Dlr 0 Anmeld indhold Skrevet February 1, 2018 Når man er blevet taget i Sverige med en spirituspromille på 0,46 - og betjenten med det samme tog det danske kørekort, er der så nogen der har erfaring med - hvad sker der nu ? Hvornår får man sit danske kørekort tilbage fra dem ? Kan man hente et midlertidigt i dk ? Eller ? håber i kan hjælpe - da der er meget slået at google sig til. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2018 I Sverige er der ikke noget, som hedder "promillekørsel". Der er kun "Ratfylleri" og "Grovt Ratfylleri" https://sv.wikipedia.org/wiki/Rattfylleri Hvis de måler en promille på over ca. 0,3 tager de åbenbart kørekortet direkte. Om de også må med ikke-svenske kørekort skal jeg ikke kunne sige, men indtil videre er du blevet behandlet på svensk maner. Der kan gå et sted mellem 1 og 12 måneder inden du får dit kørekort tilbage, så vidt jeg forstår. Men der er måske muligheder for at få det tilbage før, hvis man installere alko-lås i sin bil. Hvis du skal bruge kørekortet er der måske en idé at indhente professionel hjælp fra en Jurist. Fx: http://www.trafikjuristen.se/korkortingripande/korkort_start.htm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Dlr 0 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2018 Det er præcis det der er problemet, hvordan er reglerne når man er dansker. Alt det svenske kan vi sagtens læse os til. og jo jo - jeg er klar over det ikke hedder promillekørsel i Sverige (det har vi ligefrem papirer på :-))- men jeg skrev på dansk :-) :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2018 Hvis du har bopæl i Sverige må de godt inddrage kørekortet. Du kan ikke få et kørekort i Danmark hvis du har bopæl i Sverige, det skal du have fra de svenske myndigheder (Transportstyrelsen). Jeg vil også anbefale at tage fat i en jurist som kender reglerne og hvilke muligheder du har. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites