BS 4 Anmeld indhold Skrevet January 2, 2006 Nogen der har erfaringer med dem? Har kigget på bla http://www.zepto.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage¬ebookid=uEr3vouEILH0BEXdl eller http://www.zepto.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage¬ebookid=H4UcLlxPA6gLnbT5 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2006 Maria's lillebror har en Zepto fra sidste år, den er hurtig han bruger den til Bla. AutoCad, 3D Max............også en masse andet. Han har ikke haft nogle problemer med den. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2006 Nogen der har erfaringer med dem? Har kigget på bla http://www.zepto.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage¬ebookid=uEr3vouEILH0BEXdl eller http://www.zepto.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage¬ebookid=H4UcLlxPA6gLnbT5Hvof´ lige Zepto? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2006 Hvof´ lige Zepto? Fordi de har en god pris. Skal have mig en maskine til omkring 10k isteddet for min Fujitsu Siemens Amilo M7400. Bruger den primært til www og Fotoredigering. Hos Zepto får du meget for pengene synes jeg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2006 Thinkpad...til hver en tid Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2006 Har aldrig haft den store fidus til IBM...Fx. Hvad skal den clit lige midt i tasteturet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2006 hehehehe du sagde klit............... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2006 Thinkpad...til hver en tid Hørt... Kun gode erfaringer! Og jeg bliver i øvrigt SINDSSYG af den der pegeplade alle de andre bruger! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2006 Pegeplade sucks....IBM´s "nipple", "klit", "bums" osv...er fantastisk. Når du først har lært at bruge den, så gider du heller ikke de der touch-plader længere. På trods af hvad mange siger omkring IBM´s "manglende garanti", så kan www.laptops.dk anbefales, når du skal finde gode priser på Thinkpad´s. IBM Danmark yder fuld garanti m.m. på Thinkpads købt hos Laptops.dk. Eksempelvis kan du få en Z60m til under 11k Jeg har selv en T41, købt for et år siden - og det fortrød jeg ikke. På mit tidligere arbejde skiftede vi, til sidst, også fra HP/Compaq til IBM. Der er en grund til at Thinkpad er den gældende bærbare. Privat som firmamæssigt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 2, 2006 Jeg kan kun sige 3 bogstaver....IBM, IBM, IBM, IBM....................... Har 2 A31P'ere og de kører sgu bare....der er ikke noget pis med dem. Alt andet på markedet er IBM wannabee's..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Malezar 10 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2006 Zepto er et forholdsvis nyt danske designet/produceret mærke. Jeg mener at de endda samle selve pc'en i DK. Det er sikkert et fint produkt, men ikke noget nær IBM. Men er nu også farvet blå som Gio og Supermule. Specielt nu hvor vi fyrede Dell og tog IBM ind på globalt plan. (Jeg HAVDE intet at gøre med Dell valget da det var før min tid!) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret January 2, 2006 IBM Thinkpad Rules..... eller gjorde indtil for nyligt. Det VAR 100% kvalitet. Bare synd at listepriserne var svinehøje, og man ikke skulle købe dem med mindre man kunne få en god rabat igennem sit firmas IT afdeling eller lign.. Men.... Bare endnu mere synd de solgte det trademark til Kineserne... vi har set de biler de producerer, og hvem faen gider støtte dem. Så hellere købe Europærisk, eller endnu bedre støtte den dansk samlede Zepto tråden omhandler, vores industri skal nok blive presset i årene der kommer. Bare vent og se. Iøvrigt er der stortset kun kommet dårligt ud af det siden at IBM fyrede deres teknikkere ud i mørket, øh jeg mener solgte deres tekniske afdeling til et ligegyldigt skod firma ude i byen. (Vi lader det lige stå unavngivet ikk) Fra 100% leader of the market... til totalt at slippe et produkt down the drain... Folk der har haft IBM i mange år vil vide hvad jeg taler om. Made in USA.... naaaahhhh....not anymore..... http://www.pc.ibm.com/us/lenovo/about/locations.html Manufacturing CentersChina (IIPC) Futian Free Trade Zone, Shenzhen, P.R.China 518038 Xiamen, China Overseas Chinese Electronic Science Park, Huoju High Technology Development Zone, Xiamen,China (mobile phone manufacturing) Beijing, China No. 6 Chuang Ye Road, Shangdi Information Industry Base, Haidian District, Beijing, China Post Code: 100085 Shanghai, China No.550,Jinhai Road, Shanghai,China Post code: 201026 Huiyang plant Lenovo Science & Technology Park, Sun City, Huiyang, Guangdong, China Post Code: 516213 Pondicherry, India Rs No: 19/1A, 2A Edayar Palayam Village Cuddalore Main Road Thavalakuppam Pondicherry, India Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2006 Taiwan, Indien, Kina...det er stadig en forrygende maskine. Jeg har ikke hørt nogle brokke sig, efter Lenovo købte biksen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
molnartos 0 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2006 Jeg stemmer helt sikkert i for THINKPAD.... Havde selv som Gio en T41 og flere af de gamle modeller også og der er bare ikke noget der når dem til sokkeholderne.... Smag og behag.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2006 På trods af hvad mange siger omkring IBM´s "manglende garanti"' date=' så kan www.laptops.dk anbefales, når du skal finde gode priser på Thinkpad´s. IBM Danmark yder fuld garanti m.m. på Thinkpads købt hos Laptops.dk.Ovenstående vil jeg ikke "hænges op på" :o Jeg har ikke selv købt hos Laptops.dk, men flere bekendte der har. Tilsyneladende har nogle af maskinerne været dækket 100% ind under IBM Danmark´s/Lenovo´s garanti-bestemmelser/service - og andre ikke. Hvad der har gjort forskellen ved jeg ikke - men jeg forsøger at finde ud af mere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret January 3, 2006 Taiwan' date=' Indien, Kina...det er stadig en forrygende maskine. Jeg har ikke hørt nogle brokke sig, efter Lenovo købte biksen.[/quote'] Det sagde jeg heller ikke :) men der er ingen grund til at folk råber på IBM herinde, de har jo intet med dem at gøre mere. Det nærmeste man kommer IBM er hvis man har en koncernaftale med IBM, så kan man fejlmelde dem derigennem. Men det er et lille skodfirma der kommer ud og laver dem, de overtog IBMs teknikkere, og de er blevet så dårligt behandlet at de flygter i alle retninger nu. Tal lige om et trademark der falder til jorden..... øv hvor ærgerligt... Min pointe er at den "pakke" med IBM var markedets bedste løsning, det er totalt knust nu. Men faktisk kommer Fujitsu Siemens ret kraftigt nu, dem er vi begyndt at kigge på. Vi er ved at indføre en laptop som matcher Lenovos tunge modeller. Vi har lige fundet en ret værdig afløser for A4*P og A5*P serie der fungerer som DTP maskiner. F-S har bare ikke lige så stærke kabinetter, og en Thinkpad dør heller ikke af et glas cola i keyboarded, som en FJ gør. Men overall ud over et par uheldige batch med A20P hvor bundkort og processor skulle skiftes, har der ikke været noget der matchede de fysiske tæv den PC kunne modstå ved hårdt brug. Nu vurderer jeg dem nok også anderledes end i gør. Jeg ser på det med faglige øjne. Hvor hurtigt får man den tilbage i drift ved nedbrud, hvor udbredt er worldwide service, og fungerer det som det skal når uheldet er ude. Ja Thinkpad VAR det bedste. Tror bare ikke de holder skansen desværre. Men for at komme tilbage til emnet, så er Zepto ganske udemærket, vi kan bare ikke bruge dem professionelt da vi skal have en worldwide serviceaftale til vores rejsende medarbejdere. Men støt dog et dansk firma - og køb dansk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 3, 2006 ThomasO: Jeg følger dig 100%....men jeg nyder fortsat at ae´ min T41 i ny og næ. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
willerup 0 Anmeld indhold Besvaret January 3, 2006 IBM Thinkpad Rules..... eller gjorde indtil for nyligt. Det VAR 100% kvalitet. Bare synd at listepriserne var svinehøje, og man ikke skulle købe dem med mindre man kunne få en god rabat igennem sit firmas IT afdeling eller lign.. Men.... Bare endnu mere synd de solgte det trademark til Kineserne... vi har set de biler de producerer, og hvem faen gider støtte dem. Så hellere købe Europærisk, eller endnu bedre støtte den dansk samlede Zepto tråden omhandler, vores industri skal nok blive presset i årene der kommer. Bare vent og se. Iøvrigt er der stortset kun kommet dårligt ud af det siden at IBM fyrede deres teknikkere ud i mørket, øh jeg mener solgte deres tekniske afdeling til et ligegyldigt skod firma ude i byen. (Vi lader det lige stå unavngivet ikk) Fra 100% leader of the market... til totalt at slippe et produkt down the drain... Folk der har haft IBM i mange år vil vide hvad jeg taler om. Made in USA.... naaaahhhh....not anymore..... ThomasO, man skal vide hvad man udtaler sig om. Det er ikke nok blot at tro, eller blande æbler og pærer...:-/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2006 Det endte med en Fujitsu siemens 3438 til 13k Den er genial til photoshop som jeg laver meget af da den har 2x 80gb hd. Takker for alle indput i denne tråd. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret January 6, 2006 Brizz: Tillykke med den. Willerup: Hvor meget skal jeg fortælle af røverhistorier for at underbygge MIN påstand. Skal du eks. se billeder fra den Thinkpad R50 der i øjeblikket ligger inde på mit bord på arbejdet, som en teknikker i Jylland smadrede da han skulle samle den. En teknikker som IBM dispatchede via underleverandør, som de løj certificeret. "Vores" faste teknikker igennem mange år og tidligere IBM, har nu brugt 2 dage på at bestille stumper og sidde hos os og genopbygge den. Eller de andre der venter på at få nyt bundkort, indtil IBM accepterer at de har en fejl på motherborded som var "dead on arrival" da vi købte dem? Vores afdeling var med til at finde en grim fejl på bundkortene inden for at bestemt patch på T20P i sin tid, vi har haft ret meget at gøre med dem dengang de var "king of the hill" med hele servicepakken i eget hus. Ork jeg har mange historier... men jeg vil omformulerer min sidste sætning... folk der har haft IBM i mange pr professionelt, de vil vide hvad jeg snakker om. Ikke brugere, men IT driftsfolk der kender til service license agreements og produktet. Jeg står med snuden nede i det her dagligt... og prøve at holde mig så kortfattet som muligt. Hvad er det du vil have - at jeg skal vide noget om før jeg udtaler mig? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2006 Vi røg føst på omkring T40-serien for et år siden - og efter det skifte oplevede vi en sand fredagsstemning i supp. HP´erne havde deres "ting"...IBM´erne oplevede vi kun Fejl 40 på. ...med dét skal jeg ikke sige at jeg betvivler dine påstande, Thomas. Bestemt ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret January 6, 2006 Det var jo heller ikke dig Gio ;) he he he... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
willerup 0 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2006 En svale gør ingen sommer, så for at overbevise mig skal du fortælle mange historier om selve produktet. Men jeg synes det virker underligt at sige at en Thinkpad er blevet et dårlig køb fordi: Bare endnu mere synd de solgte det trademark til Kineserne... Eller fordi: Iøvrigt er der stortset kun kommet dårligt ud af det siden at IBM fyrede deres teknikkere ud i mørket' date=' øh jeg mener solgte deres tekniske afdeling til et ligegyldigt skod firma ude i byen.[/quote'] Support af et produkt er en ting, og den kan være god eller dårlig, men at kæde support sammen med kvaliteten af et produkt er vist lige i overkanten. Æbler og pærer... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites