Toft 0 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2006 Hvad i alverden ved du om det ? Jeg har da 8 Iron Maiden plader der siger noget andet. Jaja, du lyder som en wannabe der engang som teenager købte 8 Iron Maiden albums.. Hvis du havde 18 Iron Maiden albums som mig, så kunne du kalde dig entusiast ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2006 Jaja, du lyder som en wannabe der engang som teenager købte 8 Iron Maiden albums.. Hvis du havde 18 Iron Maiden albums som mig, så kunne du kalde dig entusiast ;) HVis de havde holdt standarden, kunne det være det var blevet til 18. Har faktisk lige købt 2 af dem i sidste uge i digital form. Jeg havde dem på LP, men havde aldrig fået dem købt på CD. De manglede lissom. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anine 10 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2006 Mon ikke vi skulle ændre trådens titel til "smagsdommerne" ;P Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Furland 10 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2006 Det er jo for det meste en ret ironisk distance jeg selv tager til alt grand-prix musik, da jeg mener det er alt for poleret og uden plads til kunstnere der tænker uden for nogle meget banale rammer! Hjerte rimer ikke længre på smerte... Kunstnerne i et grand-prix klarer sig sjældent bedre i tiden efter showet, end de gjorde før, simpelthen fordi det produkt de leverede til showet var, for de fleste, topmålet af deres musik og producermæssige færdigheder. Dette betyder, at når de så pludseligt skal lave et album, så mangler den gnist, opfindsomhed og generelle idé, hvilket gør at de forsvinder fra hitlisterne hurtigere end EyeQ! Musik er og bliver et spørgsmål om kvalitet da din personlige smag jo ikke er den samme som min. For mit vedkommende stiller jeg desværre krav til alt jeg skal høre på. Kan man så det når musikken ikke er "rettet mod en selv"? Ja, det mener jeg, da alt musik der broadcastes i et offentligt rum skal kunne roses og kritiseres på lige fod. Jeg er 100% sikker på, at en overvejende del af min pladesamling, ikke vil falde i manges smag, men gør det musikken dårligere for mig....nej vel! Derfor tag det ikke ilde op at vi er nogle som stiller drillende, ironiske og konkluderende spørgsmål til det du syntes om, da det jo absolut intet har med ordet Had at gøre!!! Had er jo fjendtligt, det er jeg ikke, bare kritisk! Tænk hvis vi ikke kunne kritisere, så ville kunstnerne lave det samme pap, dag ud og dag ind. De ville sjældent føle sig inspireret til at nytænke, da alle jo så ville være begejstret over at høre det samme igen og igen... Min bredde og smag i musik gør mig ikke bedre end andre, jeg vil bare gerne kunne stille spørgsmål til det jeg syntes kunne blive gjort bedre. Jeg sad en dag og tænkte over hvordan min interesse for musik havde forløbet, og startet grobund for min kritik/nysgerrighed: Jeg har været hele runden igennem musikalsk, som teen i 80'erne lyttede jeg til HipHop og Breakermusik, da mine jævnaldrende helre ville høre Thomas Helmig og AC/DC i den flække jeg kommer fra. På siden af det var jeg også så småt begyndt som DJ med en stor interesse i datidens dance/HipHouse som f.eks Coldcut, Bomb the Bass oma. og så en sidefanatisme med Depeche Mode.. Så skete der et skift senere til New Jack Swing; Guy, Teddy Riley, Jodeci, Zapp & Roger osv., med en mere hård orientering i datidens dance, dengang i start 90'erne. Defra blev New Jack Swing for poppet med de senere ting fra R.Kelly osv. alt for meget sødsuppe, uden et beat man kunne danse til! Så blev det til House, med en afstikker til Trance via Ibiza fra 1995 og frem til 99 hvor det så blev til alt med en elektronisk puls, altså det hr. og fru dnamark sikkert vil kalde "Tægno", hvor jeg vil kalde det House, Progressive, Tech, oma. undergenrer MEN stadig med kærlighed til alt som havde et koncept, tanke og følelse af at personen som lavede det havde villet prøve noget andet end bare at lave det samme som det der er populært i tiden... Jeg ER en musik nørd, men det jeg lytter til, kan spænde bredt, så længe det skaber en stemning, lyder velproduceret, og virker som om det er en kompetent kunstner. Man skal ikke sætte begrænsinger, kun sortere fra!!! Kvalitet er ikke en fællesnævner i MGP, derfor er JEG kritisk.... men livet går videre, og Carola ser igen godt ud nedringet :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2006 I øvrigt nu du siger Nightwish' date=' så synes jeg lige du skal høre MIT favoritnummer fra sidste år: [url']http://www.steenelm.com/coolvibes.mp3 Det' sq ikk krøller eller ej. Du mener da vel ikke det nummer på nogen måde kan sammenlignes med Nightwish vel? Der er da temmelig meget krøller eller ej over det Hvis jeg havde kunne høre det færdigt, er jeg sikker på de modulerede en halv toneart op til slut, som enhver anden MGP sang :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2006 Du mener da vel ikke det nummer på nogen måde kan sammenlignes med Nightwish vel? Der er da temmelig meget krøller eller ej over det Hvis jeg havde kunne høre det færdigt, er jeg sikker på de modulerede en halv toneart op til slut, som enhver anden MGP sang :( Du må herind:http://www.tiger.dk/produkter/50/toiletartikler/71176/vatpinde/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2006 Grandprix musik er ikke en stil eller en genre. Det er hvad man gør det til. Hvis du nu havde set det sidste år ville du opdage hvor mange forskellige stilarter der var representeret. Det er ren og skær fordom og så længe alle har sde fordomme' date=' bliver det danske aldrig anderledes. Svenskerne er anderledes på det og det er derfor deres er bedre. Vidste du for øvrigt at der er en svensk grandprix-sang på P3's tjekliste ?[/quote'] Hvilken sang er det? Så lige, at Rasmus Nøhr ligger nummer 1 der! Det fatter jeg simpelthen ikke, den sang er simpelthen så ringe i mine øjne - fy for Puttgarden! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2006 Det er jo for det meste en ret ironisk distance jeg selv tager til alt grand-prix musik, da jeg mener det er alt for poleret og uden plads til kunstnere der tænker uden for nogle meget banale rammer! Hjerte rimer ikke længre på smerte... Jeg tror der er noget du har misforstået. Jeg har ikke noget imod at folk kritiserer musik, men jeg har det skidt med folk der kritiserer noget de endnu ikke har hørt. Hvert år er der nogen der brokker sig over at "den slags kan man ikke have i grand-prixet" og det tager som noget positivt. At det netop IKKE er noget det ligger i faste rammer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2006 Hvilken sang er det? Så lige' date=' at Rasmus Nøhr ligger nummer 1 der! Det fatter jeg simpelthen ikke, den sang er simpelthen så ringe i mine øjne - fy for Puttgarden![/quote'] Nå, jeg så lige at Andreas Johnson kun var kandidat. Hvordan kan de så spille den 2 uger i træk ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2006 Du må herind:http://www.tiger.dk/produkter/50/toiletartikler/71176/vatpinde/ Tror du ikke bare jeg skal köbe dig nogle tudekiks... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret April 25, 2006 Vandt Abba så??????? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret May 6, 2006 Nightwish Jamen ser man det .......... Hvordan var det det var ??? Nightwish det styrer ?? Grand prix musik er noget lort ?? Fra wikipedia: "In 2000, Nightwish participated in the Finnish qualification for the Eurovision song contest with the song "Sleepwalker". They finished the contest in second place." HAhah vild griner !!! :laugh: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret May 6, 2006 Ja Steen, det kunne jeg også godt have fortalt dig, at Nightwish har deltaget i det finske MGP, and so what?! Om jeg så havde mulighed for at se finsk tv (og alle andre europæiske MGP kanaler), så ville jeg alligevel ikke bruge min tid på MGP. Jeg tager heller ikke til Roskilde Festival, fordi der kommer ét band (Opeth) jeg gider se ud af 130 bands. Nope, jeg vælger at tage til Wacken eller Graspop Festival i henholdsvis Tyskland og Belgien, som er Metal Festivaler der appelerer til mig. Altså, fordi der er en nål i en ligegyldig høstak, så gider jeg ikke bruge tid på at finde den - men tillykke med at du fandt den :) MGP er og bliver et medie koncept, som på ingen måde er min kop the. Måske hvis de ændrede konceptet MGP til "Metal Grand Prix", men det er jo ikke det alle de såkaldte "normale mennesker med normal musiksmag" vil have, så det er der ingen penge i eller interesse for. Vild griner jep, hvilken bombe af en nyhed du smed der Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret May 6, 2006 Ja Steen, det kunne jeg også godt have fortalt dig, at Nightwish har deltaget i det finske MGP, and so what?! Jeg synes bare det var ret sjovt, når nu Sanne tog sådan på vej fordi jeg tillod at sammenligne Nightwish med grandprix musik Altså, fordi der er en nål i en ligegyldig høstak, så gider jeg ikke bruge tid på at finde den - men tillykke med at du fandt den Jeg vil altså mene at hvis man kan høre 40+ numre fra 40+ forskellige lande UDEN at synes om nogen af dem, så har man en meget begrænset musiksmag. Vild griner jep, hvilken bombe af en nyhed du smed der Det var en nyhed for mig og jeg synes stadig det er ret sjovt :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret May 8, 2006 Jeg synes bare det var ret sjovt' date=' når nu Sanne tog sådan på vej fordi jeg tillod at sammenligne Nightwish med grandprix musik [/quote'] Nä, egentlig ikke... Jeg er da ligeglad om Nightwish har spillet ved MGP eller ej, det ändrer ikke mit syn på dem -eller nogle andre bands for den sags skyld. Synes bare det nummer du linkede til var udpräget "kröller eller ej"-stil, selvom du måske synes det var et "hårdt" nummer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret May 8, 2006 Jeg vil altså mene at hvis man kan høre 40+ numre fra 40+ forskellige lande UDEN at synes om nogen af dem' date=' så har man en meget begrænset musiksmag.[/quote'] Jaja du har en stor og bred musiksmag (= super livskvalitet what ever), jeg keder mig med min begrænsede musiksmag (=ej hvor synd for mig)- og jeg får fred nu? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret May 8, 2006 (Men det er da ufatteligt hvor ensformige 40+ numre kan väre i deres opbygning ) Nej det er ikke ufatteligt for det er jo Keld Sheik der skriver alle sammen. Så skal de jo lyde ens Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret May 8, 2006 Jaja du har en stor og bred musiksmag (= super livskvalitet what ever), jeg keder mig med min begrænsede musiksmag (=ej hvor synd for mig)- og jeg får fred nu? Der skal ikke meget til at gøre dig tøsefornærmet hvad ? Det eneste der irriterer mig er bare at folk der foreslår et arrangement ikke bliver mødt af en masse indgroede fordomme. Det er nu en gang "hipt" at gøre grin med grandprix'et. Jeg er bare glad for at jeg ikke bekymrer mig om at være "hip". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anine 10 Anmeld indhold Besvaret May 19, 2006 Er der så nogen der kender et sted inde i centrum hvor de viser finalen imorgen? Mvh, Anine Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites