Jump to content
skallstorp

Dansker ghetto I Sverige

Recommended Posts

Og faktum er jo at vi betaler en hel del i skat, så enhver der ikke mener at en dansker betaler nok i skat, skulle unersøge sagen nærmere. At svenske politikere er gået med til den aftaler der ligger - hmm, den klarer i vist bare internt i svenskere. Jeg går til læge, på sygehus og til tandlæge i DK. Mine børn bliver passet i DK til 5000 danske kroner (3 styk), og jeg får dem behandlet via min Sundhedsforsikring når de fejler noget. I sverige gør jeg mange af mine indkøb, betaler stempel når jeg handler det ene og andet, og min slitage på vejene begrænser sig til strækningen Fosie - øresundsbroen. Så jeg kan ikke lige genkende at jeg "trækker" på det svenske samfund. Mig bekendt bor der 8.000 danskere i Malmö. Ud af næsten 300.000 borgere. Jeg har svært ved at tro at danskerne alene har hævet priserne i det skånske samfund helt derop hvor svenskerne ikke kan følge med. Mon ikke verdenskonjukturen, samhandel, udvikling etc. har gjort sit til at Malmö har udviklet sig fuldstændig som landets hovestad og nabolandendes hovestæder og største købstæder har. Med 90.000 invandrere i Malmö, og med Rosengården som et Nørrebro nr. 2 er det helt uden for min fatteevne at nogen kan tale om at danskerne klumper sig sammen og laver ghetto'er. Bare fordi et par nybyggede boligblokke mest købes af danskere. Der er sgu da danskere spredt ud over hele byen og i hele skåne. Med så mange indvandrere og en lovgivning der siger - kom til sverige, her er alle velkomne - er der da snarere svenskerne der laver ghetto'er, for de er da snart i mindretal. Overalt i verden tager unge mennesker ud og får en på opleveren, kommer på "forskerordninger", udstationeres osv osv og i rigtig mange tilfælde har størrelsen af ens trækprocent, boligomkostninger osv. en del med dette at gøre. Hvorfor skulle der være noget mærkeligt i at man vover sig over broen i sine unge år, og så rejser til trygge rammer når børnene ankommer. Ikke en ville undre sig hvis knud børge lavede samme nummer men hvor der stod Indien på flyttebilen i stedet for malmö. Og jeg kan da godt forstå at en svensker ikke vil arbejde i København. No way om jeg gad at arbejde i Malmö. Så jeg vælger også at bidrage med min skat til det samfund jeg er vokset op i selvom jeg lige nu bor i en forstad til København der hedder Skåne. Og min dronning vistnok er noget mere populær end konge jeg har hørt om :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og jeg kan da godt forstå at en svensker ikke vil arbejde i København. No way om jeg gad at arbejde i Malmö. Så jeg vælger også at bidrage med min skat til det samfund jeg er vokset op i selvom jeg lige nu bor i en forstad til København der hedder Skåne.
Hvorfor ikke arbejde i Malmö? Jeg ville da gerne have job i Malmö og måske enda kunne begynde cykle igen :th2:. Men jeg får nu en bedre løn i København og så giver A-Kassen i Danmark et bedre bidrag om man skulle komme ud for arbejdsløshed...
Og min dronning vistnok er noget mere populær end konge jeg har hørt om :-)
Please, begynd nu ikke på mudderkast. Nogle danskere er enda ikke engang royalister og så gerne at droningen blev skrevet ud af grundloven og fik et budget uafhængig af statens. Her er Sverige en mere moderne stat, der har turde at ændre sin grundlov hyppigere end i Danmark. Ellers deler jeg dine holdninger om at danskerne ikke lever i ghettoer. Min største bekymring er at nogle svenskere vil se på os danskere som skyld i alle deres problemmer. Vi er jo ret oplagte mål da vi er synlige - se bare den sure snak fra CamillaP. Hendes kritik - især den med skatten - er jo slet ikke baseret på fakta. Hun er sikkert ikke den eneste der tænker så unuanceret. Danskerne er invandre, men dog noget anderledes da vi er et broderfolk... Man siger jo at den man elsker tugter man... Dog håber jeg ikke at vi får bad press i retning af at nu kommer danskerne og flotter sig - køber hele Annasted for næsen af svenskerne - så må vi jo hellere kalde det for Rosengård 2 og rigtig vise de danskere hvad vi tænker om dem. Hvis svenskere siger Rosengård 2 så ved vi jo allerede hvad de tænker om Rosengård - uha hvem sagde fremmedfjendske?? Gå dog hen og stem på Sverige Demokraterne! Selvfølgelig er der også en "indre svinehund" herovre. Nothing new...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

CamillaP viser jo, at der tilsyneladende ER svenskere, som har set sig sure på danskerne - jeg genkender bare ikke billedet, men sådan er det jo så forskelligt. Man kunne dog godt få en lille mistanke om, at danskerne som indvandrergruppe er et bekvemt sted at sende galden hen - man må jo tilsyneladende ikke rigtigt kritisere andre indvandrergrupper....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
......n og så giver A-Kassen i Danmark et bedre bidrag om man skulle komme ud for arbejdsløshed... ...
Undskyld, hvor har du det fra??? Du har måske ikke set et af foreningens punkter i 10-punktsplanen? At harmonisere reglerne? For det hænger faktisk sådan sammen, at hvis du bliver arbejdsløs siger den danske A-kasse farvel og tak for indbetalingerne og overførerer dig til en svensk A-kasse som du så får lov at få ca. 3000dkr mindre udbetalt fra.. Tillykke!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor ikke arbejde i Malmö? Jeg ville da gerne have job i Malmö og måske enda kunne begynde cykle igen :th2:. Men jeg får nu en bedre løn i København og så giver A-Kassen i Danmark et bedre bidrag om man skulle komme ud for arbejdsløshed... Markowitch> A-kassen i Danmark giver ikke bedre bidrag, hvis du bliver arbejdsløs. Du ryger omgående over på svenske dagpenge, som er væsentligt lavere end de danske. Denne urimelighed er netop en at "sagerne", som ÖresundsBorger vil tage op, da det er totalt latterligt, at man skal betale det høje bidrag, men får det lave, hvis uheldet er ude.:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Til alle jer der ikke er klar over det, så er den danske invandring jo en langsigtet hemmelig dansk plan om at generobre Skåne. Enten underkaster svensken sig eller også må han flytte nordpå. Midlet er penge og blandt andet gennem højere bolig priser presser vi dem til at flytte nordpå...:D :D Snart vil se Reepalu kræve højere afgifter på biler for at kompensere for hans manglende skatteindtægter. Han tror, i sin naivitet, at en 25% højning vil skræmme dansken. Tværtimod skræmmer det svensken som flytter nordpå. Genial plan...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Undskyld' date=' hvor har du det fra??? Du har måske ikke set et af foreningens punkter i 10-punktsplanen? At harmonisere reglerne? For det hænger faktisk sådan sammen, at hvis du bliver arbejdsløs siger den danske A-kasse farvel og tak for indbetalingerne og overførerer dig til en svensk A-kasse som du så får lov at få ca. 3000dkr mindre udbetalt fra.. Tillykke!![/quote'] Ja det er også rigtigt, det viste jeg egentlig godt. Ked af at misinformere. Underforstået er min egen plan at bi-jobbe i DK for forsat at høre under den danske a-kasse...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Til alle jer der ikke er klar over det, så er den danske invandring jo en langsigtet hemmelig dansk plan om at generobre Skåne. Enten underkaster svensken sig eller også må han flytte nordpå. Midlet er penge og blandt andet gennem højere bolig priser presser vi dem til at flytte nordpå...:D :D Snart vil se Reepalu kræve højere afgifter på biler for at kompensere for hans manglende skatteindtægter. Han tror, i sin naivitet, at en 25% højning vil skræmme dansken. Tværtimod skræmmer det svensken som flytter nordpå. Genial plan...
Hehe, Jeg tror CamillaP allerede kender til den "hemmelige" plan siden hun er så sur :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

dansker-ghetto Annestad er et fascinerende bo-område befolkningsmæssigt. Et af kraverne inden området blev udbygget, var at en væsentlig andel af leilighederne skulle reserveres til såkaldte "sosiale boliger", dvs boliger til økonomisk dårligt stillede svensker. Uden sammenligning forøvrigt, men tilsammen udgør dansker og de sosiale tilfælder den klart største andel (ca 60%) af leilighederne i Annestad. Lukten af curry og hvidløg, bayer og dop, flæsk og persillesovs, fylder området... Selv får jeg min dose af dansker når jeg gæster København hver dag. Jeg ser derfor frem til den dag hvor alle indflyttede dansker-børn kommer i skolealder, og at i, som i har lovet, flytter tilbage til DK. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Skæg debat den her :D Hvis svenskerne er så kede af danskerne og vores hårde valuta tilførsel kan de jo bare lukke for adgangen (når traktaten skal genforhandles) ved at få indført den samme undtagelse som Danmark har om at udenlandske statsborgere ikke må købe fast ejendom (I DK kendt som sommerhusreglen pga. tyskerne og vestkysten) Men man kan ikke lkke lave denne regel kun mod borgere fra rige lande, det ville være diskriminerende så alle de søde hippietyskere der køber sommerhuse op i skåne, samt arabere m.v. måtte også udelukkes. Og når det er sket så kan de søge om at få udviklingszonetilskud som vi gør for de områder hvor der ikke sker en skid fordi ingen af vores egne borgere gider bo der og arbejde i de virksomheder som ligger der. ;) (Thy- Lolland Falser m.v.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
:thumbdown Blir lätt med danskarnas sätt att se på "inflyttad arbetskraft" :rolleye: Hej Camilla Det er det mest dobbeltmoralske pis jeg længe har hørt, Sverige har langt flere ekstreme grupperinger og tilhængere end DK. Sverige tør ikke offentligt tage debatten omkring integration, selvom den er gået mindst lige så skævt som i DK. Det er en betændt boble som brister, på et eller andet tidspunkt. Det ser så pænt ud på overfladen, men underneden er der bundråddent. Mvh Weber

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pia kommer inte med något halvdant... "rentav förhindra att svenskar bosätter sig i Danmark." Eller man kanske är undantagen om man är blond med blå ögon?
Det er Sydsvenskans egne ord i manchetten, du citerer. Det DF siger er, at man i yderste konsekvens kunne ophæve den nordiske aftale om fri bosætning, hvorefter man helt uden bureaukrati kan flytte mellem landene. Det er jo ikke det samme som at forbyde indrejse for alle. Men altså, jeg håber alle kan se, at det er et politisk slag i luften. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fantastisk tråd - den her.... Men, det har undret mig at når man taler med "ægte" svenskere, så har de stort set alle slugt Reepalous udtalelser om for dårlig "erstatning" fra de danskere som har valgt at slå rødderne ned i hans "stad" . og ved nærmere eftertanke så har vi vel ikke set noget som helst konstruktivt fra de svenske medier....? Men, siden "skandalerne" omkring manglende indbetaling af licens-penge i forbindelse med regeringsskiftet, så må de småfede svenske journalister vel også have lov til at puste ud :tongue2: ! Hver gang fjolset åbner munden bliver han kritikløst citeret - istedet for at afdække fakta og slå fast, at den gældende aftale er typisk 08'er, og at den bør revurderes snarest! Mangler vi en svensk udgave af "Ekstra Bladet" som tør gå lidt mod strømmen og skabe debatten? Tommy

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites