Jump to content
dondomingo

Finansiering bostadsrätt

Recommended Posts

Hej alle

Jeg står midt i et breakup med min kæreste og vil gerne flytte. Til Malmö. Jeg har kun en mindre opsparing på ca. 15.000DKK - vil høre om det er muligt at købe en lejlighed i Sverige anyways? Har kigget på et-værelses til 6-800.000 hvor den beregnede omkostning vil være ca. 4-5000SEK, godt nok med variabel rente og sådan. Men rundt regnet deromkring. Så mangler jeg dog stadig de 15% - hvem kan finansiere dem? Jeg har fast job i København og tjener ca. 30.000DKK.

Edit: Har boet i Sverige tidligere, for 10 år siden. Har svensk personnummer...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lånte gennem en fordelagtig ordning via min fagforening, det jeg manglede til indskuddet til 4% i rente.

Det nemmeste men desværre også det dyreste hvis ikke du har andre muligheder er et privatlån i DK.

Så gælder det bare om at få det afviklet meget hurtigt, evt. få et ½-1 års afdragsfrihed på det svenske lån mens du får lukket privatlånet.

Andre "nemme" muligheder er lån af familie/venner, men det kan dog føre en masse komplikationer med sig, så det vil jeg ikke anbefale.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites