HillSurfer 14 Anmeld indhold Skrevet March 3, 2016 Hej For nyligt gik jeg min log igennem i min router i hjemmet, en Asus RT N56U. Der havde været en del login forsøg fra bl.a. Moldova kunne jeg se. I den forbindelse ville jeg egentlig gerne kunne autoblokere for IP adresser, men jeg ser ikke denne funktion i den indbyggede Firewall. Mit første skridt bør sandsynligvis være at slå web access til routerens administration via WAN fra. Det burde jeg måske allerede have gjort men jeg kan godt lide at have fjernadgang. Men jeg gad godt at få routeren til at blokere IP-adresser efter "x" antal forsøg på login. Alternativt overveje jeg at skifte routeren ud med en lidt "tungere" model. F.eks. http://www.cisco.com/c/en/us/products/collateral/routers/rv320-dual-gigabit-wan-vpn-router/datasheet-c78-726132.html eller http://www.cisco.com/c/en/us/products/routers/rv042g-dual-gigabit-wan-vpn-router/index.html For god ordens skyld har jeg en NAS og en server bag netværket Men tager gerne imod gode råd :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 3, 2016 Tjek om din Asus evt kan køre tredjeparts firmware - eks DDWRT eller Tomato. Her udvides mulighederne drastisk. Selv kører jeg Merlin-WRT på min RT-AC68u. Den er mindre 'drastisk' - men med en del udvidelser, og stadig fuldt ud stabil. @ Tapatalk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2016 14 timer siden, Gio skrev: Tjek om din Asus evt kan køre tredjeparts firmware - eks DDWRT eller Tomato. Her udvides mulighederne drastisk. Selv kører jeg Merlin-WRT på min RT-AC56. Den er mindre 'drastisk' - men med en del udvidelser, og stadig fuldt ud stabil. @ Tapatalk Tak for feedback. Til min router ser det ud til at det kun er Padavan der fungerer og ifølge screenshots af firmwaren er der ikke udvidet Firewall funktionalitet i den. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2016 Ellers smid en lille pc op med noget PFsense på, så kan du bare lege løs med alle de udvidelser du drømmer om :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2016 Eller m0n0wall - hvis den stadig eksisterer. Det er sjovt legetøj...omend lidt nørdet @ Tapatalk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites