elpedro 10 Anmeld indhold Skrevet March 16, 2006 Hej Sad lige og ville til at bestille lidt tøj hjem fra USA, og blev i tvivl om hvorvidt jeg skal bestille det til min hjemadresse i Malmö eller til arbejdet i Dk. Tager svenskerne moms på sådanne varer, og hvis de gør, hvor er der så mindst chance for at tolderne opdager sådanne varer; Dk eller Se? Ikke at jeg går ind for ulovligheder, er blot nysgerrig ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret March 16, 2006 Hej Sad lige og ville til at bestille lidt tøj hjem fra USA, og blev i tvivl om hvorvidt jeg skal bestille det til min hjemadresse i Malmö eller til arbejdet i Dk. Tager svenskerne moms på sådanne varer, og hvis de gør, hvor er der så mindst chance for at tolderne opdager sådanne varer; Dk eller Se? Ikke at jeg går ind for ulovligheder, er blot nysgerrig ;) Jeg har bestilt tøj fra USA 2 gange til min arbejdsadresse i København, den ene kom igennem den anden ikke:( Bemærk det er ikke blot told du bonnes...det er told, afgift ved told samt moms af told og afgift.... og dette både af pakkens såvels om fragtens værdi... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret March 16, 2006 Jeg har lige fået en pakke leveret fra US, sendt med FedEx. Ingen afgift/moms eller andet.... Venter på 2 pakker mere. En fra Hong Kong og en fra USA. Jeg fortæller senere om de er kommet igennem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2006 Jeg har fået en del gange fra hong kong og kina, ingen problemer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pakwhan 10 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2006 Jeg mener (set indslag i tv) at Sverige har en lidt højere bagatel grænse for hvornår de vil opkræve moms + evt told. Så hvis det er varer uden størere værdi < 500 kr ? så skulle der være størst chance for den går igennem i Sverige. Har selv lige fået en pakke fra Hongkong, uden problemer T.:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites