Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret August 1, 2005 Hej Lars Hvor længe gælder det tilbud så? Spurgte du dem om det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret August 1, 2005 larscph > Min trafikforsikring på en m3 kostede MERE end en hel forsikring + ekstra af en amg. Så det med at den skulle være eftertragtet holder ikke. Vil lige sige at jeg også synes at bmw er en lækker bil. Når jeg bliver ædre og træt af hurtige biler køber jeg nok en familiebil som en M3 igen ;o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2005 Ancienitet gælder også i Sverige. Jeg kører fx. i Volvia i bonusklasse 7 + 3 skadefri år, som er laveste klasse. Dog kan man vist komme op på flere skadefri år, og derved købe sig nogle skader, som ellers ville være bonusbelastende. Ligesom en fastpræmie i DK. I länsforsäkringer er alle biler delt op i klasser fx. 11113 som jeg har på min Kia. Det er 1 for trfik, 11 for delkasko og 13 for min vagnskada, så en zone der hedder 3 A 4 (hvad det så end betyder ) og så igen bonusklasse 7. Man kan ikke sige det er helt det samme som i DK, men næsten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2005 ThomasO> Nææææhh... Men den holder jo minimum ét år ;-) Jeg får dem nok ikke til at give garantier med hensyn til fremtidige præmier alligevel tror jeg! Nif> Det var også mest ment som en joke... Når M3 er så mega-dyr er det i øvrigt nok noget med at den købes af yngre personer som syn's det er spas at køre "effektivt", og derfor ofte får skader. Nu kører jeg jo en "rigtig" familiebil - e39 touring - og den er da hverken specielt hurtig eller specielt god til at skære sving, men heller ikke specielt det modsatte. Den dækker vores ønske om en stor, rummelig og komfortabel bil. I det segment er der jo mange gode bud, men jeg syntes bare at e39'eren er rigtig lækker og prisen til at holde ud - så derfor blev det sådan en........ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Camilla Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2005 Hejsa Ved i om man kan tage sin ancienitet med fra dk ... Altså måske som en anbefaling fra ens nuværende forsikringsselskab ... Fordi det er da surt at man skal rykke ned som nybegynder igen efter at man ligger på trin 10 eller hvordan det nu er defineret at man er elite billist. Ved i det? Og hold op nu kommer alle håndtegne også med alle de forkortelser og tal i slynger ud så vi andre intet forstår ;) Mvh. Camilla Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2005 Larscph> Kunne jo godt regne ud det var en joke. Og jeg menter jo også det samme som dig at der sker mange flere skader på en bmw siden den er så dyr. Og ja det skyldes jo nok unge mennesker i stor stil ;o) Camilla Madsen > Ved ikke om det er generelt. Men du får din anciennitet i Sverige fra første dag du fik dit kørekort. Og det var jo rigtig heldigt for mig som dengang startede med at køre i min fars navn i 3år og derfor ingen anciennitet fik ud af det. Og ikke nok med det lavede min mekaniker også en stor skade på min bil så blev bombet 3 trin tilbage. Det var den svenske forsikring ligeglad med og har hver gang kun været interesseret i hvad dato jeg fik mit kørekort. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2005 Camilla: Udover hvor mange år du har haft dit kort, så spørger försäkrings-futtelifutten om du har fået frataget dit kørekort på noget tidspunkt, og hvor mange gange. Og derefter snakker i bilmærke, kørte årlige kilometer, hvor bilen parkeres og hvor den har hjemme. Og selvf. hvilken dækning du/i ønsker. Dette bør du gøre med minimum tre forskellige selskaber, da du kan spare MANGE penge ved at spille dem ud mod hinanden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2005 Min første forsikringskontakt herovre var Folksam, og de var meget interesseret i min bonus fra Danmark. Så for en sikkerheds skyld så få dit danske selskab til at bekræfte dine skadefri år på et stykke papir som du kan have med i en evt. "forhandling". Og ellers - så er det kørekort udstedelse der gælder. I Sverige lader man folk komme ind på med den overbevisning at man kan køre bil - og har man så skader rykker man ned. I Danmark starter du dyrt fordi man formoder du ikke kan køre bil - og så rykker du billigere som årene går. Den omvendte verden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret August 29, 2005 Nå ja men nu kører jeg jo ikke BMW.... Vi har en Audi og en Golf. Golfen's skal fornyes til september så jeg venter i spænding på om netop også denne bilmodel har været ramt af særlig mange skader I'm back;) Så fik vi fakturaen på golfen, og selvom der står i brevet at præmierne generelt er steget grundet flere udgifter til skader, så er vores præmie faldet med ca. 300 kr svarende til 3,5 %. Ikke meget men bedre end en stigning... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2005 Hmm. Fik lige en fornyelse nu på vores Citroën Saxo 1.4 - trafikforsikring. Stiger fra 2.163 sek til 2.557 sek = 18%. Godt jeg tegnede forsikringen hos IF til 1800 kr/årligt kan man så sige :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
raket77 10 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2005 Så er vi også skiftet fra salusansvar til länsforsikring, virker som at salus giver en store rabatter det første år for derefter at sætte prisen op. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites