Jump to content
Sandish!

Boliglån - Kalkyl?

Recommended Posts

jeg har et spøgsmål angående de der udregninger som egndomsmægleren kommer med? Jeg fatter ikke helt udregningerne eks. er der nogen der kan forklare mig hva de går ud på ------------------------------------------------------ Bokalkyl - vad får jag för månadskostnad? Boendekostnaden beräknas utifrån det valda objektets pris: 385 000 kr. Kalkylen är baserad på en kontantinsats av: 38 500 kr. Så här räknar vi*: Räntor 981 Månadsavgift 2 503 Drift Tillkommer Amortering 413 Bruttoutgift 3 897 Skattereduktion -294 -------------------------------------------------------------------------------- Boendekostnad inkl amort/månad 3 603 Boendekostnad exkl amort/månad 3 190 ---------------- Månedsafgiften er vel den samme som den altid er, renterne går jeg ud fra er det ekstra på lånet men er amortering så afbetalingen??? for så skal man da ha det der lån i 70 år eller noget for at få det til at gå op?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Boligberegning- Hvad får jeg får min "husleje"? Udgiften til bolig beregnes udfra det valgte objekt (hus/lejlighed) til prisen: 385 000 sek. Beregningen er baseret på en kontant udbetaling på 38 500 sek Sådan regner vi: Renter 981 (beregnet på nuværende renteniveau, når renten ændrer sig ændrer beløbet sig) Månedsafgift til foreningen du bor i: 2 503 (svarer til fællesudgifter) Drift Tillkommer (Drift er ikke medregnet, dvs el, varme bla bla skal du selv betale) Afdrag på lånet 413 (det der svarer til afdrag på dansk, modsat ydelse der er summen af afrag og renter) Bruttoudgift 3 897 (summen af renter, fællesudgifter og afdrag) Skattereduktion -294 (værdi af renterne efter skat, fradrag, brutto - skattereduktion = nettoudgift) -------------------------------------------------------------------------------- Ydelse pr måned inkl afdrag 3 603 (nettoudgift) Ydelse pr måned uden afdrag 3 190 (nettoudgift når man ser bor fra afdrag, som du jo i princippet får glæde af ved at betale af på lånet) ---------------- Og ja løbetiden på et lån er lang, ofte 50 år modsat 30 år i Danmark. Men du kan godt i princippet køre uendelig løbetid hvis du aldrig afdrager men kun betaler renterne på lånet. Jeg får også 70 år hvis jeg tager pris-udbetaling og dividerer med 413 kr pr måned.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites