Jump to content
Guest totter

København - Malmö for 20kr!

Recommended Posts

Ja, det kan god lyde fantastico, sådan lige umiddelbart. Det kommer dog an på, hvor man pendler hen. "999" kører kun til Københavns Hovedbanegård, så hvis man skal videre i Kbh. er man altså nødt til også at have et HT-kort. Hvis man bruger bus i Malmö, skal man også have et buskort her, og hvor meget er der så at spare?? For ikke at tale om, hvor besværligt det vil være med 3 "transport"-kort for at komme frem og tilbage. Men selvfølgelig er det en fin pris, når/hvis man vil have gæster over.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest dennis

.. det tager jo også noget længere tid end fx toget, og med et togkort kan du køre i både kbh, malmø og frem og tilbage på det samme kort. jeg er studerende - og så er det faktisk ikke så dyrt igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest nikolaj

Genialt, jeg gider ikke betale 125 kr. for en togbillet når man skal over for at se venner. De penge skal bruges på ØL! happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Hvor finder man ruten ? Er der nogle der har et link til denne buslinie ? Da jeg arbejder lige ved hovedbanen er det vel oplagt at benytte denne bus, dog ikke hvis man t.ex. skal tage til Lindeborg, Almvik eller Svågertorp for at køre med....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Det er da en underlig rute.... * Lufthavnen. Kastrup (ved Terminal 3 / Hilton) * Ørestad - BellaCenter & Fields * Fisketorvet (Dybbølsbro Station) * Kongens Nytorv (Lille Kongensgade v/Magasin) * Rådhuspladsen (VesterVoldgade foran Rådhuset) Det er da ikke logisk, eller er det bare mig der ikke kender Kbh godt nok ??? Ville det ikke være smartere at køre fra Fisketorvet via hovedbanen, til Rådhuspladsen ??? Nå men... jeg fortsætter med toget !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og den kører såmænd også. Jeg har overhalet den et par gange de sidste par dage. Skal da lige have kigget op i den og se om der også sidder nogen i den. Graahundbussen kører jo også til Bornholm(altså ved hjælp af en færge) så mon ikke de har en fornuftig pris på broen ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest janus

Øh... som jeg læser det (ifg. graahundbus.dk) så koster en enkeltbillet 50 kr og altså ikke 20 kr som det ellers fremgik af artiklen på dr.dk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest totter

Der er 1720 SKR at spare i forhold til at tage toget. Og der har jeg regnet skanetrafikkortets rabat fra! Det er ikke personligt og ikke tidsbegrænset. Jeg siger blot "ja tak!" Om det er noget folk kan bruge eller ej vil det om ikke andet være gavnligt for alle indirekte! Desværre var det latterligt den ene gang jeg tog bussen, da der var et trafik uheld på broen. Så der sad jeg i bussen og måtte vente en time, mens togene kørte forbi mig :/ (well jeg prøver igen ;) ). PS: Janus du skal smide 1000skr for det 40 turs kort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Totter....hvordan pendler du ??? Jeg giver 1550 sek for mit månedskort. Hvis jeg skulle gi' 1000 sek for bussen, plus 350 sek for et buskort til malmö, så er det da begrænset hvad det er værd

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest nikolaj

For pendlerne er der jo en ekstra gevinst der hedder "forøget værdi af skattefradrag". Hvis værdien af skattefradraget er beregnet ud fra de offentlige transportmidlers priser - og Graahundbus er billigere, så er der jo en lille sjat penge at spare. Argumentet er selvfølgelig kun til dem der er utilfredse med årets öresundstorsk og ikke vil finde sig i stigende priser på hhv bil og togtransport. happy.gif Personligt kan jeg ikke bruge graahundbus, men hvis jeg kunne ville jeg helt klart gøre det. De kører til Dybbølsbro st. og derfra kan jeg stige på et tog til Enghave og gå resten af vejen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest janus

Totter > OK, 1000 skr for 40 ture giver selvfølgelig ca. 20 dkr pr. tur. Måske er det mig der er ordkløver men det var altså ikke det der fremgik af artiklen på dr.dk. Den nævnte 20 kr for en enkelttur pr 1. maj. Er prisen sat voldsomt ned (og er busfirmaets hjemmeside bare ikke opdateret), eller har journalisten mon skrevet det uklart? Hvis det er 20 kr for en enkelttur, så snakker vi! (så er det f.eks. nemt bruges, når man skal have gæster på besøg fra DK)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest totter

Jeg pendler ikke som sådan endnu. Men tager dog stadig en del over broen. Det er tit ikke nok til et månedskort og derfor rejser jeg over for 68skr med mit Skånerabatkort. Det er udregnet over dette og jeg er stærkt tilfreds. Janus: ja artiklen er ikke så smart endda - nok nærmere en af de slet skjulte reklameartikler som bare er blevet sendt ind til dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, så har jeg prøvet turen med bus 999. Efter 1. tur over om morgenen fra Almvik til Kgs. Nytorv, var jeg ret begejstret. Jeg var hurtigere på arbejdet end med toget. Sådan lige godt en time, altså 5-8 min. hurtigere. Turen hjem - hold da helt kæft - Den tog 2 timer og 1 kvarter!!! Vi skulle gennem hele Malmö. Det var ikke gået op for mig, at det er en "ringbus", så Almvik er altså endestationen. Nå, men næste dag tog jeg den igen (havde ikke fornyet øresundskortet p.gr.a. sygdom og de kommende helligdage). Samme mønster: god tid om morgenen, men på hjemturen var vi yderligere 20 minutter forsinket, og da vi nåede Koncerthuset, meddelte chaufføren, at han kun kørte til Södervärn. Da jeg spurgte: "hvorfor" svarede han, at det sagde hans køreplan. Så måtte jeg stå og vente på en ordinær bus (15 min.), betale 15 kr. for en busbillet og var hjemme i Almvik 3½ time efter, at jeg havde forladt mit job. Hjemme tjekkede jeg køreplanen, men af den fremgik det ikke, at bussen kun skulle køre til Södervärn. Gæt om jeg var sur!?!? Jeg bliver aldrig fast passager på den rute. :-( Det tror jeg forresten heller ikke, der er mange andre, der gør. De 2 morgener var vi h.h.v. 2 og 3 passagerer og om eftermiddagen var der omkring 5-8. Hvordan en sådan rute kan klare sig, fatter jeg ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Hej Ulmus. men den hurtige tur til DK kostede dig kun 20 kr?? jeg har også luret lidt på den rute om morgen, hvor jeg ellers står og venter på en "altid og uden undtagelse" forsinket bus 22 mod svägertorp..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, Birkster - den kostede 50 sek. hver vej, =40 dkr. Hvis man vil ned på de 25 kr. skal man købe et 40-turs-kort. Det er et "fint" ark, hvor chaufføren river en lille firkantet talon af. Det er dermed ikke personligt og flere kan vel være sammen om et sådant kort. Man kunne f.eks. investere i et til sine gæster, som så kunne sende det retur efter brug. Hvis ens gæster ikke kommer så tit, kunne de jo tage turen gennem Malmö som en oplevelse i sig selv. :-) Det koster 1000 kr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest aj

Jeg bor ikke langt fra Nydakatorget, så jeg besluttede mig for at prøve dem i sidste uge, hvor jeg havde et vaakum på 1½ dag inden jeg fik min bil. Første dag vadede jeg ned og ventede ikke længe før den var der. Dog viste det sig, at den var 30 min forsinket - hvilket dog af åbenlyse årsager passede mig glimrende. Jeg købte en returbillet. Da jeg skulle have den samme aften stod jeg og gloede i tre kvarter, hvorefter jeg måtte konstatere at aftenens sidste bus aldrig kom. Resultat = betalt returbillet, men kunne kun bruge den ene tur + togbillet og busbillet = dyrt. Næste morgen fik bussen igen en chance. Dog var den denne denne gang 40 minutter forsinket. Da den så endelig kom, var den helt fuld, men vi fik at vide at næste bus kun var 20 minutter fra at afgå. Da jeg havde ventet 30 minutter plus de oprindelige tyve fik jeg nok ... Jeg har stor forståelse for knas med køreplaner, men dette var dog langt over hvad jeg gider vente på ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest totter

Jeg har nu prøvet turen en små 20 gange tur/retur og som med så meget andet er der både positive og negative ting. For det første er det BILLIGT - det kommer selvfølgelig an på hvordan den enkelte bruger bussen, men med et sådan turkort så er det ren bonus. Fra Södervärn har jeg kørt 10 gange nu og 2 gange har den været mere end 10 minutter forsinket (18 og 12 minutter). Fra DK - fra Fisketorvet, RådHP og Kastrup har jeg taget den i alt 11 gange nu og jeg stod en onsdag og skulle med den sidste aften bus, den var dog 40 minutter forsinket sad.gif Men den kom dog! :/ 2 andre gange har jeg stået og ventet 20 og 15 minutter. Jeg må sige der er MEGET god plads i bussen og kun en gang har der været lidt irriterende at sidde der, men der skulle der også en hel skole klasse af 10-12 årige med! Jeg foretrækker helt klart bussen og kan kun håbe på den bliver mere pålidlig med tiden, for prisen er dejlig nok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har taget bussen en hel del gange og det giver især god mening da jeg bor 5min fra trianglen hvilket sparer mig for en gåtur ned til malmö central station. Jeg har kun en enkelt gang oplevet at den er forsinket - de andre gange har den næsten været for tidligt på den :( Rent tids- og komfortmæssigt kan den dog ikke matche toget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites