Guest brian Anmeld indhold Skrevet September 8, 2003 hejsa hvad for nogle faste udgifter skal jeg regne med at have til min bil i S. tak Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest brian Anmeld indhold Besvaret September 8, 2003 hejsa hvad for nogle faste udgifter skal jeg regne med at have til min bil i S. tak Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret September 9, 2003 forsikring, og beskating (vejskat).... ganske som i dk. Og, nu kan man jo ikke sige hvad disse udgifter er. Det afhænger jo af hvilken bil du køber Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest brian Anmeld indhold Besvaret September 9, 2003 hej palle jeg vil købe en: peugoet 206 cc 2.0 med acc og lædersæder, koster fra ny af 200000 skr. kender du et billigt forsikringsselskab og hvad er vajskatten tildenne bil tak Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret September 9, 2003 Aner det ikke....ring og snak med et forsikringsselskab. Det afhænger jo også af hvor længe du har haft kørekort, og hvor mange skader du har haft.... Jeg ved Swoop gi'r ca. 15.000 i forsikring per år, jeg selv gi'r 1900 sek.... det er helt umuligt for mig at sige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persson 10 Anmeld indhold Besvaret September 9, 2003 du skal nok også påregne nogle øl udgifter til dine venner i det fortabte danmark, når de brokker sig over prisen på din bil ... desuden lidt pudseklude til at fjerne det værste savl, fra de stakkel underbe'bil'ede danskere *gg' Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest brian Anmeld indhold Besvaret September 9, 2003 hej palle-persson har i et forsikrings selsskab som i kan anbefale.... og jeg skal nok huske at købe øl til vennerne, hehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest csa Anmeld indhold Besvaret September 9, 2003 Brian: Når du du har bestemt dig for en to sæders Roadster...hvorfor så ikke lige se hvad du kan få brugt for samme pris: En MB SLK 230 Kompressor, Audi TT Cab. eller hvad med en BMW Z3..mener bare...hvis valget står mellem nyt mellemklasse eller brugt luxus...ja så tror jeg godt jeg ved hvad jeg ville vælge... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret September 9, 2003 CSA....Der var nok een der så bilmagasinet igår, hva ??? Men, du har helt ret....hvorfor ikke købe en fed bil, frem for en blød-hat bil ??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest csa Anmeld indhold Besvaret September 9, 2003 Det gjorde jeg ja...men vidste det nu godt i forvejen...undrede mig også i går da de ikke nævnte Audien eller BMW'en... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest brian Anmeld indhold Besvaret September 9, 2003 hejsa csa/palle jeg ved det godt, men det vil bare ren økonomisk være for dyrt, en audi tt er dyr i benzin og forsikring, så det bliver for dyrt, tt koster ca. 15000 kr i forsikring, 206cc koster 7000 skr men i har da helt ret, jeg har da også overvejet det og overvejer det ogdå stadig vh brian Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret September 10, 2003 Jamen, de nævnte ad også både TT'en og Z3'en Brian.. der er flere faktorer der spiller ind, når det handler om forsikring. 1. hvor længe har du haft kørekort ? 2. hvor bor du ? 3. hvilken bil er det ? 4. hvor meget kører du om året ? 5. hvad/hvor meget skal bilen forsikres ? 6. har du tidligere haft skader ? Så er det jo lidt svært at gennemskue hvad din forsikring koster, ikk ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest csa Anmeld indhold Besvaret September 11, 2003 Til det skal også siges at man kan prutte om forsikringerne mange steder. Det er nemlig den enkelte forsikringsagent der bestemmer hvor meget din forsikring skal koste. Jeg har fået tilbud der svingede med flere tusind kroner fra samme selskab (Läns) ved at tale med to forskellige personer. De "kalkyler" de har på deres sider er altså kun vejledende. Man kan sagtens få dem længere ned...evt ved at spille dem ud mod hinanden selskaberne imellem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest csa Anmeld indhold Besvaret September 11, 2003 Meget appropos: http://www.sunddebat.com/discus/messages/177/789.html?1063215458 ..TT 225 Cab... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret September 15, 2003 Hej Brian Seerup Du kan downloade 2003 Bränslebrochuren fra Konsumentverket (Forbrugerstyrelsen), de har en guide hvor du kan se hvor meget bilen guffer af brændstof, vejer og hvilken prisklasse den er i både købsmæssigt og skattemæssigt. Den holder meget godt stik, og var mig en hjælp til mit bilkøb. http://www.bilar.konsumentverket.se/Documents/bock_bro_fold/branslebroschyr_2003 .pdf Du lyder som en der køber bil med hovedet. __________________ De der gode råd om præstigekørsel til de samme penge holder altså ikke drenge. Husk at for 200.000 kr enten brugt luxus eller ny mellemklassebil, så er der noget der på sigt hedder drift og vedligeholdelsesomkostninger. Audi, MB, BMW M.v er under ingen omstændigheder BEDRE biler end Peugot, eller mange andre mellemklassemærker. Fordi du giver dobbelt pris er det ikke ensbetydende med dobbelt så meget bil, slet ikke. Det er et spørgsmål om præstige......ikke en meter mere. Prøv du at spørge en Audi A6 ejer hvad en udskiftning af bag-dæmpere og bøsninger m.m. koster, en forhandler tager den ikke brugt ind hvis ikke den er med fuld servicebog. Eller forbroen på BMW 5/7 serien med godt 250.000KM. Den nuværende MB S-klasse vil være til at komme i nærheden af for os dødelige om nogle år, men en luftaffjedret undervogn koster mellem 15-20K at skifte undervogn på. Dog er MB C+E klassen rimelige med reservedelspriserne ....hvis du altså selv kan skifte dem...for de tager gerne godt 800SEK i værksteds timer. Hvis du bevæger dig ud i brugt luxus, så tag og læs en del brugtbilstests på nettet, det kan spare dig for mange penge. Det bedste argument for præstigebilerne skulle lige være crash testene, det er sgu ikke noget en Lupo eller Yaris vinder. Hilsen fra et andet præstigefjols med en kæmpe MB på brede fælge,H...dyr i afgift + forsikr., der guffer tons af diesel, og er et helvede at parkere :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest christian Anmeld indhold Besvaret September 15, 2003 Hmm thomas det bliver vi nok ikke enige om det med hvad der er bedst...prestige eller ej...sæt dig ind i en Audi TT og derefter en 206CC og fortæl mig at der ikke er klasseforskel...så skal du nok drikke en del først ;-) i øvrigt et emne til evig debat. Du som kører i en MB'er vil også vide at det IKKE er det samme som at køre i en Mondeo...der er køreglæden til forskel (synes jeg) men du har da helt ret i at det er dyere at skrue på "de tre tyskere" end mellemklasserne. Dog vil jeg også påstå at en brugt "luxus" med måske 30-50K på bagen ikke behøver nævneværdig mere drift en end ny mellemklasse... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret September 16, 2003 Hej CSA Nope det bliver vi bare ikke enige om. Jeg vil stadigt påstå at prisen aldrig matcher den smule mere køreglæde. Manden havde et fornuftigt udgangspunkt til en hverdagsbil, derfor blev jeg lidt ærgerlig over at se "rådene" han fik. Køreglæde og præstige har en hårfin grænse, nemlig der hvor man påstår bilen kører eminent og samtidigt skæver ind på fortorvet ... for at se om nogen nu også ser bilen man kører (bumler) rundt i. Bilvalg er noget individuelt, men jeg tror nu at den næste jeg skal have skal være en Toyota eller en Ford i mellemklassen, de går mindre i stykker og koster ikke en bondegård i dæk, forsikring og stumper. Tag Audi A6 TDI 150HK den blæser topstykket ad helvede til et par gange i sin levetid, hvem tror du betaler det. 150HK er blevet erstattet af en ny model med 165HK istedet uden fejl. AUDI TT har i en periode haft problemer med FIS (Fahrer Integrations System), hvis den knalder af koster det 7000 bobs, men det vidste du måske ikke? Iøvrigt har du garanteret også oplevet problemer med radiomodtagelsen i din TTer, det er simpelthen ikke bygget godt nok fra starten. Den nye MB Eklasse CDI har problemer med bla. Commonrailsystemet, jeg mener det er pumpen der står af her. En taxavognmand jeg snakkede med til et service advarede mig om at købe en af de første modeller, med mindre jeg havde penge nok til motorstumper. Den gamle model jeg har er der gentagne problemer med mislyde i karossen, og fejl på elektriske dele.Ydermere måtte alle modellerne fra 97-99 have skiftet alle dørene, forskærmene og nogle også bagklappen grundet for dårlig/lidt maling. Servicestedet ville i øvrigt også gerne købe min TDIer til taxa, da den nyeste model var alt for dyr og alt for fyldt med fejl.(Læs: driftstop) MB kører med kun een visker, og den kan dårligt tage simpelt vejsalt, i den yderste 25% del af bladet. Soltaget på de fleste modeller skal smøres tit, og det er ikke sjældent det går i stykker. Stabilisatorarme det knirker ved udstigning, MÅ du have hørt på en MB taxa. C Klassen har (Haft) problemer med automatgearkassen der ikke var stærk nok. Crystler 300M har tonsvis af problemer, du skal på værkstedet for at skifte en sølle pære, da hele fronten skal skilles ad. Dørlister der kryber og forsager kabinestøj, + en larmene blæser af dens klasse. Man kunne blive ved, de store biler går også i stykker tit. Køreglæde kan være mange ting, en af dem for mig er absolut driftsikkerhed, og få akutte værkstedsbesøg. Men jeg skal lige trille lidt mere rundt og spille kong gulerod før jeg sælger den....klart mand...vi er jo store drenge med dyrere legetøj ikke? Men mere bil for de samme penge....det vil jeg ikke råde folk til at tænke. Driftsikkerhed = Toyota Avensis eller lign. Jo mere præstige, jo større regninger... DET må vi da kunne blive enige om. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites