Jump to content
Paul

30.000 danske bilister er havnet i EU-register

Recommended Posts

Nice to know: De fleste kører for stærkt: 30.000 danske bilister er havnet i EU-register

"1. juli trådte et nyt EU-direktiv i kraft herhjemme, hvor udenlandske myndigheder nu kan sende bøder direkte hjem til danske bilister, der har overtrådt trafikregler i andre EU-lande."

Tjah, det gælder velsagtens også for bosiddende i Sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik tilsendt en bøde fra Tyskland for en mindre overskridelse i August ved et Autobahn vejarbejde (jeg kom ud fra en rasteplads midt i et vajarbejde, og fik ikke set om hastighedsgrænsen var 80 eller 100).

Den var dog kun på 20 Euro - så det letteste var bare at betale på den iban konto de havde angivet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I september i år var vi i Lübeck og blev knipset på en Bundesstrasse, hvor hastigheden var sat ned fra 100 km/t til 60 km/t. Vi har kørt der massevis af gange, så jeg var klar over at farten skulle sættes ned, men den var på 72 km/t, hvilket blev reguleret til 69 km/t. Det kostede 10 euro. Hvilket rent faktisk er billigere end en parkeringsafgift, hvilket vi også fik netop i Lübeck for nogle år siden. Det kostede 16 euro at parkere på en parkeringsplads reserveret for varetransport i middelalderbyen. Senere fandt vi ud af, hvor de gratis parkeringspladser er gemt af vejen ikke langt derfra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites