Kay 10 Anmeld indhold Skrevet February 27, 2007 Så er det næste lørdag jeg skal med tre andre gutter fra Danmark til Malmø for at se, om det er et sted for mig! Jeg har derfor en række mindre spørgsmål, jeg vil spørge jer til råds. (Sorry McManden) Min forestilling er at tage rundtur i de forskellige områder - både populære og berygtede, for at få en god fornemmelse for byen. Områder jeg umiddelbart har tænkt på er: Byen/Centrum/Trianglen - hvad hedder gadenavnet på gågaden derover? Lindeborg/Almvik Linhamn/Ön Området omkring TT Bundesflad (den kan jeg ikke stave :P) Västra Hamn Hyllie Fosie/Söderkilla Rosengård Jeg regner med at bruge en hel dag derover, men så tænkte jeg, om i kendte nogle interessant steder / flotter parker / shoppingcenter / forlystelsessteder = pool/billiard/spillemaskiner/tivoli osv., som kunne være interessant også at besøge (angiv område og gerne gadenavn - jeg har købt mig en GPS så det skulle ikke være det store problem at finde rundt)? Er det egentlig en god ide allerede den dag, at ansøge om svensk CPR-nr? Eller kan man fint vente til, når man har fundet sin drømmelejlighed? Er der andre ting, jeg bør overveje/være forberedt inden jeg tager afsted? Måske kigge forbi nogle ejendomsmælger og tage et snak med dem? Hm... Tak på forhånd. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Stokholm 10 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2007 Så er det næste lørdag jeg skal med tre andre gutter fra Danmark til Malmø for at se, om det er et sted for mig! Jeg har derfor en række mindre spørgsmål, jeg vil spørge jer til råds. (Sorry McManden) Min forestilling er at tage rundtur i de forskellige områder - både populære og berygtede, for at få en god fornemmelse for byen. Områder jeg umiddelbart har tænkt på er: Byen/Centrum/Trianglen - hvad hedder gadenavnet på gågaden derover? Lindeborg/Almvik Linhamn/Ön Området omkring TT Bundesflad (den kan jeg ikke stave :P) Västra Hamn Hyllie Fosie/Söderkilla Rosengård Jeg regner med at bruge en hel dag derover, men så tænkte jeg, om i kendte nogle interessant steder / flotter parker / shoppingcenter / forlystelsessteder = pool/billiard/spillemaskiner/tivoli osv., som kunne være interessant også at besøge (angiv område og gerne gadenavn - jeg har købt mig en GPS så det skulle ikke være det store problem at finde rundt)? Er det egentlig en god ide allerede den dag, at ansøge om svensk CPR-nr? Eller kan man fint vente til, når man har fundet sin drømmelejlighed? Er der andre ting, jeg bør overveje/være forberedt inden jeg tager afsted? Måske kigge forbi nogle ejendomsmælger og tage et snak med dem? Hm... Tak på forhånd. Mener mæglerne har lørdagslukket som i DK.. Men er ikke sikker. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2007 Områder jeg umiddelbart har tænkt på er: Byen/Centrum/Trianglen - hvad hedder gadenavnet på gågaden derover? Lindeborg/Almvik Linhamn/Ön Området omkring TT Bundesflad (den kan jeg ikke stave :P) Västra Hamn Hyllie Fosie/Söderkilla Rosengård Er det egentlig en god ide allerede den dag, at ansøge om svensk CPR-nr? Eller kan man fint vente til, når man har fundet sin drømmelejlighed? "Västra Hamn" og "Området omkring TT" kan du slå sammen til eet punkt Du kan ikke "søge" om svensk CPR - eller det kan du måske godt, men du får ikke noget ud af det - du melder din ankomst til de svenske myndigheder når du flytter og får så tildelt et CPR. Meget mere om det i andre tråde herinde, men det kører helt smertefrit, og er ikke noget du skal bekymre dig om før du har anskaffet et sted at bo. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2007 Det er lidt med forskel herovre.. nogle har, andre har ikke.. Men Kay, igen.. brug søgefunktionen.. der er spurgt om det herinde så mange gange at der er rigeligt med muligheder, eller kig her: www.malmo.se. Selv kan jeg rekommendere Folkets Park, Pildammsparken, Trianglen, Mobilia, Gå-gaden, Hansa-kompagniet og mange andre steder.. alle burde du kunne finde på www.malmo.se for jeg kender ikke gadenavnene på et eneste af dem :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2007 Bundesflad (den kan jeg ikke stave :P) Er det Bunkeflostrand du mener ? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2007 Skattevärket, der hvor man skal tilmeldes for at få personnummer, har ikke åbent om lørdagen. Lindeborg og Almvik har ikke noget med hinanden af gøre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lars C 10 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2007 Västra Hamn Og kan vi ikke en gang for alle slå fast at det hedder Västra Hamnen :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2007 Jeg regner med at bruge en hel dag derover, men så tænkte jeg, om i kendte nogle interessant steder / flotter parker / shoppingcenter / forlystelsessteder = pool/billiard/spillemaskiner/tivoli osv., som kunne være interessant også at besøge (angiv område og gerne gadenavn - jeg har købt mig en GPS så det skulle ikke være det store problem at finde rundt)? Jag tycker att det låter som betydligt mer är EN dag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DoJo 10 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2007 hvad med bare google earth :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kay 10 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2007 Er det Bunkeflostrand du mener ? :) Ja det var det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kay 10 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2007 Det er lidt med forskel herovre.. nogle har, andre har ikke.. Men Kay, igen.. brug søgefunktionen.. der er spurgt om det herinde så mange gange at der er rigeligt med muligheder, eller kig her: www.malmo.se. Selv kan jeg rekommendere Folkets Park, Pildammsparken, Trianglen, Mobilia, Gå-gaden, Hansa-kompagniet og mange andre steder.. alle burde du kunne finde på www.malmo.se for jeg kender ikke gadenavnene på et eneste af dem :-) Tak skal du have. Der findes jo mange steder i Malmø, så jeg tænkte om, om at i havde noget i sindet, så var det jo lettest. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kay 10 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2007 "Västra Hamn" og "Området omkring TT" kan du slå sammen til eet punkt Du kan ikke "søge" om svensk CPR - eller det kan du måske godt, men du får ikke noget ud af det - du melder din ankomst til de svenske myndigheder når du flytter og får så tildelt et CPR. Meget mere om det i andre tråde herinde, men det kører helt smertefrit, og er ikke noget du skal bekymre dig om før du har anskaffet et sted at bo. Ok tak skal du have. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
newport 10 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2007 Kay, Pröv Lübeck, please Tyskland er sikkert bedre for dig Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kay 10 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2007 Kay, Pröv Lübeck, please Tyskland er sikkert bedre for dig Hvad mener du med det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Annika 10 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2007 En weekend er da slet ikke nok Med det program du har lagt for dagen, når du da slet ikke at få et indtryk af de enkelte områder. Mit råd er at vælge et par områder ud, stil bilen og gå rundt i området for at få de bedste indtryk. Og så kan I jo slutte dagen af med midtbyen - få noget at spise og ellers bare hænge ud. I øvrigt skal du være opmærksom på, at mange mæglere har lukket om lørdagen, så du skal nok ikke regne med at komme ud på visning af lejligheder, med mindre du kan lave en særlig aftale. Men rigtig god fornøjelse Annika Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kay 10 Anmeld indhold Besvaret March 3, 2007 Tak for oplysningen annika, så nu har jeg fået lavet en detaljeret rute+tidsplan. I denne forbindelse vil jeg gerne høre, hvad tid butikkerne i byen har åben til om lørdag ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2007 Er det Bunkeflostrand du mener ? :) Ja det var det. og så er der Bunkepoolstrand ved Mellby Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites