Jump to content
stoffer

Låne i friværdi, er det muligt?

Recommended Posts

Hej, 

Jeg har en bostadsrätt som vi købte for et år siden. vi er så blevet kontaktet nu af vores mægler vi købte lejligheden igennem som spurgte om vi ville sælge, og jeg har en ide om at den er steget i værdi. jeg googlet lidt og så at man kunne låne i lejligheden til at lave forbedringer? men gav op efter jeg bare blev linket videre til en ny side hele tiden indtil jeg kom til en der var fjernet igen 

er der nogen herinde, der ved om det er muligt? Det er jo lidt anderledes end i Danmark. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
5 timer siden, stoffer skrev:

Hej, 

Jeg har en bostadsrätt som vi købte for et år siden. vi er så blevet kontaktet nu af vores mægler vi købte lejligheden igennem som spurgte om vi ville sælge, og jeg har en ide om at den er steget i værdi. jeg googlet lidt og så at man kunne låne i lejligheden til at lave forbedringer? men gav op efter jeg bare blev linket videre til en ny side hele tiden indtil jeg kom til en der var fjernet igen 

er der nogen herinde, der ved om det er muligt? Det er jo lidt anderledes end i Danmark. 

Ja du henvender dig blot i din bank, der så vurderer, om der er luft i din bolig (friværdi), som kan belånes. No problem !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
4 timer siden, stoffer skrev:

Tak for svaret. Jeg fandt selv ud af det, jeg kunne ansøge om lån via netbanken :) 

ved du så om det kun er til forbedringer eller kan man også låne til f.eks en bil? 

Det er op til banken at afgøre, men jeg kender andre (i Sverige) som har lånt ekstra i huset for at slippe for lånet til bilen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites