sprog. :eek:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Brian har du oprettet et extra bruger navn?

Haha' date=' godt gået Nulla. Hvis man endelig skal rette andre, skal man blot sørge for at have sit på det rene. Det hedder på dansk "jeg kører" men verbet "at køre" bøjes i det tilfælde du brugte det i [i']konjunktiv (også kaldes irrealis eller konditionalis) til "ville jeg køre" - og ikke "ville jeg kører", som du skriver. Jeg formoder at man lærer at bøje sine verber i 1. klasse, så du er vist kommet en smule bagud. Håber ikke at du skal hjælpe dine døtre med deres lektier. "Nulla" - er det hvad du fik som karakter i dansk? P.S. "Lgh" er en officielt anerkendt forkortelse for substantivet "lägenhet" i det svenske sprog. :eek:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Haha' date=' godt gået Nulla. Hvis man endelig skal rette andre, skal man blot sørge for at have sit på det rene. Det hedder på dansk "jeg kører" men verbet "at køre" bøjes i det tilfælde du brugte det i [i']konjunktiv (også kaldes irrealis eller konditionalis) til "ville jeg køre" - og ikke "ville jeg kører", som du skriver. Jeg formoder at man lærer at bøje sine verber i 1. klasse, så du er vist kommet en smule bagud. Håber ikke at du skal hjælpe dine døtre med deres lektier. "Nulla" - er det hvad du fik som karakter i dansk? P.S. "Lgh" er en officielt anerkendt forkortelse for substantivet "lägenhet" i det svenske sprog. :eek:
Siger man et website eller en website? :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

LOL kan jeg kun sige, ja self. er det mulen :rolleyes: Og jeg har aldrig sagt jeg var god til noget eller rettet andre som du gør, men når man træder på dig, så er du sgu på pletten, sidste ord fra mig af, du er simpelhen for dum til min verden. Og jeg savner faktisk stadigvæk min kat der blev borte :sad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar

• Tilføj...