Martin Ødegaard 0 Anmeld indhold Skrevet January 26, 2016 Kære Alle, Jeg håber at i kan hjælpe mig. Da jeg skal overtage min mors andels lejlighed i KBH i en fart, grundet at hun er nødt til at flytte og derfor ikke har mulighed for at fremleje den (Det har bestyrelsen afvist) har jeg desværre ikke tid til at vente på at min lejlighed i sverige bliver solgt inden at jeg flytter min folkeregister adresse til KBH. Kan nogen oplyse mig om dette kan have betydning for beskatningen hvis jeg nu sælger min bostadsraat i Malmø mens min folkeregister adresse er i DK, er bange for at jeg skyder mig selv i foden da jeg ikke rigtigt kan gennemskue reglerne omkring dette. Ser frem til at høre fra jer :) Mvh. Martin Ødegaard Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret January 28, 2016 Uden at være ekspert på området, kan jeg ikke se noget problem. Du skal jo betale skat af evt. gevinst uanset hvor du bor! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin Ødegaard 0 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2016 Det lyder umiddelbart godt, men hvis man skal være 100% sikker på sin sag, hvor skal man så spørge? :) Det skal lige siges at jeg ikke er sikret en gevinst, da jeg ikke rigtigt ved hvad min lejlighed er værd endnu, går derfor udefra at det gælder begge veje, om der er gevinst eller tab på salget? Mvh. Martin Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2016 Et tab kan trækkes fra i din svenske skat - hvis du har svensk indkomst. Ellers ikke - umiddelbart. @ Tapatalk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin Ødegaard 0 Anmeld indhold Besvaret February 10, 2016 Jeg arbejder i DK og har derfor ingen Svensk Indkomst. Dette betyder at jeg skal betale skat af gevinst, men får ikke dækket mit tab hvis der er et tab, er det korrekt forstået? Min største bekymring er situationen omkring at jeg flytter min adresse til KBH inden salget, om det giver nogen problemer for min bostadsrät ? Mvh. Martin Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2016 Ja - det er korrekt. Hvis du får gevinst skal du betale skat, hvis du får tab har du ingen steder at anvende fradraget da tab ved boligsalg ikke er fradragsberettiget i Danmark. Med hensyn til din bostadsrätt og hvad der konkret gælder - så må du læse lidt i foreningens vedtægter hvad der er af krav til anvendelse af bostadsrätten osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin Ødegaard 0 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2016 Larscph Der er bopælspligt i vores ejendom, men ved ikke hvad konsekvenserne er af at jeg flytter adresse inden at lejligheden bliver solgt. Om ikke andet hvad skulle bestyrelsens incitimant være til at tage juridisk skridt når de ved at jeg er igang med at sælge. Mvh. Martin Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2016 55 minutter siden, Martin Ødegaard skrev: Larscph Der er bopælspligt i vores ejendom, men ved ikke hvad konsekvenserne er af at jeg flytter adresse inden at lejligheden bliver solgt. Om ikke andet hvad skulle bestyrelsens incitimant være til at tage juridisk skridt når de ved at jeg er igang med at sælge. Næh, det er jo ikke til at sige. Det letteste var vel at sige til dem hvad det går ud på og hvis du bare aktivt har lejligheden til salg og i øvrigt betaler dine forpligtelser til foreningen er det vel bare dét. Juridisk kan de vel næppe tvinge dig til at bo der, men derimod til at sælge bostadsrätten - men det er jo netop det du gør. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2016 1 minut siden, larscph skrev: Næh, det er jo ikke til at sige. Det letteste var vel at sige til dem hvad det går ud på og hvis du bare aktivt har lejligheden til salg og i øvrigt betaler dine forpligtelser til foreningen er det vel bare dét. Juridisk kan de vel næppe tvinge dig til at bo der, men derimod til at sælge bostadsrätten - men det er jo netop det du gør. Det er vel for at undgå lejere(og angiveligt mindre ansvarlige personer) at man har den regel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites