larscph 18 Anmeld indhold Skrevet March 24, 2017 Jeg har lige fået min deklaration for 2016 - er det bare mig hvor Nordea Sverige har "glemt" at indberette? Der står ingen oplysninger fortrykt fra Nordea, og nu jeg ser efter på årsbeskeden fra Nordea kan jeg godt se at det faktisk ser ud til at de ikke har indberettet noget. Det virker da som en svipser? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2017 Det skulle man mene ja, på min fra Nordea står der tal i rubrikkerne... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret April 6, 2017 Min var også i orden. Fortrykt - og fra Nordea. Skal vi stadig opgive indkomst i Danmark og skat i Danmark som "ekstra oplysninger"? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret April 6, 2017 Öh, har man nogensinde skulle opgive det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret April 6, 2017 Så er det nok bare mig som de har misset - underligt dog. Jeg tastede blot oplysningerne ind da jeg deklarerede i Sverige og så var det fint. @Ann - jeg arbejder i Danmark så min indkomst var fortrykt. Derimod skulle jeg manuelt angive renteudgifter og håndværkerfradrag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2017 Stod din danske indkomst på din svenske selvangivelse???? Skallstorp: Fra sidste år skulle man angive udenlandsk indkomst og skat i "bemærkninger". Jeg tror faktisk, at den beskrivelse er trykt i det felt. Det skal være opgivet i Svenske kroner. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2017 Ok, det har jeg missat. Ingen har spurgt efter det. Fatter ikke hvad de skal bruge det til medmindre man er pensionist Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2017 Tror ikke at det gælder nordisk indkomst Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2017 På 10/4/2017 at 20:14 , skallstorp skrev: Tror ikke at det gælder nordisk indkomst Jo, det gør det: Beskatning i Sverige Hvis indkomsten beskattes i et andet nordisk land undtages indkomsten for beskatning i Sverige. Du skal dog give oplysning om indkomsten i din svenske selvangivelse under "övriga upplysningar". Både din indkomst og din betalte skat i Danmark. Beløbene skal angives i Sek. Du kan læse mere på Nordiske tax: https://www.nordisketax.net/main.asp?url=files/sve/dan/013.asp og i bilaget til selvangivelsen, side 7. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret May 4, 2017 On 25/04/2017 at 3:01 PM, Ann said: Jo, det gør det: Beskatning i Sverige Hvis indkomsten beskattes i et andet nordisk land undtages indkomsten for beskatning i Sverige. Du skal dog give oplysning om indkomsten i din svenske selvangivelse under "övriga upplysningar". Både din indkomst og din betalte skat i Danmark. Beløbene skal angives i Sek. Du kan læse mere på Nordiske tax: https://www.nordisketax.net/main.asp?url=files/sve/dan/013.asp og i bilaget til selvangivelsen, side 7. Bemærk lige at der er forskel mellem offentlig og privat ansat - det du linker til er for offentlig ansat... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2017 Jeg er offentligt ansat - men på selve selvangivelsen står der ikke noget om privat vs. offentlig: "Kryssa här om du har haft inkomst från utlandet.. Under 'övrigt' lämner du uppgift om typ av inkomst (tx. lön eller utdelning), från vilket land,inkomstens storlek,och betald utländsk skatt i SEK:" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2017 Så er der vist kun ét at gøre hvis man vil "gøre det rigtigt" - skriv til Skatteverket, og spørge dem :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites