Olsen221 10 Anmeld indhold Skrevet May 26, 2016 Nu ved jeg ikke lige om der er noget jeg har overset... men i forbindelse med omlægningen af Danmarks PSO afgift læser jeg i nyhederne at det er EU kommissionen som mener afgiften er traktat stridig: "..fordi den også pålægges udenlandske selskaber. Uden at de vel at mærke nyder godt af støtten til grøn omstilling i Danmark" Og så er det lige jeg ikke helt forstår hvorfor pendlere så har betalt både "bruttoskat/arbejdsmarkedsbidrag" og nu "Sundhedsbidrag" ?? Men det er måske kun traktatstridigt når det er virksomheder som betaler for noget de ikke selv kan få nytte af? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 27, 2016 Grunden til du betaler de omkostninger er at DK også betaler for dine sundhedsudgifter, dvs. lægebesøg, hospitalsbesøg med videre... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Olsen221 10 Anmeld indhold Besvaret June 6, 2016 Næ, det gør danmark så ikke. Og det var ligeså med arbejdsmarkedsbidraget... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret June 7, 2016 11 timer siden, Olsen221 skrev: Næ, det gør danmark så ikke. Og det var ligeså med arbejdsmarkedsbidraget... Jo den gør: "Hvis du flytter til Sverige, afhænger din sociale sikring af, hvorvidt du også begynder at arbejde i Sverige, eller om du beholder dit danske arbejde. Den sociale sikring følger nemlig som udgangspunkt arbejdslandet. Så hvis du begynder at arbejde udelukkende i Sverige, bliver du socialt sikret i Sverige. Hvis du bibeholder dit arbejde i Danmark, vil du fortsat være socialt sikret i Danmark. Vær opmærksom på, at selvom du fortsætter med at være socialt sikret i Danmark, er dine eventuelle børn socialt sikret i bopælslandet Sverige." http://www.oresunddirekt.dk/job-uddannelse/arbejde-i-begge-lande/hvad-er-social-sikring Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites