Jump to content
fru.w

- så er vi på vej ...

Recommended Posts

Hej Skåne - så er vi på vej ... :new: Vi flytter Lund den 2/8 - endelig :D Og efter at have læst her på debatten siden vi besluttede os til at flytte til Sverige - og næsten hele dagen i dag. Jeg fået rigtig mange god svar på alverdens spørgsmål. Men jeg har liiige 3 her-og-nu spørgsmål: • Må jeg tage en kaktus med til Sverige incl. potte og muld ? • Må jeg tage al den vin og sprut vi har med eller ??? der er jo toldbestemmelser ?? • Sneer det i jule-måneden i Skåne eller ??? :cool: fru.w

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Skåne - så er vi på vej ... :new: Vi flytter Lund den 2/8 - endelig :D Og efter at have læst her på debatten siden vi besluttede os til at flytte til Sverige - og næsten hele dagen i dag. Jeg fået rigtig mange god svar på alverdens spørgsmål. Men jeg har liiige 3 her-og-nu spørgsmål: • Må jeg tage en kaktus med til Sverige incl. potte og muld ? • Må jeg tage al den vin og sprut vi har med eller ??? der er jo toldbestemmelser ?? • Sneer det i jule-måneden i Skåne eller ??? :cool: fru.w
Og efter at have læst her på debatten siden vi besluttede os til at flytte til Sverige - og næsten hele dagen i dag. Dette er for mig helt sort? *Ikke hvis du bliver stoppet! *Nej det skal du give til tolderne, så deler de det ud mellem dem selv??? *Hmm

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
tak - det bliver dyrt at fragte over broen i passende portioner - så må vi drikke op før vi flytter :D
Nu kender jeg ikke størrelsen af jeres vin/sprutlager, men Sverige er medlem af EU så det er ret store mængder du må medbringe. 10 liter spiritus o.lign. over 1,2 pct. 20 liter hedvin (f. eks. portvin og sherry) 90 liter vin (heraf højst 60 liter mousserende vin) 110 liter øl. Den med kaktus fatter jeg ikke...hvorfor skulle du ikke måtte medbringe en kaktus?? Sner det i julemåneden i Skåne?? Altså sner det i København??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener der var restriktioner før i tiden med jord og sådan noget, men det tror jeg ikke der er længere. Du må al den spiritus med du vil så længe det er til eget forbrug. Om det sner i Skåne :rolleyes: nej, Skåne ligger ikke nærmere Nordpolen, men f.eks. mine slægtninge i Nordjylland spørger stadig hvordan vejret er oppe i Sverige, så det kan man åbenbart aldrig pille ud af folk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er det, men jeg er allerede blevet spurgt af folk som ikke helt forstår at vi flytter (altså om der er hvid jul i Sverige) - what do I know - så derfor mit spørgsmål - men 1000 tak for svarene ... :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites