Esser 0 Anmeld indhold Skrevet February 9, 2017 Hej jeg har kig på et hus i Sverige, som har en status som "friligganda villa". Mit spørgsmål går på: må jeg bruge dette hus som fritidshus og altså ikke bo i huset men bo i DK. Kan ikke rigtig forstå logikken med de svenske boformer... På forhånd tak! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2017 Der skulle ikke være noget juridisk i vejen for at bruge en villa som fritidshus, der eksisterer som udgangspunkt ikke bopælspligt i ejendomme... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2017 Jeg tror stadigvæk at visse kommuner kan have regler for det. Der var snak om dette for nogen år siden, men om loven blev ændret ved jeg ikke. Ring til kommunen og spørg. Stol ikke på hvad mægleren siger. Der er også stadigvæk kommuner der skal have en attest fra hjemlandet på at man er en ordentlig borger! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites