Jump to content
Nielsen

Flytning tilbage til Danmark

Recommended Posts

Hej med jer.

Jeg kan ikke få søgefunktionen herinde til at fungere, så jeg kommer ikke udenom at lægge mit spørgsmål op.

Efter næsten 10 gode år i Sverige er dagen kommet hvor jeg flytter tilbage til Danmark.

Nogle af jer kloge hoveder der har styr på om der er nogle faldgruber hvis man rykker sin folkeregisteradresse tilbage til Danmark FØR bostadsrätten er solgt i Sverige? Jeg har hørt nogle rygter, og mener at have læst noget herinde, omkring noget beskatning man kan få rodet sig ud i, men det er ikke lykkedes mig at få det bekræftet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg husker er der ikke nogle problemer den vej, kun den anden (altså fra DK mod SE).

Men der kan være nogle ting omkring ejerskab/kørsel i en eventuel svensk indregistreret bil hvis man flytter adressen tilbage inden man reelt er flyttet.
Husk at der kan søges uppskov på reavinstskatten i Sverige såfremt bolig i DK er handlet inden adressen er flyttet (hvis I har behov for det altså).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
27 minutter siden, sup3rior skrev:

Så vidt jeg husker er der ikke nogle problemer den vej, kun den anden (altså fra DK mod SE).

Men der kan være nogle ting omkring ejerskab/kørsel i en eventuel svensk indregistreret bil hvis man flytter adressen tilbage inden man reelt er flyttet.
Husk at der kan søges uppskov på reavinstskatten i Sverige såfremt bolig i DK er handlet inden adressen er flyttet (hvis I har behov for det altså).

Okay - tak for svar.

Det du nævner omkring udsættelse, det gælder kun salg af bolig i DK ikke? Det kan være at det er det jeg har gået og frygtet, men ikke haft godt nok styr på.

Jeg er faktisk allerede flyttet i lejebolig i DK, mens salget af lejligheden i SE er trukket ud. Jeg har tænkt at det var på tide at få flyttet folkeregister- samt postadressen, men har gået og været nervøs for om det kunne give anledning til nogle uforudsete konsekvenser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
15 timer siden, sup3rior skrev:

Hvis du flytter til lejebolig kan du ikke søge uppskov, så er er ikke relevant for dig.

Du skal betale reavinstskatt hvis du tjener på din lejlighed i SE.

Sendt fra min XT1562 med Tapatalk

Okay - mange tak for hjælpen og god weekend.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites