Jump to content
Bjarne233

Brandmand/Redder

Recommended Posts

En lille servicemeddelelse hvis i kender nogen ?? : Københavns Kommune Økonomiforvaltningen Københavns Brandvæsen VIL DU GØRE EN FORSKEL Københavns Brandvæsen søger ungdomsredderelever m/k til forventet ansættelse 1. februar 2008. Som nyansat redderelev vil du efter endt uddannelse blive beskæftiget ved Brandvæsenets akutambulance- og sygetransporttjeneste Vi er landets største kommunale brand- og ambulancevæsen. Vi udfører årligt mere end 100.000 patienttransporter og 5000 ildløsudrykninger, og er derved med til at gøre en stor forskel for Københavns borgere. Vi har en spændende arbejdsplads, hvor der arbejdes meget med politiske målsætninger og et fælles ledelsesgrundlag, indeholdende helhedssyn, resultatfokus, tolerance, engagement og troværdighed. Du skal interessere dig for samfundet og dine medmennesker og have både evne og vilje til at hjælpe andre, være tillidsvækkende, ansvarsbevidst, fleksibel og samarbejdsvillig. Vi lægger desuden vægt på, at ansøgerne har et positivt menneskesyn. Du skal på ansættelsesdagen · Være fyldt 21 år, men ikke 25 år · Være mellem 170 og 190 cm høj · Kunne forevise en straffeattest, der ikke må være mere end tre måneder gammel på ansøgningstidspunktet · Have godt helbred med normalt syn og hørelse (uden brug af kontaktlinser eller briller) · Normal legemsbygning · God fysisk form · Gode skolekundskaber · Være i besiddelse af kørekort kategori B. Det er en betingelse, at du inden ansættelsesdatoen har bestået grunduddannelsen til transport og logistik. Endvidere er det en fordel hvis du opfylder nogle af følgende punkter: · Dyrker idræt, gerne organiseret (f.eks. i en klub eller lign.) · Har forrettet tjeneste ved militæret og er hjemsendt med god forholdsattest eller er erklæret egnet på session · Er i besiddelse af kørekort til lastbil over 3500 kg. (kategori C) · Er i besiddelse af erhvervskørekort · Har haft bopæl i Storkøbenhavn i de sidste 2 år. Vi tilbyder · Ansættelse i henhold til overenskomst (3 måneders prøvetid) · En spændende uddannelse · En god og stabil arbejdsplads · En kombination af skifteholds- og døgntjeneste ved akut- og sygetransporttjenesten, hvor der skal forrettes tjeneste i minimum 15 år · En løn på p.t. kr. 15.443,59 pr. måned. Herudover ydes der et tillæg på kr. 1.667,65 · Fri uniform · Redderelevuddannelsen afsluttes med en svendeprøve efter ca. 2 år og 9 måneder. Vi afholder optagelsesprøver i uge 43, 2007 på Antvorskov Kaserne. Optagelsesprøverne består af både fysiske og teoretiske prøver, og varer halvanden dag med overnatning. Bilag 1 til Kbf. 44/2007 Side 2 af 2 Yderligere oplysninger Hvis du ønsker uddybende oplysninger om jobbet og Brandvæsenet, kan du gå ind på vores hjemmeside www.brand.kk.dk. Københavns Brandvæsen ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejderne hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner. Ansøgning Ansøgningsskema kan afhentes på Hovedbrandstationen, opgang B, 1. sal i Receptionen, H.C. Andersens Boulevard 23, 1553 København V eller rekvireres på tlf. 3366 2963 eller på e-mail: hrafdelingkb@okf.kk.dk Såfremt du allerede har indsendt en ansøgning, bedes du følge op på om den stadig er gældende. Ansøgningsskemaet skal være os i hænde senest fredag den 7. september 2007 kl. 12:00. Straffeattest skal vedlægges. Ansøgning samt øvrige bilag indsendes til: Københavns Brandvæsen HR-afdelingen H. C. Andersens Boulevard 23 1553 København V

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Har haft bopæl i Storkøbenhavn i de sidste 2 år. Undrer hvad forskel det skulle gøre!
Lokal kendskab til området velsagtens...... (men du er alligevel for gammel Thomas:))

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Faktisk lidt chokerende at se lønnen, ja. Det er på kassedame niveau - og netop med livet som indsats. Al respekt for dem som sætter jobindhold højere end den kontante belønning
Men derfor er det måske ekstra velfortjent at de vinder 1. pladsen som de mest sexede:o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja man kan jo undre sig over vores fagforening ikke er ude at gøre opmærksom på VORES lønefterslæb. Vi tjener mindre end SoSu-assistenter og væsentlig mindre end politi og sygesøstre.... :confused::rolleye: Havde iøvrigt ikke set den med Storkøbenhavn :flov: ....den skal jeg da lige undersøge grunden til. For det lyder da mærkeligt (...lokal kendskab lærer man jo når man kommer ud og køre)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
17.000' date=' er det ikke en meget god lærlingeløn? :rolleyes:[/quote'] Jeg vil da også give Nils ret i at det er en udmærket elevløn... Det er mere end hvad jeg ligger på som elev og jeg er ellers forholdsvis godt lønnet i denne kategori...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jo det er rent faktisk en rigtig god elev-løn.....at man så kun stiger ca 2500 dkr når man er færdig er noget helt andet :sick:
Dvs man rundt regnet tjener 20K som fuldt uddannet brandmand? :eek: Med de arbejdstider man så samtidig har, der må der virkelig været noget andet et eller andet sted der trækker. Festerne med sygeplejeskolen, eller noget.... 20K, det er godt nok lige i underkanten, sygeplejeskole eller ej! :surprise:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fik lige set på min lønseddel: Grundløn: 19282,25 Diverse tillæg får mig op på 21756,02 (kvalifikations-/funktions-tillæg) Dertil kommer et særligt forskudt arbejdstid-tillæg på 2733,84 (for at arbejde 2/3 af tiden efter kl 17 og så er der ikke noget der hedder søn-og-helligdage for os:confused: )....altså ca 24000 i standard løn...... Så det er nok ikke for pengene man skal vælge dette job....som jeg ellers er glad for og syntes er spændende og udfordrende. Men jeg så da gerne at jeg fik lidt mere for det ansvar vi trods alt står med en gang imellem. Men vi bliver nok glemt igen.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites