Jump to content
bluee

Pendler tid ... I båd!

Recommended Posts

Hvor hurtig skal den være for det? Hvis det kun er 30min, så kunne det jo godt betale sig at sejle på arbejde. Det skal siges jeg arbejder lige ved vandet i Kbh og skal ikke ind videre i byen. Overvejede at gøre det samme da jeg boede i Australien - boede på en ø, og kunne med fordel tage jetski på arbejde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

hahaha man kan da købe meget benz for de 2500 det koster i bro. men hvad med transportfradrag??? Gælder det ad vandvejen eller ad motorvejen???? ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gad vide hvor lang tid det vil tage at sejle (motorbåd) fra Vesterhamnen til omkring Langebro i København? Nogen der har nogle erfaringer?
Jeg kunne ikke lige finde vesthamnen på kortet men fra Limhamn til Langebro er der 16 sømil. 1 knop = 1 sømil i timen, så men en hastighed på 32 knop tager det en halv time, men så bruger man også en del brændstof.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
er det smart at pløje igennem med 32 knob i kbh's havn ? er det overhovedet tilladt ?
Det er sikkert ikke så smart, men det er jo også en ret lille del af turen. Spørgsmålet er hvor man så "parkerer" den. Nyhavn eller Christianshavn er vel de nærmeste muligheder til Langebro.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ummidelbart kan man vel trække kørselsfradrag for turen over broen - da told&skats beregner ikke lige ved at der er noget der hedder privat båd.. men i alle tilfælde bliver det nok kun sovere, ikke billigere end med bil.. jeg vil dog godt give en hund en gang i mellem for at komme med. lyder somom det kunne være sjovt hvis det planlægges til at gøres på ½ time. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
...du for vidst nok det samme transport fradrag ligemeget hvordan du kommer på arbejd' date=' t&s er ligeglade med om du går eller om du flyver det er kilometer afstanden de er intresseret i[/quote']Jeg tror du ender op med at nøjes med kilometerfradrag, eftersom du hverken benytter broen eller toget. Og dé to satser er jo vidt forskellige. (50 kr pr passage kontra 8 kr)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ville da parkere den lige udenfor mit arbejde (Islands Brygge)?! Det må jeg vist godt når det kun er midlertidigt.
Hvor "midlertidigt" er en parkering der sker samme sted 220 dage om året, og på samme tidspunkt af dagen!? (overdrevet, i know...men you get the point ;o))

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jaja' date=' bare kom og sig du ikke kan lide min idé ;-)[/quote']Idéen er skam fin nok...ingen problemer dér. Jeg prøver bare at "brainstorm´e" lidt på den, og komme med input til logistikken omkring sjoveren. *g* P.S. Prøv lige at ringe til Skat Øresund, og hør dem om fradrag ved overfart med egen båd. Min logik siger mig at de nok vil melde "kilometerfradrag, og intet andet". Men jeg er da nsygerrig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Gæst

Fed ide med at pendle i båd, men..... Man skal nok lige stært overveje hvilken båd man har tænkt at gøre turen i. Problemet er hvis det blæser. Ikke fordi man risikerer at synke eller lign., men det er ualmindelig ubehageligt at sidde i en mindre speedbåd ved høj hastighed, mens der er bølger på fx. omkring 1-2 meter. Jeg har engang prøvet i forbindelse med en teambuilding dag at skulle sejle et længere stykke på Øresund i en af redningskorpsets små højhastighedsbåde. Den kan vel bedst beskrives som en stor gummibåd, som dog har fast bund, hvor man sidder på gummiringe. De overvejde om de skulle aflyse fordi det blæste en del, men det ville vi ikke høre tale om - very,very bad call!!!. Da vi kom ud i fuld fart blev vi stakkels passagerer nærmest slået halvt fordærvede. Jeg forstuvede begge mine knæ - en anden måtte på hospitalet og sys bagefter fordi han havde fået en flænge i hovedet - han var blevet slynget ind i en jernstang i midten af båden. Det var en tur som jeg med sikkerhed aldrig vil gøre igen. Det der sker er at man typisk rammer en bølge med fuld fart, hvilket får båden til at flyve et par meter over vandet - ved landingen smadrer den meget ofte ind i den næste bølge, hvilket gør hammer nas fordi ved den hastighed er vandet på ingen måde blødt, men nærmest hårdt som asfalt. Det er ikke uden grund at off-shore boatracing er en meget farlig sport, og det er sket at vinderene af et løb er blevet indlagt bagefter med indre blødninger. Så det er måske en idé at tage toget de dage hvor det blæser! Med mindre man er så velbemidlet, at man har kunnet købe en hel flyvebåd, som jo ligger og svæver over bølgerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

RIB hedder de Rigid Inflatable Boats. Iøvrigt er det kun offshore RIBs man får op i den fart. Man kan få dem brugt nede i Korsør, der ligger en forhandler af sådanne. http://www.actionboat.dk/actionboat01.htm de har en man kan komme ud i, så kan du jo tage badehætte og stopur med :scared: 19.jpgHar selv tænkt tanken, da min arbejdsplads i Kbh har en indgang fra egen kaj, de ville glo noget at man en dag kørte adgangskortet igennem og kom ind i receptionen ad bagvejen iført redningsvest. Det kunne være fedt en varm sommerdag. Hmmmm gad godt have en RIB. Den kunne man sagten fyre af ud igennem havnen, hvad skulle politiet gøre, sende en raket after dig. :tongue2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Hvis man bare havde råd....puha.... Hver motor koster vel lidt over de 120.000 stk + båden. Men så kan man jo nyde lidt video istedet for...... sukkkk..... http://www.actionboat.dk/Video/AB2x250E-tec01.wmv Man kigger bagud når de fyrer den af. http://www.actionboat.dk/Video/ABplayingwithEtec.wmv De ligger og sejler rundt ved en mole og fyrer den af, set fra land og båden. Havblik og fuld skrue.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites